Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Tesa

Tesa

10-06-2009 om 10:19

Benzinegeld voor scooter

Onze zoon vn 17 jaar oud, heeft van ons een scooter gehad. Meteen is de afspraak gemaakt dat ie zelf voor benzinegeld moet zorgen. Hij heeft een bijbaantje dus zelf geld. Nu gaat hij lekker toeren met vrienden en op het moment dat ie naar stage moet gan is de tank van de scooter leeg. En vraagt dan geld aan mij. Ik heb hem gezegd dat ik dat niet doe want dan moet ie niet als zn geld opmaken en zorgen dat er nog voldoende benzien in zit. Omdat ik hem moet leren met geld om te gaan. Ja, zegt ie dan dit heeft met school te maken en als ik naar school ga dan geef je ook geld voor de bus. Ik heb hem de mogelijk geboden met mij in de auto mee te rijden. Toen heeft ie geld aan z'n vader gevraagd en dat heeft ie gekregen. Terwijl vader wel elke keer staat te schelden en schreeuwwen dat ie zelf rekening moet houden met dat ie genoeg geld over heeft voor benzine. Wat moet ik doen? Doe ik het verkeerd?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Brianna F

Brianna F

10-06-2009 om 10:44

Nee

jij niet, maar paps dus duidelijk wel.

Jij niet

maar vader wel. Grote mond nee zeggen en ja doen is niet echt opvoedkundig bezig zijn zeg maar.
Als zoon er maar vanuit gaat dat busgeld gelijk staat aan benzinegeld ben ik er al klaar mee.
Stukje eigen verantwoordelijkheid mag best met 17 jaar.
Trouwens hij heeft de scooter gekregen, mag daar best tegenover staan dat hij zelf voor de benzine zorgt.
Mijn zoon schiet ik wel eens geld voor maar zodra zijn salaris van bijbaan binnen is boek ik het direct over op mijn eigen rekening. Heeft hij geen probleem mee verder en ik ook niet.

gr. bubbles

Maylise

Maylise

10-06-2009 om 19:16

Wel benzinegeld

Ik heb wel benzine geld betaald voor mijn zoon toen hij nog school ging. Ik betaalde een tank per week. Dat was genoeg om elke dag meer naar school te rijden en nog wel wat meer. Echter niet genoeg om mee te toeren. Verbruikte hij meer mocht hij het zelf betalen. Het was overigens niet duurder dan zijn busabonnement. Zo duur is benzine voor die scooters niet.
Olie mocht hij zelf betalen.
Nu hij studeert betaal ik niet meer voor de benzine want hij heeft ook een OV jaar kaart dus het is niet meer "nodig"voor school/universiteit.

Overigens doe jij niks verkeerd. Ik vind het niet handig van je man om aan de ene kant wel het geld te geven maar tegelijk te lopen preken over verantwoordelijkheid. Misschien toch proberen om samen met je man hierover tot een afspraak te komen?

Maylise

Wel naar school

Wij betalen voor onze zoon wel het benzinegeld naar school en terug. Als hij naar zijn vriendin of vrienden gaat moet hij de benzine hiervoor zelf betalen.

En dan geef je het benzinegeld

pas op zondagavond voor 1 week...kan ie het ook niet opmaken aan wat anders. En voor stage op de avond vóor de stage.
groeten albana

Heeft hij geen fiets

ik zou hem ook gewoon laten fietsen als hij geen geld voor benzine heeft.

Mevrouw Jansen

Mevrouw Jansen

12-06-2009 om 10:02

Fout van man

En behoorlijk ook.
En ik vind dat je volkomen gelijk hebt: als iemand van notabene 17 jaar een baantje heeft, kan hij ook wel zelf de benzine betalen. Dat zou hier ook echt zo zijn, hoor.
Het is altijd makkelijk he, geld hebben voor leuke dingen voor jezelf en puntje bij paaltje je handje ophouden bij Pa en Ma, maar volgens mij leert een jongere daar totaal niets van.
ik ben dan misschien streng.......maar eigen verantwoordelijkheid leren, vind ik heel belangrijk.

En als jij inderdaad wél zijn busgeld zou betalen, dan laat je hem leuk met de bus gaan! Dan is dat inderdaad BUSgeld. En dan maar niet leuk crossen naar school op de scooter maar wachten bij een bushalte.......

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.