Noname
26-07-2016 om 15:31
Bril of contactlenzen: Waarheen?
Mijn dochter van 12 jaar moet een bril. Nu heb ik geen ervaring met brillenwinkels en je ziet heel veel reklame. Welke zaak is doorgaans goed geschikt (ne goedkoop) voor kinderbrillen? En zijn er nog aanraders m.b.t. lenzen voor tieners?
Dank alvast

@Emma
26-07-2016 om 15:43
Pearl
Ik heb jarenlang mijn dochters brillen gekocht bij Pearl, prima winkel. Nu heeft ze lezen en we gaan naar eyewish, daar had ik weer de beste verhalen over gehoord. Ben overal erg tevreden over. Het maakt denk ik niet zoveel verschil. Het ligt er ook een beetje aan of ze kinderbrillen in haar smaak hebben.
Heb je een recept van een oogarts of orthoptist? Ik wil dat zelf wel graag. Zij had een lui oog en wij hebben oogproblemen in de familie. Voor haar geen oogmeting in een winkel dus.

Marie
26-07-2016 om 17:25
Eerst "gewone" opticien later Specsavers
We zijn jaren klant geweest bij de lokale opticien met een hele grote collectie kinderbrillen (dochter van 4 tot 12 jaar).
Na verhuizing naar andere woonplaats wilde ze lenzen en sindsdien gaan we naar Specsavers. Prima service.

Specht
26-07-2016 om 18:58
omgeving
informeer eens in je omgeving waar de mensen (kinder)brillen kopen.
Het hangt bij de grootte ketens erg van het filiaal af of je goed of slecht behandeld wordt.

40er
26-07-2016 om 21:18
ook
Pearle. Goede service, eerst oogmeting van de oogarts gehad en daarna een bril laten aanmeten.

Sukran
27-07-2016 om 00:44
Ook internationaal
Al jaren bij Specsavers, in 3 verschillende landen, incl. Nederland. Overal prima service en goed aanbod, hoewel ik me iedere keer weer het schompes schrik van de prijs van de lens zelf, dus het glas. Monturen zijn heel betaalbaar maar om het glas naar wens te krijgen...dat kost.

Mijntje
27-07-2016 om 07:04
met 12
zou ik toch liever eerst naar de orthoptist gaan. Daarna kan je naar de opticien. Contactlenzen zou ik liever nog niet doen op die leeftijd.

pauline
27-07-2016 om 08:00
hier
Mijn dochter zat in groep 8 toen ze aan de bril moest. Gelijk een pittige sterkte. En wij hadden nooit gemerkt dat ze niet goed zag. OMdat ze zo jong was, moest ze eerst langs de oogarts. Daar zijn allerlei metingen gedaan. Met dat recept konden we naar de opticien.
De eerste bril hebben we bij Pearle gekocht. Dat was nog een echte kinderbril. De verzekering draagt eens in de 3 jaar bij aan een bril. Ze heeft dus 3 jaar met die bril gedaan maar op het laatst wilde ze niet meer dragen want als puber vond ze die bril veels te kinderachtig en ze liep voor schut, je begrijpt het wel, puber.
De 2e bril hebben we bij een opticien gekocht. Echt heel erg duur. Verder prima.
De 3e bij de specsavers. Voldoende hipe monturen. Zij is eigenlijk het meest tevreden over specsavers.
Dus let goed op als je kind wat langer met de bril moet doen, dat hij niet te kinderachtig is. Ik weet niet hoe het tegenwoordig is maar de kinderbrillen 7 a 8 jaar geleden waren van die brillen met "hippe" kleurtjes. Daar wil je als puber niet meer mee gezien worden.

@Emma
27-07-2016 om 08:39
Pauline
Dat klopt, nu willen ze allemaal zo'n nerd-bril geen vrolijke kleurtjes meer.
Mijntje: mijn dochter heeft nu op haar 15e pas lenzen. Ik ken wel kinderen die op hun 12e al lenzen hadden. Het is een heel gepiel in het begin, je moet erg zorgvuldig handelen, goed schoonhouden, handen wassen, het vraagt veel aandacht. Er zijn 12jarigen die dat kunnen. Voor mijn dochter was het toen helemaal niks. Nu kan ze het wel want een béétje puber.....
Ik zou dat wel altijd overleggen met oogarts of orthoptist, nooit met een verkoper in een winkel.

Puck
27-07-2016 om 13:04
wat specht zegt
Van de grote ketens hangt het heel erg van het filiaal af of er goede of slechte ervaringen zijn. De Specsavers in plaats A kan perfect zijn terwijl die in plaats B slechte service geeft terwijl juist de Pearl in plaats A een hork van een opticien is en in plaats B een geweldig vriendelijk en bekwaam iemand heeft staan. Beste kun je dus idd in je eigen omgeving vragen waar goede ervaringen zijn (of zet er op het forum bij in welke plaats je zoekt als je daar geen probleem mee hebt)

Marieke
29-07-2016 om 21:15
lenzen en een bril
Mijn dochter heeft daglenzen voor als ze naar school gaat en voor de andere dagen draagt ze een bril. De hele week lenzen gaat niet en de hele week een bril wil ze niet. Wij gaan al jaren naar een zelfstandige opticien, zo een waar de eigenaar iedere dag zelf in de winkel staat. Goede service, redelijk geprijsd en vlak bij school, handig voor de controles. De verzekering vergoedt eens per twee jaar rond de 200 euro, het is nooit genoeg, maar ja, als je slecht ziet, moet je wel. Omgerekend per dag valt het wel mee; een bril plus lenzen kost ongeveer 1 euro per dag, ervan uitgaande dat ze twee jaar met een bril kan doen. Ze was 11 toen ze aan lenzen begon, ze is er secuur mee dat scheelt.
We zijn eerst bij een oogarts geweest en die zei: gewoon naar de opticien, vraag ernaar of degene die de oogmeting doet een diploma heeft voor optometrist, check dat ook, en dan is het goed. Deze mensen weten namelijk heel goed wanneer ze iemand moeten doorverwijzen en kunnen gewoon goed ogen opmeten. 'Onze' opticien is dus een optometrist.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.