Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Moeder

Moeder

11-03-2020 om 23:39

BTS stress

Mijn dochter is, op het gestoorde af, compleet leip van BTS. Volgende week start ticketverkoop voor concert in juli in Rotterdam. Je kunt een paar dagen eerder ook al "member" worden voor 60 euro, en dan heb je een wat grotere kans om kaartjes te bemachtigen. Maar, zo begrijp ik, absoluut geen garantie. Je kunt dan wel weer allerlei dure spullen van ze kopen die een gewone sterveling nooit kan kopen.
Ze slaapt niet, eet nauwelijks, doet niks aan school, het gaat alleen maar over die afgrijselijke boy-band, ze is al maanden aan het sparen.
Ieder zijn smaak en de een is de ander niet, maar dit vind ik wel zo'n verschrikkelijke ordinaire geldklopperij, brrr.
Ze is inmiddels 18 en ik verdraag het bijna niet meer
Ben ik de enige?

Raffie

Raffie

12-03-2020 om 08:48

pff

Wat verschrikkelijk dat er op zo'n manier misbruik wordt gemaakt van de naïviteit van je dochter en ik vermoed heel veel andere meisjes.

Sorry, ik herken het niet, maar kan me volledig voorstellen dat je hier gék van wordt.

Sterkte ermee! (het zal wel een keer over gaan...)

Beetje

Ik was vroeger ook fanatiek fan van een band maar dat was toch anders. Wie op tijd in de rij voor de deur van Ahoy ging liggen had gegarandeerd kaartjes. Geen betaalde meet-and-greets, merchandise beperkte zich tot een poster en een t-shirt. Dochter was ook fan ergens van en greep een keer naast kaartjes en baalde daar ook enorm van. De keer daarna lukte het gelukkig wel. Het nadeel van BTS vind ik dat het geen band is maar een concept, met inderdaad een flink winstoogmerk. Tegen dat soort marketing zijn pubermeisjes niet opgewassen.
Mijn ervaring heeft mij wel geleerd: rond de 18 en zeker als ze aan een vervolgopleiding gaan beginnen gaat het obsessieve wel een beetje over.
Overigens gold voor mij, en ook voor mijn dochter: je schoolwerk mag er niet onder lijden. Is dat wel zo, dan geen concert. Maar toen waren we wel jonger.

rode krullenbol

rode krullenbol

12-03-2020 om 12:17

Hmm ...

"Tegen dat soort marketing zijn pubermeisjes niet opgewassen."

Tenzij je ze er tijdig op voorbereid!

Rode krullenbol

Merel

Merel

12-03-2020 om 12:37

idd schoolwerk

Ik zou meer hameren op het schoolwerk, als dat er maar niet onder gaat lijden. Dat ze haar geld verspilt aan stomme dingen, dat is haar keuze en ze gaat zelf merken dat het zonde van haar geld was, maar ik denk dat je als puber de kans moet krijgen om dit dan maar zelf te ervaren (alhoewel ik wel mijn mening aan mijn puber zou geven)
Mijn dochter was als puber helemaal fan van een film-reeks incl boeken en dvd's. Alles heeft ze gekocht toen, van haar spaargeld. Nu vindt ze het wel zonde van al dat geld wat ze er aan uit heeft gegeven, maar toen was ze niet te stoppen, maar goed, het was haar geld, dus haar keuze. (ik zou dit dus niet sponsoren)

Dendy Pearson

Dendy Pearson

12-03-2020 om 20:02

Blij

Ik ben zo blij dat mijn dochter is genezen van die BTS-hype. Voor het vorige concert hebben wij ook klaar gezeten voor de verkoop. 3 apparaten voor onze neus, maar ik geloof dat het binnen 5 minuten al was uitverkocht.
Mijn dochter had er ook flink voor gespaard. Ik vond die kaarten echt belachelijk duur, maar het was haar eigen geld.
Ik vond dochter toen ook bijzonder overdreven, maarrr.... op die leeftijd was ik volkomen idolaat van New Kids on the Block. Kan zo maar zijn dat ze bij mij thuis ook lichtelijk geschift van mij werden.

vlinder72

vlinder72

13-03-2020 om 10:25

BTS

Hopelijk lukt het haar om kaartjes te kopen. Anders heb je volgende week een groot drama thuis. En daarna begint het gezeur want er worden natuurlijk weer honderden kaartjes gekocht door handelaren die ze voor grof geld weer doorverkopen.

Ik kan mij zo goed voorstellen dat je het af en toe zat ben. Ik ben blij dat mijn dochter nog nergens idolaat van is. Je zou toch maar ook heel positief moeten doen over een groep als BTS.

Succes en ik duim voor haar dat ze kaartjes kan kopen.

Geen spijt

Ik heb zelf trouwens absoluut geen spijt van wat ik in mijn jeugd allemaal heb uitgegeven aan "mijn" band: ik heb ontzettend leuke dingen gedaan, ben op heel veel plaatsen geweest, heb superveel mensen ontmoet en heb er mijn beste vriendinnen aan overgehouden. Dus geen geldverspilling in mijn geval!

Adelaide

Adelaide

13-03-2020 om 23:25

Als t doorgaat

Als we de doemdenkers moeten geloven gaat dat concert helemaal niet door. Dus ze kan beter geen kaartje kopen.

Juli

Het concert is pas in juli, dan zal het virus toch wel onder controle zijn? In China gaat nu, na 2 maanden, alles weer open.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.