Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Pelikaan7

Pelikaan7

26-09-2011 om 14:43

Bij elkaar slapen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Leeftijdsgrens

ik vind het vreemd dat er een leeftijdsgrens wordt gesteld.
uiteraard hoor je als ouders je kind te beschermen,door dingen soms niet toe te staan.
Maar leeftijd zegt helemaal niets,sommige kinderen gaan heel verstandig met seks om,weten hun grens aan te geven.Dan kun je samen slapen toestaan,of ze nou 13 of 16 zijn.
Kijk naar je kind en maak een inschatting hoe jouw kind er mee omgaat,elk kind is tenslotte anders.

naieve moeder?

naieve moeder?

28-09-2011 om 12:18

Leeftijdsgrens

Dochter wordt hier binnenkort 13, maar die mag voorlopig toch echt niet met een vriendje samenslapen. Ik heb bij een vriendin gezien dat haar dochter het helemaal niet zo fijn vond dat alles maar mocht van haar moeder.
Bovendien vind ik de pil bij een meisje van 13 ook geen goed idee, haar menstruatie is nog niet eens regelmatig. Dus hier wel een soort leeftijdsgrens. 15 ofzo?

naieve moeder?

naieve moeder?

28-09-2011 om 12:20

Puckskie

"Ik zou sowieso vragen aan de jongen, wat zijn ouders ervan vinden."
Hoe doe je dat dan? vraag je hem of het wel mag van zijn moeder?

hkh

hkh

28-09-2011 om 12:31

Uitzonderingen/tirza

dat heb ik ook aangegeven, dat dit gebaseerd is op mijn eigen ervaring en heus een uitzondering zal zijn.

Maar de stelligheid waarmee jij (ook uit eigen ervaring zegt dat dit nog niet aan de orde is en dat het bij kusjes en een beetje schaapachtig lachen blijft, is ook geen reeele werkelijkheid.

Bij mijn neef is het compleet uit de hand gelopen met het krijgen van een baby maar dat neemt denk ik niet weg dat kinderen/pubers op die jonge leeftijd heus wel sex kunnen hebben, ook al worden ze dan gelukkig niet zwanger. In dat opzicht zeggen de statistieken niet zoveel.

Uiteraard is het compleet afhankelijk over hoe jouw kind er over denkt en hoe je er samen over praat maar het blijft kat op het spek binden, vind ik. Dit kwam ook voort uit stoeien enz en toch die nieuwsgierigheid.

Ik ben geen voor of tegenstander van een leeftijdsgrens (als dat al zou kunnen zonder kuisheidsgordels in te zetten ;-0) maar vind zelf 13 jaar erg jong..

hkh

hkh

28-09-2011 om 12:34

En daar gaat mijn nick

...

MerelR

MerelR

28-09-2011 om 13:39

Pelikaan7

Genoeg meningen waaruit je kan kiezen lijkt me. Maar wat heeft de topicstarter pelikaan7 ondertussen besloten?

Pelikaan7

Pelikaan7

02-10-2011 om 00:12

Besluit

Heb ik nog niet genomen.

Dochter heeft het nogmaals besproken met haar vader en hem ook proberen te zeggen dat ze echt niet toe is aan sex. Hij blijft bij zijn standpunt en heeft ietwat geirriteerd gereageerd naar mij toe, waarom ik van mening ben dat zij het bij mij thuis wel zou mogen!

De ouders van de jongen, waar ik ook contact mee heb, vinden het prima als ze bij elkaar slapen. Zij vertrouwen ook op hun zoon dat er voorlopig nog niks gebeurt.

Ik wil (weet niet meer wie het geschreven heeft) wel even reageren op het feit de pil voor een 13 jarige dat dat ook niet kan.
Een gyneacoloog waar we terecht zijn gekomen via een kinderarts heeft haar zelf een pil gegeven. Onze dochter menstrueert al vanaf haar 11e en het laatste jaar lag ze 2 dagen op bed vanwege heftige pijnen. Sinds de pil kan ze weer normaal functioneren. Wij zijn blij dat een gyneacoloog na uitgebreid onderzoek dit zelf heeft voorgeschreven zodat ze weer een normaal leven kan leiden. Ook hier is besproken dat de pil geen vrijbrief is voor sex!

Voorlopig is dit onderwerp een terugkerend onderwerp van gesprek. Diverse vriendinnen die al een tijdje met een vriendje zijn, mogen ook bij elkaar slapen en ook zij hebben (nog) geen sex met elkaar.
Ik ben blij dat ik toevallig stuitte op een uitleg van Sanderijn over slapen bij elkaar op deze leeftijd.

feit is dat je 13-jarigen hebt en 13-jarigen.

mirreke

mirreke

02-10-2011 om 18:10

Sanderijn? heb je een link?

Dat wil ik ook wel lezen
Sterkte met je besluit. Overigens zou ik het belang van je dochter laten prevaleren boven dat van je ex, alhoewel het natuurlijk ook weer in het belang van je dochter is dat de relatie die jij hebt met je ex goed is. Aan de andere kant vind ik dat je dochter het goed brengt, je in vertrouwen neemt enz, dat is ook wat waard.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.