Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Bijna 1 jaar verkering

Hoi,
Onze dochter van bijna 15 jaar, heeft ondertussen een jaar verkering met haar vriendje van bijna 17 jaar. Het is een hele leuke jongen met veel verantwoordelijkheid. Hun relatie gaat langzaamaan, ze zien elkaar ongeveer 1x per week en dan nog samen in een vriendengroep.
En toch heb ik er af en toe moeite mee. Ze is nog zo jong! Begrijpen jullie wat ik bedoel... Ik weet af en toe niet of ik er gelukkig mee moet zijn of niet.
Het wordt allemaal zo echt, nu ze al een jaar samen zijn...
Lhena.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
tonny

tonny

25-04-2010 om 13:47

Het is mooi....

dat ze naast hun verkering hun vriendengroep hebben. Dat is heel belangrijk. Hoogstwaarschijnlijk is de verkering op een dag verleden tijd, al lijkt een jaar een hele tijd. Dan zijn andere vriendschappen zeer van belang.

Tja, of je er als moeder blij mee bent, met jong verkering - je staat er simpelweg buiten, het gebeurt gewoon. En hoe dan ook, ze leert ervan!

emma43

emma43

25-04-2010 om 14:46

Hoi lhena

Mijn dochter heeft ook al een lange verkering achter de rug.anderhalf jaar,ze is nu 15.Een paar maanden terug was het over.Ze zagen elkaar iedere dag,ik had het er soms ook moeilijk mee,aan de andere kant voelde het ook veilig.Ze heeft nu alweer een ander vriendje,is ook weer serieus.Daar waren we ook weer niet blij mee,ze moet leren dat het niet nodig is een vriendje te moeten hebben,dat ze ook een leuke tijd met vriendinnen kan hebben,maar we konden het niet tegenhouden,ze heeft meer behoefte aan een vriendje dan een vriendin blijkbaar.
Je dochter is inderdaad nog jong,maar als ze het leuk hebben samen.Als ze plotseling beseft dat ze geen zin meer heeft in een vriend en plezier wil maken met vriendinnnen is ze ook nog jong genoeg.

Hier ook

Dochter was 15,vriendje 16,ze hebben twee jaar verkering gehad,zagen een toekomst voor zich met kinderen.heel serieus.toch is het uitgegaan na 2 jaar.
toen kreeg dochter al vrij snel een nieuwe vriend,die is 1,5 jaar gebleven,ook weer heel serieus.
daarna volgens drie vriendjes kort op elkaar ,gemiddeld een half jaar.
toen was dochter er klaar mee,ze wilde vrij zijn,ze was toen 20.
drie jaar lang genoot ze van andere dingen,studie ,vriendinnen enzenz,Er kwam geen vriendje aan te pas.
Nu is ze 23 en heeft sinds een aantal weken weer een vriend,ze bouwt het heel voorzichtig op,wij hebben hem nog niet gezien,maar ze is smoorverliefd.
We zien wel hoe lang het duurt,zolang zij gelukkig is vind ik het prima.
zo kan het dus ook gaan.

xEmx

xEmx

26-04-2010 om 13:02

Lekker laten doen

Mijn dochter van 14 1/2 heeft ruim een jaar verkering gehad met een knul van inmiddels 17. Sinds een maand of 4 is het uit.
Aan de ene kant "gelukkig", omdat ze allebei eigenlijk nog veel te jong waren, aan de andere kant "jammer" omdat ze een geweldig leuk setje waren. Ze waren heel gek op elkaar en ontzettend vertrouwd met elkaar. Dat was heel mooi om te zien. Ze zagen elkaar 1x per week en in het weekend, andere dagen waren ze druk met school, sporten of andere vriendjes en vriendinnetjes.
Ze zien elkaar nog steeds heel regelmatig en zijn dan heel erg close. Je kunt zien dat ze een heel intense relatie hebben gehad. Niemand (zij zelf ook niet) weet eigenlijk waarom het uit is gegaan. Maar ze zijn allebei heel blij met de situatie zoals die nu is, al is het voor iedereen (behalve waarschijnlijk voor hun) heel verwarrend: is er nu wel iets of is er niets?

Laat je dochter lekker genieten, zeker zolang ze elkaar vooral in een vriendengroep zien en niet alleen maar elkaar zien. En afraden heeft geen enkele zin, dat wordt alleen maar "aanraden". Wij zijn ook altijd heel open tegen hun geweest en dat waren zij ook naar ons toe. Verbieden kan toch niet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.