Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Lucas

Lucas

03-04-2017 om 19:06

Budget verjaardagscadeau

mijn zoon (wordt 14) en wilt graag geld voor zijn verjaardag, nu weet ik niet zo goed hoeveel. Daarom wou ik graag weten wat andere ouders geven


Konijnen (ot)

Helemaal waar. Konijnen zijn - ondanks dat volksstammen mensen ze alleen houden - sociale groepsdieren en worden diep ongelukkig. Ook een halfuurtje knuffelen per dag is niet genoeg.

Wat misschien leuk is: eind april is er Animal Event. Er zijn niet allerlei diersoorten te zien (van Vee tot honden, vissen, vogels, kippen en konijnen, paarden). Daar zijn ook allerlei experts die je van info kunnen voorzien, die workshops geven en shows geven.
Konijnen kan je namelijk ook goed trainen (high five met je koijnen bijvoorbeeld).

Ik heb dat een keer met vissen gedaan. Dacht goudvissen te geven als cadeau. Werd nog een hele onderneming en ver, ver, ver boven de 100 euro. Bleken de vissen goedkoop te zijn, heb je er een mega aquarium voor nodig.De vissen zijn na 3 jaar alsnog verplaatst naar een vijver omdat ze echt te groot werden.

Elfje65

Elfje65

14-04-2017 om 19:06

Konijnenopvang

En als je konijnen koopt, kijk eens bij speciale konijnenopvangcentra. Daar zitten allemaal lieve beestjes waar kindlief op uitgekeken is. Je kunt ze dan ook met elkaar laten speeddaten. Zo zie je meteen of het klikt.

kaaskopje

Ik ben het helemaal eens met jouw laatste bericht, vooral als je schrijft over je ouders. Als er geld in het gezin is, waarom zou je je kinderen daarin dan niet laten delen? Waarom krampachtig doen uit angst dat kinderen later niet goed voor zichzelf zorgen? En wat is goed? Veel geld op de bank hebben is goed? Of is het goed om je kinderen veel ervaringen te gunnen die het leven mooi maken? Uiteten is voor mij ook het leven vieren, net als naar het theater gaan of naar een concert. Zo fijn als je dat met je kinderen kunt doen. Voor mij is dat nu juist weer meer waard dan een dure laptop of een i-phone. Dat zijn maar spullen.
Onze kinderen zijn verwend maar hebben hopelijk geleerd van allerlei dingen te kunnen genieten, of het nou veel geld kost of weinig. Onze fiets-kampeervakantie was om nooit te vergeten. Twee jongetjes van 10 en 7 die dapper 70 km per dag wegtrapten. Kostte bijna niets. Jaren later deden we een rondreis door Portugal. Best duur maar ook een heel mooie ervaring.
Leer je kinderen genieten, van een groot cadeau of een klein. Deel wat je hebt en vertrouw erop dat je kinderen later verantwoordelijke volwassenen worden.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-04-2017 om 13:36

Veel met weinig (het leven vieren)

Laatst zei mijn dochter dat ze achteraf het gevoel heeft dat we veel gedaan hebben tijdens vakanties. Het voelde uitgebreider dan de realiteit was. En dat vond ik een leuk compliment. Het leven vieren, hoeft niet per se heel veel geld te kosten. Wel fijn als dat kan.

Machteld

Machteld

21-04-2017 om 20:15

voorbeeld van gul zijn

wij zijn allebei gul van aard naar anderen en ook naar de kinderen. ze moeten soms wel sparen voor iets ,maar goed wat ik wilde zeggen is dat ik zie hoe gul mijn kinderen naar anderen zijn door ze bijv. bij de Mac te trakteren zonder er iets voor terug te vragen. Ik denk dus dat je je kind in die zin ook een goed voorbeeld mee geeft. Ook krijgen wij sinds kort van hun zakgeld cadeautjes voor sint en verjaardag en dan kijken ze echt niet op een dubbeltje!

Hier

Onze kinderen vragen meestal geld. Wij geven dan €300. Ook bij onze 2ling, dan krijgen ze beide €300.

Half a twin

Half a twin

27-04-2017 om 17:59

Nogal logisch Piet Jans

Een tweeling zijn twee individuen die toevallig op dezelfde dag jarig zijn. O wat voelde ik mij sls "jongste" van de twee soms ongezien. Kreeg mijn zus een verjaardagscadeau met de mededeling dat het ook voor haar zus was, samen delen dus. Mijn ouders deden dat niet maar andere familie wel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.