Carla67
25-11-2012 om 13:11
Boeken 14-jarige jongen
Hallo,
Mijn zoon heeft inmiddels de gehele serie van "De grijze jager" een paar keer gelezen. Ook het nieuwe boek van deze schrijver heeft hij al.
Nu zoek ik voor Sinterklaas nog wat nieuwe boeken voor hem. Maar het is best moeilijk in deze leeftijd.
Wie heeft er tips voor me?
Groeten, Carla

Vera*
25-11-2012 om 13:29
Ehh
Het magisch wandtapijt
de boeken van Rick Riordan
Artemis Fowl
de Hongerspelen
De boeken van Christopher Paolini
De boeken van Darren Shan
Dit zijn boeken die mijn, nu vijftienjarige zoon, leuk vindt.
Zoon leest heel veel in het Engels en ik weet daar niet alle titels van.

Rafelkap
25-11-2012 om 19:13
Volwassen
Op deze leeftijd kan hij al boeken voor volwassenen lezen. Kijk dus maar in je kast.
Bv. een boekje van Kees van Kooten, of verhalen van Belcampo, Hotz of Bob den Uyl zijn toegankelijk. En Tolkien (te beginnen met de Hobbit) heeft hij die al uit?

zsazsa2
26-11-2012 om 12:56
Erebos en kleine odessa
Erebos van Ursula Poznanski.Gaat over computergame.
De kleine Odessa van Peter van Olmen.
Odessa zoekt haar vader in de schrijverswereld en moet Scribopolis redden.
Mijn zoon heeft beide boeken in één adem uitgelezen!
Ik ook overigens.
groet Zsa Zsa

peregrine
27-11-2012 om 09:29
Gisteren besteld
voor een 13 jarige zoon: De bijzondere kinderen van mevrouw Peregrine, van ... Riggs. (de voornaam even vergeten)Een werkelijk prachtig uitgegeven boek, en gezien de recensies een heel knap en superspannend verhaal. Echt, google maar op deze titel, en je wordt zelf ook gegrepen door het boek!

Nowee
27-11-2012 om 09:47
Geestenjager
Na de hele serie van de Grijze Jager drie keer gelezen te hebben (zo gaaf mam!), heeft zoon ook Broederband gelezen, daar is volgens mij pas één deel van. Nu heeft hij de Geestenjager van Joseph Delaney, deel 1 en 2 gekocht. Voor sint volgt deel 3 en van oma krijgt hij deel 4 met kerst. Het is soms echt eng volgens zoon, maar hij vindt het weer prachtig!