Anoniem
05-09-2013 om 09:42
Beugel poetsen met speciale borsteltjes op elektrische tandenborstel of hoeft dat niet?
Onze twee oudste kinderen werden door tandarts geadviseerd hun beugel toch elektrisch te poetsen met speciale borstels (ORAL-B OD17), nu gekeken naar de prijs maar deze zijn een stuk duurder omdat deze niet in voordeel verpakking te koop zijn.
De orthodontist had hen destijds een poetsinstructie meegegeven met een handtandenborstel en nog nooit commentaar gegeven op hun manier van poetsen, wel van te voren flink gewaarschuwd dat ze goed moeten poetsen anders gaat de beugel eruit i.v.m. kan op gaatjes.
Nu is mijn vraag is er ook elektrisch te poetsen met gewone borsteltjes op de elektrische tandenborstel of kom je er dan echt niet goed bij?
Ik zit er dan bv aan te denken 1x per dag met de hand en 1x per dag met de elektrische, zeker omdat ze ook nog met die kleine borsteltjes er tussendoor moeten, dit doen ze 2x per dag.

Martien
06-09-2013 om 11:03
gewone tandenborstel
Hoi,
Dochter kreeg een gewone tandenborstel mee van de orthodontist, met een lijst voorbeelden (foto's op te hangen naast de spiegel in de badkamer) over hoe je moet poetsen. Zij mocht niet electrisch poetsen.
Is goed gegaan. Geen gaatjes of andere problemen gehad.
Groetjes

ijsvogeltje
06-09-2013 om 13:45
nee
Zoon met beugel poetst met 'gewone' elektrische borstel. Orthodontist heeft nooit gezegd dat dit niet goed genoeg zou zijn.

Elisa Gemani
06-09-2013 om 13:51
Poetsen beugel
Mijn zoon is net van zijn beugel af; de orthodontist gaf wel een speciale Oral-B handtandenborstel mee voor beugeldragers maar zei dat hij ook met zijn elektrische tandenborstel zou mogen poetsen. Die speciale opzetborstels voor beugels waren wel aan te raden maar niet strikt noodzakelijk. Zolang het kind met zijn borstel overal goed bij kan maakt de tandenborstel op zich niet echt uit. Belangrijkste is twee keer per dag goed poetsen en vooral interdentale ragers te gebruiken.

Koolmees
06-09-2013 om 13:58
nee
Hier ook niet hoor, gewoon een gewone tandenborstel (dochter houdt niet van elektrisch poetsen) en wel van die ragers.

Moppeke
07-09-2013 om 16:26
maakt niet uit
Belangrijk is dat je kind goed poetst. Ik vind een speciale borstel geen meerwaarde hebben.
Met een gewone borstel of met een elektrische, het blijft een kwestie van goed gebruiken.
Een goede aanvulling is raggertjes gebruiken. Daarmee kom je net wat secuurder rondom die slotjes.
Groet, Moppeke

Puck
09-09-2013 om 11:53
gewone borstel met extra ragertjes
Onze oudste mocht met een handtandenborstel of een elektrische tandenborstel poetsen, net wat hij het prettigst vond. Daarnaast 1x per dag extra rond de slotjes met ragertjes.

evenzo
10-09-2013 om 15:16
reactie
Bedankt voor jullie ervaringen.
Afgelopen 2 dagen laten borstelen met de gewone opzetborstels.

Koolmees
10-09-2013 om 15:35
tabletjes
Onze dochter ging trouwens af en toe, met van die tabletjes die je bij het kruitvat kan krijgen, kijken of er nog plak zat, na het poetsen. Dat bedenk ik me ineens. Dat zou je ook nog kunnen doen. Om te kijken of het poetsen zo voldoende is.

Puck
11-09-2013 om 08:57
inderdaad koolmees
Die plaque-verklikkers kreeg oudste in het startpakketje van de ortho mee en hebben we ook af en toe gebruikt. Geeft een goed beeld.

evenzo
11-09-2013 om 12:15
bedankt voor de tip
Die plakverklikkers kan ik inderdaad wel kopen om het te controleren.
Bedankt voor die tip.

Fritsie
22-07-2014 om 22:05
Opzetborstels
Hallo,
Ik lees hier veel reacties over tandenborstels. Zelf gebruik ik al jaren de niet originele.
Ik heb sterk de indruk dat het veel marketing. Met namen die indicatoren dat een borstel versletn zoe zijn.
O www.spiderstore.nl koop je 3 pakjes voor nog geen tientje. Daar doen we met het hele gezin wel een jaar mee.
kwaliteit doet niet onder voor de originele.
Mvg,
Frits
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.