iFoetsie
22-05-2010 om 22:48
Bestolen in eigen huis?
Zonet hadden mijn zoons twee vrienden op bezoek. Een vriendje kennen we al langer, de ander was hier voor het eerst. Jongens zijn ongeveer 13 jaar.
Toen de jongens wegwaren miste mijn zoon zijn iPod. Hij wist zeker dat de iPod op het kastje lag waar die jongen naast had gezeten.
Ik weet nu niet goed wat te doen. Ik zou het heel erg vinden als ik de jongen beschuldig en vervolgens morgen de iPod onder de bank vandaan komt. Maar het is wel verdacht. Mijn zoon weet altijd precies waar zijn spullen zijn. We hebben desondanks overal al gezocht. Verder viel het me op dat de jongen voor het weggaan wat vreemd stond te dralen, bij dat kastje. En nu hoor ik van mijn zoon dat de jongen een keer niet buiten mocht komen spelen omdat hij geld van zijn moeder gestolen had.
Al met al vertrouw ik het voor geen meter. Het is nu te laat om nog langs te gaan of te bellen. Maar wat moet ik morgen doen? Ik wil hem niet zomaar beschuldigen want het kan natuurlijk altijd zo zijn dat de iPod nog ergens opduikt. Maar ik wil toch ook geen dagen wachten.
Wat moeten we doen?

Kaaskopje
22-05-2010 om 23:09
Bellen
Je zou morgen kunnen bellen met de vraag of de vriend de iPod per óngeluk meegenomen heeft en dat het heel fijn zou zijn als hij hem even langs wil brengen als hij hem per óngeluk inderdaad heeft.

Tirza G.
22-05-2010 om 23:22
Offf
bellen en vragen of híj misschien weet waar hij lag toen hij er was. Goh, weet je nog, dat ding lag toch daar-en-daar - heb jij misschien gezien waar ik hem geláten heb? Voor mijn dochter dagelijkse kost, zulk soort gesprekken.
Tirza

iFoetsie
23-05-2010 om 22:56
Gebeld
Ik heb inmiddels gebeld met de moeder van het "nieuwe vriendje". Later heeft mijn zoon de jongen gesproken. Hij was door zijn moeder flink ondervraagd maar hij zegt dat hij niks gedaan heeft.
Ook met het andere vriendje hebben we contact opgenomen. Ik kan me niet voorstellen dat hij iets gedaan heeft, maar ik vind dat we niet meteen alleen het nieuwe vriendje kunnen verdenken.
Heel vervelend. Ik ben bang dat we de iPod niet meer terugzien. Daarnaast is het gewoon erg dat we de jongen niet meer vertrouwen. Dat voelt heel verkeerd, we kunnen immers niks bewijzen. Maar ik heb hier zo'n verkeerd gevoel bij. Ik ben gewoon zo kwaad dat mijn zoon in zijn eigen huis bestolen is. De iPod was net nieuw, mijn zoon heeft er bijna een jaar voor gespaard. Hij heeft hem helemaal zelf betaald en was er zo gelukkig mee en zo zuinig op. En zo'n iPod is te duur om zomaar vanzelfsprekend een nieuwe voor hem te kopen.
Ik weet niet wat we nu verder nog kunnen doen. Zouden we iets van de verzekering terug kunnen krijgen? Moeten we aangifte doen? Heeft er iemand ervaring met dit soort dingen?

beerty
24-05-2010 om 10:53
Ook meegemaakt
Hoi
Wij hebben ook zo iets meegemaakt maar dan met een mp3 speler.
Was ook weg na dat er een vriend was geweest hij had er zelf geen een en had veel belangsteling in hoe dat werkte want hij wilde er zelf ook een kopen.
Na zijn bezoek je raad het al weg was de mp3
Alles op de kop gezet maar niks gevonden
De moeder gebeld zoon was er bij zei moeder
Had het niet gedaan
We hebben toen gezegt dat we aangifte gingen doe bij de politie
Dit hebben we ook gedaan moest ook voor de verzekering
Het schijnt dat hij op het buro moest komen en is verhoord
Dit hoorde we later hij bleek al eerder met de politie in aanraking te zijn geweest ook voor diefstal
De mp3 nooit terug gehad maar wel een bepaald bedrag van de verzekering
Dus ik zal wel aangifte doen maar laat je zoon er buiten hij hoeft niks van de aangifte te weten wij hebben dat toen ook gedaan
Succes

dirksmama
25-05-2010 om 09:34
Aangifte doen
Ik zou absoluut aangifte doen van vermissing. En dan de situatie schetsen. De politie kan je dan hopelijk wel adviseren over verdere aanpak.
Vooral omdat je zoon er zo ontzettend z'n best voor gedaan heeft!

iFoetsie
26-05-2010 om 10:12
We gaan aangifte doen
We hebben nog steeds niets gehoord van de iPod en gaan nu aangifte doen. Dat kan volgende week vrijdag pas (het moet op afspraak). Ik ben nog steeds bang dat het ding ergens in ons huis opduikt. Het zou zo erg zijn als we iemand ten onrechte beschuldigen. Maar ik denk echt niet dat dat nog kan.
Verder baal ik er ontzettend van. Vooral ook omdat de visite zo gezellig was. Ik kende de jongen alleen van gezicht en van verhalen. Hij komt uit een slechte buurt en ik heb heel wat roddels over het gezin gehoord. Toen hij hier was was hij heel beleefd en heel aardig. Mijn zoon heeft niet zoveel vriendjes dus ik heb echt genoten van hun plezier. Ik dacht nog dat het toch erg is dat je soms van die vooroordelen hebt (want die had ik wel). En dan loopt het op deze manier af....
Mijn zoon zit er echt mee. Hij weet niet hoe het nu verder moet met dit vriendje. Ik heb hem gezegd dat je pas schuldig bent als er bewijs is, en dat we nog steeds niks zeker weten. Maar mijn zoon in toch ook heel erg kwaad. Maar hij wil ook het vriendje niet kwijt. Moeilijk!
Verder ben ik benieuwd of we iets terug krijgen van de verzekering. Mijn man en ik hebben intussen besproken dat mijn zoon hoe dan ook weer een iPod krijgt. Maar voor ons is dit toch ook wel heel veel geld.

Chiquita
26-05-2010 om 14:39
Aangifte doen
kan je tegenwoordig geen aangifte doen per internet? Enfin, je hebt een afspraak.
En als die ipod opduikt in je huis is het heel simpel: één telefoontje naar de politie dat ie terecht is, en telefoontje naar de (ouders van) vriendjes.
Mss moet je wel nog (ouders van) vriendjes zeggen dat je aangifte gaat doen, om'dat 't toch 'wel heel vreemd is dat dat ding ineens weg is'