Stenna
15-11-2011 om 23:06
Boterhammen mee?
Lees hierboven over vergeten lunch (maar dat draadje gaat nu ergens anders over). Mijn zoon van 15 neemt gewoon boterhammen mee naar school, en eet ze ook op (dat weet ik zeker). Wel smeer ik ze voor hem. Nu vertelde hij pas dat hij bijna niemand van zijn klasgenoten dat nog doet, brood meenemen (ik vroeg eigenlijk of anderen hun brood wel zelf smeerden Ze kopen iets in de kantine, tosti of saucijzenbroodje. Sommige meisjes vinden het zelfs vies, dat hij boterhammen meeneemt?! Hij zei het niet omdat hij het ook niet meer wil hoor, hij is nogal een grote eter (en ook een grote jongen), 6 bhammen mee minstens, dat zou wat duur worden van zijn zakgeld. En hij houdt gewoon van brood. Maar hoe zit het nu, is dat echt niet meer gewoon op die leeftijd? Wat doen jullie pubers?

Kaaskopje
16-11-2011 om 01:26
Beide
Mijn dochters zitten inmiddels op het mbo, maar op het vo aten ze echt nog wel brood van thuis, soms afgewisseld met wat de kantine aanbood. Van de jongste weet ik dat dat een tijdje Turks brood was, dat werd iedere ochtend vers geleverd.

Maylise
16-11-2011 om 02:00
Deels
Toen we nog in Nederland woonden en de kinderen nog hun lunch mee naar school namen wilden de oudste meisjes ook nooit brood mee. Terwijl ik toch echt lekkere broodjes en salades in huis heb om mee te nemen. Maar nee, het moest vers van de bakker zijn. Een van de zoons nam de laatste jaren van de middelbare school ook meestal geen brood mee. Hij kocht vooral rotzooi bij de snackbar dus daar was ik ook niet heel blij mee. Inmiddels trouwens studeert hij en nu zie ik hem wel regelmatig brood mee nemen.
De andere jongens namen wel brood mee van huis. Die vonden dat lekker makkelijk. Mijn jongste dochter nam ook gewoon broodjes mee van huis.
Dus het wisselde bij ons.

Wiske71
16-11-2011 om 07:45
Brood en tosti-ijzer
Hier gaat er brood en een tosti-ijzer mee naar school. Samen met een aantal klasgenoten worden er illegaal tosti's van gebakken in de aula.
Op school wordt niks verkocht behalve frisdrank en koek/snoep uit een automaat (1 automaat voor meer dan 1000 leerlingen) dus vrijwel iedereen heeft brood mee volgens dochter.
Dochter smeert haar brood uiteraard zelf.

Isabella
16-11-2011 om 08:53
Brood mee
Hier gaat gewoon brood mee en dit eten ze ook op. Meestal smeer ik dit en soms zoon en/of dochter, net zoals het uitkomt. Er wordt op school wel vanalles verkocht maar zoon en dochter hebben chronisch geldgebrek dus kijken wel uit om hier hun geld aan uit te geven.

Ernesta
16-11-2011 om 09:17
Zoon wel, dochter beetje
Mijn zoon (16)zit sinds dit jaar op mbo, maar heeft altijd brood meegenomen. Het wisselt, soms 6 boterhammen, momenteel iets langere dagen, dus 10 boterhammen (en eet ze vrijwel altijd ook allemaal op). Zover ik weet koopt hij een heel enkele keer iets in de kantine.
Dochter is niet zo van brood, neemt een krentenbol en koek mee. Heb niet het idee dat ze veel koopt in de kantine. Ze eet gewoon niet veel, en eet ook zodra ze thuis komt (brood of soep).
Ik weet ook wel dat ik bij mijn vorige werkgever, waar iedereen in de kantine zat te eten, een van de weinigen met een broodtrommel was

Merel
16-11-2011 om 09:25
Brood mee
Hier ook brood en drinken mee. Het zou te duur voor ze worden om altijd broodjes in de kantine te kopen, tevens staat daar altijd een rij en vinden ze het zonde van hun pauze om de halve pauze in een rij te moeten staan voor je eten.
Ik smeer ze wel voor ze (ze zijn 13 en 16) niet omdat ze dat zelf niet kunnen natuurlijk, maar ik vind het leuk om ze daar een beetje mee te verwennen, ze hebben al zo'n haast in de ochtend en zijn altijd blij dat ik het voor ze doe.

koentje
16-11-2011 om 10:57
Hier
krijgt meneer ook brood mee, maar het gezeur om kantinebroodjes is begonnen. Ik heb echt geen zin om daar geld voor neer te leggen hoor!

Mach
16-11-2011 om 11:59
Brood mee
Meestal 4. Dochter is 15.
Meestal zijn deze 4 al in de kleine pauze om half 11 op. Ze ontbijt ook al met 2 maar moet 13 km fietsen.
In de grote pauze koopt ze meestal een bolletje in de supermarkt om de hoek voor 29 cent met een gratis kopje thee!

Marjoleine64
16-11-2011 om 12:03
Brood mee
maar ze zijn nog 12 en 14 (1e en 2e klas). In een grote broodtrommel met 5 soms 6 boterhammen en een lekkere koek, en ook nog fruit erbij. En alles gaat op, ook de beker melk. Ongeveer eens per week kopen ze wat lekkers in de kantine, soms een koek of reep, maar vaker een blikje energy. Van hun eigen zakgeld, en omdat ze behoorlijk zuinig zijn zal dat zeker niet te vaak gebeuren.
Marjoleine

Martien
16-11-2011 om 12:34
Hier beide
Oudste (14j) neemt meestal brood mee (tenzij ze heel laat is en geen tijd meer heeft om ze te smeren, dan bestelt ze een broodje met de broodkaart van jongste). Jongste (12j) heeft een hekel aan brood en al helemaal brood die ee paar uur geleden gesmeerd werd. Zij krijgt soep (moet voor een trimester besteld worden), daar koopt ze een broodje bij. Maar sinds ze de soep heeft (kon niet in september), krijgt ze niet alles op tijd op. Nu denkt ze erover om brood met enkel wat boter mee te nemen en die dan in haar soep te soppen (lijkt mij ook een veel goedkopere oplossing).

Lizelot
16-11-2011 om 14:09
Brood mee
Mijn 16 jarige dochter neemt 4 boterhammen,een schoolkoek en een pakje drinken mee.In de 1ste en 2de waren pakjes kinderachtig,toen wilde ze alleen flesjes.
Ik weet dat ze ook weleens naar de supermarkt gaat,wat ze daar haalt weet ik niet,vast snoep,chips of een vet broodje.In de eerste ging ze helemaal los en werd daardoor ook dikker,terwijl ze toch iedere dag 30 kilometer moest fietsen,dus ze zorgt er nu wel voor dat ze netjes op gewicht blijft.Dus eet ze netjes iedere dag gewoon boterhammen,die ze zelf smeert.

Kim Groothof
16-11-2011 om 15:56
Brood mee
Hier ook gewoon brood mee hoor! Zoon van 15 smeert zijn eigen brood. Mijn idee hierachter: als hij die moeite ervoor gedaan heeft, mikt hij ze ook niet weg Verder gaat er nog een koekreep mee en drinken. Hij koopt af en toe wel eens iets op school of bij de supermarkt er tegenover, maar dat zijn uitzonderingen.

Silone
16-11-2011 om 16:10
Brood
Gewoon zelfgesmeerde boterhammen mee. Oudste is dol op eten, heeft soms in zijn eerste pauze alles al op en koopt dan in de grote pauze wat bij (van de supermarkt), maar meestal niet.
Zoon 2 is niet zo'n grote eter, geeft er ook niks om dus die zal echt niet eten kopen van zijn zakgeld, zonde. Jongste zit nog op basisschool, neemt twee boterhammen met kaas mee, die door de overblijven worden getostied.

bibi63
16-11-2011 om 16:19
Zelfde als p
Ook ik heb het zakgeld sinds brugklas verhoogd. De verhoging hield in dat alle versnaperijen buitenshuis als wij er niet bij zijn (kantine school, ijsje onderweg of wat dan ook) zelf betaald moeten worden. Geen gezeur meer. En ze is zunig, dus er wordt niet heel veel gespendeerd aan troep.
Gr. Bibi

Puck
16-11-2011 om 16:53
Ook brood mee
Kantine op school biedt 2x per week een broodje gezond aan en verder is er alleen snaaispul zoals chips en snoep. Zo raar vind ik dat.

Jade
16-11-2011 om 18:18
Dochter wel,
zoon niet. Hij koopt het liefst iets uit de supermarkt of haalt iets uit de kantine. Hij wil absoluut GEEN brood(jes) mee.
Dochter neemt soms geld mee voor soep of een croissantje (incl. haar broodjes komt ze goed de dag door)

tonny
16-11-2011 om 18:50
Brood mee
allevier. Zelfgesmeerd. Luie moeder
Oh wacht even, twee uitzonderingen. Oudste zoon nam op gegeven moment niks mee, geen zin om te smeren; die at weer verder als-ie thuis was (maar hij kocht niks, veel te zuinig).
Jongste dochter wordt tegenwoordig verschrikkelijk verwend, ik smeer geregeld haar boterhammen; hoe kom ik zo gek.
Als middelbare scholieren dagelijks van alles kopen - als dat de norm is hebben gewoon teveel geld, sorry hoor. Eens per week wat kopen vonden ze hier allevier over 't algemeen genoeg.

Anne Carin
16-11-2011 om 19:00
Brood mee
Hier een zoon van 15 die gewoon elke dag brood + ontbijtkoek meeneemt naar school + 2 flesjes drinken. Dat eet hij ook op. Hij vindt het zonde om van zijn eigen geld eten te kopen, spaart liever voor CD's of wat. Ik smeer zijn brood altijd, scheelt hem weer, 10 minuutjes langer in bed

ijsvogeltje
17-11-2011 om 08:53
Ja hoor, brood mee
Zoon van 14 (3e klas) neemt ook gewoon brood mee. Maar daarnaast gaan ze behoorlijk vaak naar de supermarkt om wat extra te kopen, of ze kopen ergens een Turkse pizza. Vanaf de brugklas hebben we direct duidelijk gemaakt dat hij eten/drinken buitenshuis van zijn eigen zakgeld moet betalen, dus gezeur hebben we daar nooit over gehad.

galaxias
17-11-2011 om 09:38
Brood mee
Alle drie nemen ze hun brood mee. ( bijna 13, bijna 17 en bijna 20). Ik bak mijn brood zelf, en wat ik over hou vries ik gelijk met beleg in als pakketjes. Soms is er geen pakketje meer en middelste zoon neemt dan geen tijd om zelf brood klaar te maken. Hij koopt dan wat op school (eigen geld).
G

Stenna
19-11-2011 om 15:52
Geld teveel
De kinderen op de school van mijn zoon hebben zeker geld te veel inderdaad. De ouders ook, trouwens. Is school in nogal elitaire buurt. Misschien dat het daardoor komt.

Minkje
19-11-2011 om 17:48
Compromis
Oudste dochter zit in de tweede en vind boterhammen die al een poos in haar tas gezeten hebben vies. Ze eet 's morgens twee boterhammen, neemt twee plakjes ontbijtkoek en een evergreen mee voor de 1e en 2e pauze en eet twee of drie boterhammen als ze weer thuiskomt.
Niet ideaal, maar nu smeer ik geen boterhammen meer voor niks en alles gaat er met smaak in. Om 5 uur begint ze al te zeuren wanneer we gaan eten, omdat ze zo'n honger heeft.
Het zal vast wel weer eens veranderen.

galaxias
19-11-2011 om 22:27
Ingevroren pakketjes
Ik zou het ook niet lekker vinden om uren van te voren klaargemaakt brood op te moeten eten. Daarom vries ik de pakketjes voor mijn jongens van te voren in. Tegen de tijd dat het lunchpauze is is hun brood ontdooit en lekker vers.
G

Knutselkei
20-11-2011 om 21:52
Doe ik ook voor zoon maar.....
dochter maakt gewoon elke ochtend zelf haar boterhammen, dat vindt ze het fijnste, voor zoon leg ik 1 keer per week een vriesla vol met boterhammen met worst/kaas.