Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Zomerkoning

Zomerkoning

07-07-2013 om 17:55

Bij elkaar slapen

Hoe gaan jullie om met vriendjes en vriendinnetjes van jullie kinderen? Vanaf wanneer mogen ze blijven slapen?

Eerder dan ik dacht

Op haar 15e kreeg mijn dochter haar eerste vriendje (jaar ouder). Leuke jongen en het was dik aan. Natuurlijk met haar over gesproken. Ook dat ze niet te snel moest beginnen met sex. Een eerste keer is toch wel bijzonder dus bewaar dat voor echt voor een hele leuke jongen waar je dik op verliefd bent en hij op jou en leer elkaar eerst goed kennen, was de boodschap. Maar ze gaven aan nog niet aan toe te zijn. Ik heb mijn dochter op he hart gedrukt naar me toe te komen als ze er wel aan toe is en dan zouden we samen naar de dokter gaan voor de pil.

Vlak voor haar 16e, na 7 maanden, kwam ze naar me toe en zijn we de pil gaan halen. Sindsdien slaapt haar vriend in de weekenden zo ongeveer standaard bij ons (krijg je als je hier wel 2persoonsbed heb en bij hem niet Afspraak is dat hij op avonden voor schooldagen niet blijft slapen. Sinds de vakantie slaapt hij ongevere permanent bij ons tot we zonder hem op vakantie gaan.

Je kunt het je knderen niet vbieden. Nou ja, je kn het wel zeggen maar als ze willen zijn er genoeg plekken waar ze het kunnen doen. Dan liever er open in zijn en ze de kans geven om in een veilige omgeving elkaar te leren kennen. Was eerlijk gezegd wel even slikken dat ze met bijna 16 al kwam, ik was zelf paar jaar ouder. Maar het scheelt dat dit een hele leuke jongen is en veel rekenin met haar houdt met alles dus dat zit wel goed.

Tja, soms zij. Je kinedren al groeter en verderr dan je je kunt voorstellen.

ekeim

Als het serieus is

Wij hebben altijd gezegd dat we dat pas eigenlijk wilden als het serieus was. Niet met zo veel woorden, maar ze snapte heel goed dat we niet jan en alleman zeg maar voor een nachtje over de vloer wilden hebben. We hebben aan haar over gelaten wát serieus genoeg was.
Oudste heeft 2 vriendjes gehad, de eerste was nog niet serieus genoeg schijnbaar...die heeft hier nooit geslapen, heeft wel eens meegegeten en is hier overdag geweest. Ze heeft ook nooit bij hem geslapen. Er gebeurde wel wat aan sex maar niet dat ze al met hem naar bed ging. Toen was ze 16. Ik denk trouwens dat dat 'niet serieus' genoeg voor haar meer te maken had met hem. Ze vertrouwde hem niet genoeg (wat uiteindelijk bleek te kloppen). Nummer 2 was erg leuk. Makkelijke jongen, gezelllige jongen. Kwam ook eerste overdag, mee-eten etc. Die is wel eens blijven slapen. Maar dan was het 1 nachtje nadat ze uit geweest waren. En niet vaak, misschien 1 keer per 2 weken, soms zelfs nog minder. Dat heeft best lang geduurd, ong. 1 jaar. Maar het was (in mijn ogen) niet erg 'dik' aan...Dat ze beiden hopeloos verliefd waren...nou nee. Meer van: " We hebben verkering, maar weten zelf niet goed wat we ermee aan moeten." Dat ging dus ook uit.
Toen kwam nummer 3 en die loopt al een jaartje mee. Dat is een heel ander verhaal, hopeloos verliefd zijn ze. Allebei. Zij 19, hij 21. Wonen ook nog 's niet bij elkaar om de hoek, dus er moet heen en weer gereisd worden (ong.50 minuten) , hij woont al op zichzelf (i.v.m. zijn werk). Afhankelijk van werk en school slapen ze bij elkaar, daar of hier. Alleen in weekend gaat hier niet op omdat oudste het grootste deel van de week stage loopt en dan nog veel vroeger moet beginnen. Hij heeft ook een onregelmatig rooster. Als ze b.v. beiden het weekend moeten werken zijn ze dus allebei in hun eigen huis en het kan zo maar zijn dat er dan de week erna 2 dagen vrij zijn en ze bij elkaar zijn, hier of daar. Meestal is dat afhankelijk van hun sociale contacten. Ze zijn beiden wel serieus in hun werk en school dus we laten ze het voornamelijk zelf regelen. Dat moet toch ook kunnen als je 19 bent? Hij heeft een sleutel ondertussen van hier en zij ook van daar. Wel zo makkelijk want soms komt hij b.v. na zijn werk en is er hier nog niemand thuis. Hij draait mee als hij er is in het huishouden. Dekt b.v. de tafel of schilt alvast de aardappels, zoals mijn kinderen dat ook doen/moeten. Wij willen wel weten 1 dag vantevoren ofzo wie er wanneer mee-eet i.v.m. boodschappen enzo.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.