Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Hesje

Hesje

23-06-2012 om 23:26

Borstontwikkeling bij puberzoon

Mijn 13 jarige zoon krijgt aan een kant borstontwikkeling.
Omdat het verschil best groot was (aan de ene kant niets en aan de andere kant ongeveer de grootte van een mandarijn) zijn we bij de kinderarts langs gegaan en hij vertelde dat het geen kwaad kon en dat het vaker voorkomt bij jongens in hun pubertijd.
Het is gewoon een klierschijf onder de tepel.

Heeft iemand daar ervaring mee?
Mijn zoon zou namelijk graag willen weten of het ook weer wegtrekt, en hoe lang het ongeveer duurt voor het weer verdwijnt.
Hij is er namelijk niet echt blij mee, zeker op deze leeftijd en nu de zomer er weer aankomt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mijnzoon

mijnzoon

23-06-2012 om 23:31

Kan blijven

Mijn zoon is nu 18 en heeft het nog steeds. Hij vindt het niet leuk. Ik hoop dat het bij jouw zoon wel wegtrekt.

koentje

koentje

25-06-2012 om 11:26

Ja, hier ook, m

maar bij mijn zoon is het beperkt tot een opgezette tepel.

Vervelend

Zoek op gynaecomastie.

Vaak trekt het wel weg maar niet altijd, dan wordt het operatief verwijderd. Maar niet te vroeg omdat het dan weer terug kan komen.

Kan ook heel pijnlijk zijn trouwens, net als bij meisjes in het begin. Misschien durft hij dat niet te zeggen maar houd daar wel rekening mee

Zus

Zus

25-06-2012 om 18:43

Is normaal

Schijnt bij heel veel jongens voor te komen. In bijna alle gevallen trekt het weg, maar kan een paar jaar duren.

Zusje

Zusje

25-06-2012 om 22:33

Broer

Ik herinner mij nog goed dat mijn broer dat ook had, tot zijn grote schrik.
Het is helemaal vanzelf weer weggegaan. Misschien helpt dat voor je zoon, om dat te horen.

Hesje

Hesje

27-06-2012 om 00:04

Bedankt

Bedankt voor jullie reacties tot nu toe. Hij kreeg op een gegeven moment ook wat pijn, vandaar dat we toen naar de kinderarts zijn gegaan. In mijn omgeving ken ik niemand die dat heeft, al schijnt het dus vaak voor te komen. Hopelijk trekt het inderdaad weg, hij wil nu niet eens zonder shirt in de zon. En ja, mocht het blijven, en krijgt hij er echt veel last van dan gaan we nog eens terug naar de kinderarts.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.