Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Bezorgde oma

Peiling

Kan iemand mij hieromtrent informeren aub?

Maximaal 10 antwoorden.

7 stemmen
71%
29%

Je dochter is een volwassen vrouw; ze moet haar verantwoordelijkheid oppakken. Zeg haar dat ze hulp moet zoeken voor haar psychise problemen en dat ze haar dochters in bescherming moet nemen.Hoe het verder moet is lastig; ik heb geen verstand van zaken m..b.t. de paspoorten en zo.
Laat haar naar de Nederlandse ambassade gaan en daar de zaak voorleggen!

Is de vader Japans of ook een expat? 

Ik snap wel dat hij niet wil tekenen voor paspoorten want de kans dat de kinderen nooit terugkomen lijkt me reëel. 

Ik weet niet hoe scheidingsprocedures en voogdij in Japan geregeld zijn, maar daar is vast wel meer info over te vinden.

Over zijn mentale staat kan ik zo niets zeggen, maar over het algemeen is het voor kinderen beter om beide ouders in hun leven te hebben. Ook als dat zou betekenen dat dat in Japan is. Ik denk dat je dochter er rekening mee moet houden dat ze nog langere tijd in Japan zal wonen. Leuk? Nee, vast niet. Maar ze zijn samen ouders geworden van kinderen en het belang van die kinderen staat nu voorop, niet per se het belang van de moeder. 

Viva-amber schreef op 28-07-2022 om 19:20:

Die poll maakt het wel extra geloofwaardig voor een eerste bericht.

Dat vind ik niet zo raar voor een eerste bericht. Dat kan ook een kwestie zijn van nog niet goed weten hoe zo'n forum werkt.

Hiles

Hiles

29-07-2022 om 09:48 Topicstarter

Het enige wat ik wil weten is .. moet ik mij zorgen maken over de uitspraken van mijn kleinkinderen!!
Ik heb proberen een kleine schets te maken van de situatie maar blijkbaar wordt dit hier nogal scherp beoordeeld. Het is dan ook moeilijk om de hele situatie uit te leggen hier om dan direct een oordeel te vellen. Het interesseert me niet wat jullie over de situatie denken … wie er niet instaat kan het niet weten.
Sorry dat ik hier met mijn verhaal terecht kwam.