Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Lynna

Lynna

08-08-2010 om 11:48

Boekentip: hongerspelen

Ik weet niet of deze serie hier al eens voorbij is gekomen. Maar kan het niet nalaten om hem warm aan te bevelen. Hongerspelen en het vervolg erop Vlammen van Suzanne Collins. http://www.hongerspelen.nl. Fantastisch. Nog heerlijk dik ook. Allebei achter elkaar uitgelezen zonder weg te kunnen leggen. Dochter (13) en ik vonden het allebei superspannend. En kunnen niet wachten tot deel 3 uitkomt.

Iemand hier ook fan van deze boeken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ilsepilse

ilsepilse

08-08-2010 om 21:06

Ook voor jongens?

want mijn zoon van 12 leest zo weinig, hij heeft wel Pestkinderen gelezen en nog wat boeken van dezelfde schrijver maar daar blijft het bij...

Lynna

Lynna

08-08-2010 om 22:19

Ilsepilse

De hoofdpersoon is een meisje. Maar verder is het zo spannend dat het ook voor een jongen geschikt kan zijn.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

mia

mia

09-08-2010 om 15:17

Dochter

Mijn dochter (bijna 13) is enorme fan. Toen Vlammen uit kwam, was ze een van de eersten die het kocht. Nu Spotgaai eraan komt, loopt ze vrij geregeld de plaatselijke boekhandel in. Ze weet dat ie pas verwacht wordt oktober/november maar je weet maar nooit ... Ze is ook dol op de Twilight-boeken.

Mooi ja

Hier heb ik vorige week deel 1 voor dochter meegebracht en die vloog er doorheen, ze vond het prachtig en vond het jammer dat het uit was.
Deel 2 is onderweg voor haar
Ben het nu zelf ook aan het lezen en het boeit tot nu toe wel!

Ja!ja! (ook voor margje!!)

Zoon (13) heeft deel 1 op vakantie verslonden. Ik ook. Heb hem deel 2 maar kado gedaan toen we terug waren, en nu zit ie zich vertwijfeld af te vragen wanneer de nederlandse vertaling van deel 3 uitkomt (is vandaag is het engels verschenen, hoe wrang)

Dus..ook voor jongens goed.

Andere vakantieboek dat ie mee had was 'Gone' (jawel, nederlandse vertaling, maar ik ben de schrijver even kwijt). Minstens net zo goed volgens hem (heb het zelf nog niet gelezen), en hoe sneu, ook daar zijn een deel 2 en misschien wel 3 van. Dat wordt slijmen bij moeder (die nooit zo sterk in de schoenen staat als het om boeken gaat), zakgeld spenderen, of wachetn tot Sinterklaas.....

Ingrid

margje van dijk

margje van dijk

27-08-2010 om 10:11

Bedankt voor de tip! Ik ga het nazoeken.

Margje

Martien

Martien

27-08-2010 om 11:35

Hier ook groot succes

Dochter 1st deel kado gedaan voor de examens en ze heeft hem dus vlak na de examens in 1 ruk uitgelezen.
Jammer genoeg voor haar waren de resultaten van de examens niet goed, dus geen deel 2.
Gelukkig had de bib hem en heeft ze ook deel 2 verslonden.
Ze wacht ook ongeduldig op deel 3.
Groetjes

Lynna

Lynna

28-08-2010 om 03:24

Ik heb deel 3 maar in het Engels besteld voor dochter, we kunnen allebei niet wachten op de vertaling......

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

PDD-ertje

PDD-ertje

03-09-2010 om 15:37

Bedankt

voor de tip. Deel 1 gekocht en al bijna uit, niet door zoonlief, maar mama mocht eerst . Deel 2 heb ik besteld bij de boekwinkel en komt hopenlijk snel. Ik zou dit boek echt niet zelf uitgezocht hebben en ben dan ook erg blij met deze tip!!

mirreke

mirreke

08-09-2010 om 22:35

Deel drie is volgens mij al uit, of niet?

Wel in het Engels zag ik.

Sancy

Sancy

09-09-2010 om 09:42

Joepie!

Na het lezen van deze draad en na het lezen van de korte inhoudsopgave via internet had ik op de gok deel 1 en 2 voor mijn dochter (11) gereserveerd bij de bibliotheek. Vorige week kon ze de delen afhalen maar ze legde ze nog even aan de kant want ze was nog bezig in de Grijze Jager (deel 5 denk ik). zondagmiddag had ik een uurtje over en begon ik in De Hongerspelen. Maar ja, het was voor dochter dus die vroeg het boek aan mij. Zat ik daar te balen dat ik niet verder kon. Dus heb ik ze voor mezlef maar besteld via bol.com in het Engels. En vandaag komen deel 1 en 2, en deel 3 wordt nageleverd. Joepie!
Ook een aanrader trouwens: De Kleine Odessa van Peter van Olmen. Ook van dochter!

mirreke

mirreke

10-09-2010 om 09:58

Ok, en ook cassandra clare

nog maar eens. Deze schrijfster heeft de serie The Mortal Instruments. vind ik fantastisch. De vertaling is nu volgens mij bezig, in ieder geval zijn de rechten door the house of books gekocht.
Ik wilde dat er vroeger dit soort boeken waren...

Hongerspelen

Heb deel I ademloos uitgelezen, deel II komt net binnen bij de bieb.....fantastische tip!

Sancy

Sancy

16-09-2010 om 21:51

Deel 3

Hier alle delen in het Engels aan geschaft dus, en afgelopen weekend allemaal uitgelezen.
Ik moet zeggen: deel 3 was best heftig, ik heb er haast spijt van dat ik dochter deel 1 en 2 al heb laten lezen. Deel 3 bleef nog dagen in mijn hoofd rondzingen. Wel heel mooi, want dat heb ik niet zo heel vaak, dat een boek me dagen later nog bezig houdt.

PDD-ertje

PDD-ertje

17-09-2010 om 10:24

Boek 2

Ik vond boek 1 echt helemaal top! Snel boek 2 besteld die vond ik in het begin wat langdradig, ik zat niet gelijk in het verhaal. Ik vond hem minder dan boek 1 dus ben heel benieuwd hoe boek 3 is. Vooral het einde van boek 2 vond ik vreemd.......

Niny

Niny

17-09-2010 om 17:16

Voor wie ze in het engels leest...

Oudste dochter heeft deel 1 in het Nederlands. Man is hem nu aan het lezen, ik heb hem al uit. We hebben net deel 1 t/m 3 in het Engels besteld voor € 25 bij bol.com. Helaas is alleen deel 3 na bestelling meteen leverbaar dus we zullen een paar dagen moeten wachten. En dan zien wie het eerste bij de brievenbus is: oudste dochter, mijn man of ik!
Niny

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.