Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Ap

Ap

19-04-2011 om 12:13

Bisexsueel kind

Hallo.

Ik weet niet of ik hier goed post. Mijn dochter is een paar maanden geleden met de mededeling gekomen dat ze biseksueel is. Mijn man en ik vinden het natuurlijk alleen maar fijn dat ze dit al naar buiten durft te brengen. Waar ik me wel zorgen om maak is de buitenwereld. Familie en haar en onze vrienden zullen prima reageren maar met een pestverleden op school ben ik bang voor reacties daar. Ik lees nu veel over dit onderwerp, misschien zelfs wel te veel want daardoor worden er ook meteen zorgen onder je ogen gebracht.

Heeft iemand ervaring met eigen kinderen en hoe is dat verlopen. Hoe ging dat verder, waar kwamen zij gelijkgestemden tegen enz enz. Ik snap wel dat dit nooit een algemeen antwoord op kan leveren maar ik ben wel heel benieuwd naar ervaringen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MerelR

MerelR

19-04-2011 om 20:24

Vriendin van dochter

Ook zelf geen ervaring mee maar een goede vriendin van mijn dochter is bisexueel. Op school doet daar volgens mij niemand moeilijk over. Dochter zit wel op een school met een cultuur waar je "anders" mag zijn dan andere. Overigens is het ook zo dat mijn dochter en haar vriendinnen het heel normaal vinden dat meisjes met elkaar tongzoenen (waar ik dan wel weer aan moest wennen;P).

Petr@

Petr@

20-04-2011 om 16:08

Helaas andere ervaring

Hoe oud is jouw dochter?
Onze jongste zoon (15) is verleden jaar uit de kast gekomen en wordt enorm gepest op school. Hoewel hij zegt dat hij er geen last van heeft, moet hij regelmatig school verzuimen wegens hevige buikpijn.
Gelijkgestemden vindt hij ook wel op school. Uitgaan is hier nog niet aan de orde.
Er zijn een aantal leerlingen die ook homo of lesbisch zijn. Helaas zijn dat ook allemaal kinderen die er wat anders uitzien dan de doorsnee scholier dus ook daar mee gepest worden (denk dan aan emo of gothic).
In onze familie- en vriendenkring werd gelukkig wel goed gereageerd en wordt jongste geaccepteerd zoals hij is.

Ap

Ap

21-04-2011 om 23:13

Mijn dochter is ook (net)15, het is denk ik ook nog erg jong om met zulk groot nieuws tevoorschijn te komen. Haar vrienden reageren trouwens wel allemaal prima
Ik houd het zeker niet tegen dat ze voor de rest van de wereld uit de kast wil komen(rotuitdrukking trouwens ) maar maak wel zorgen om evt reacties, maar daar ben je ouder voor denk ik. Niet om reactie van mensen die om haar geven maar een troep queenbees en aanhangers waar ze in de 1e last van heeft gehad.

Petra, wat erg dat je zoon zo gepest wordt. Dat zijn ook mijn zorgen. Doe je daar iets mee of wil je zoon dat niet? Weet je zoon al lang van zichzelf dat hij homo is of is dat echt iets van het afgelopen jaar?

In de stad waar we wonen kun je ook al jong uitgaan naar besloten feesten maar dat is bij haar ook nog niet echt aan de orde.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.