Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Awareness

Awareness

25-08-2011 om 14:59

Buitenzintuigelijke waarneming jongeren

Jongeren zijn vaak op zoek naar hun eigen identiteit, waardoor ze meestal wat opener staan voor hun intuïtie voor het vinden van antwoorden...Ook buitenzintuigelijke ervaringen komen bij tieners geregeld voor.

Welke buitenzintuigelijke ervaringen hebben jullie jongeren?

En zijn er jongeren die als tiener zich bewust worden van aura's?

Heel benieuwd naar jullie reacties!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Je hebt 'm dubbel geplaatst, dat mag niet

Daarnaast vind ik de vraag wel vaag. (En dubieus)

Gr. Poezie.

Terpi

Terpi

25-08-2011 om 16:06

Mijn jongeren

zien veel kleuren, horen muziek uit de muren komen, horen stemmen die hen opdragen wat ze zouden moeten doen, hebben een bovenmenselijke aandrang om heel erg te lachen!
Zou dit bovennatuurlijk zijn? Of zou er toch een samenhang zijn met de hoeveelheid drugs die ze tot zich nemen?

Awareness

Awareness

25-08-2011 om 16:22

Hmm

Tja....Daarom heb ik het ook niet over paranormaal maar buitenzintuigelijk

Awareness

Awareness

25-08-2011 om 16:25

Oké

Oké...Weet niet waar ie het beste paste, vandaar.

Ik bedoel ervaringen bij jongeren zoals bijvoorbeeld
voorspellende dromen, het zien van energie,...

Maar

Wat wil je met die informatie dan?

Gr. Poezie.

Fiorucci

Fiorucci

25-08-2011 om 18:05

Ik denk

een leuk artikel schrijven...

Awareness

Awareness

25-08-2011 om 18:51

Nou...

Nou gewoon kijken welke ervaringen in deze periode zoal voorkomen...Omdat ik de indruk heb dat bij jongeren buitenzintuiglijke ervaringen weer vaker voorkomen dan tijdens de basisschool. ik ken zo wel een paar tieners.

@fiorucci: Niet de bedoeling maar mss moet dat ook maar es gebeuren

Awareness

Awareness

26-08-2011 om 09:33

Interesse

Is hélemaal wél voor discussie...

Nodigt niet uit tot discussie

Kun je zelf niet eens wat benoemen? Zoals je je postings formuleert lijkt het alsof je dit uit nieuwsgierigheid wil weten, en niet een goede discussie wil starten.

Gr. Poezie.

Tirza G.

Tirza G.

26-08-2011 om 23:49

Huh?

Wat ben je stellig, Awareness (de naam alleen al). 'Ook buitenzintuiglijke ervaringen komen geregeld voor.' Hoe weet je dat? En wat is dat eigenlijk, buitenzintuiglijk?
Iets wat je niet ziet, niet hoort, niet proeft, niet ruikt en niet voelt. Maar alleen maar denkt? Dat noemen wij fantasie.

Tirza

Hahahaha tirza....

'Iets wat je niet ziet, niet hoort, niet proeft, niet ruikt en niet voelt. Maar alleen maar denkt? Dat noemen wij fantasie.'

Die vind ik echt heel, heel leuk.

Overigens (voor Awareness) is energie echt onzichtbaar, maar dat terzijde.

Ingrid

Tirza G.

Tirza G.

27-08-2011 om 16:37

O nou ingridt

Het was niet eens bedoeld om leuk te zijn. Ik ben zo'n dombo, als ik de 5 zintuigen uit de waarneming haal - dan kom ik niet verder dan dit En zo heb ik me ook geprobeerd voor te stellen wat een ervaring is waarbij je ál je zintuigen gebruikt. Chocolademousse van je vingers likken terwijl er iemand in je oor toetert komt het dichtst in de buurt.

Tirza

Primavera

Primavera

27-08-2011 om 17:13

Lol tirza en ingridt

Tirza, ik vond die van jou ijzersterk en ook bijzonder logisch. Ik vroeg me ook al af hoe je iets kon waarnemen zonder dat je daarbij de zintuigen gebruikt. Bij een ervaring waar je al je zintuigen gebruikt had ik alleen een wat meer dirty voorstelling
Ingridt bij het 'zien' van energie denk ik aan kijken naar een gloeilamp of naar de zon. Lichtenergie is uitermate zichtbaar.
Voorspellende dromen hebben jongeren vast ook vaak zoals dromen dat je overhoord wordt als je je huiswerk niet goed heb gedaan, enzo...
Groeten Primavera

Tirza G.

Tirza G.

27-08-2011 om 23:55

Deja-vu's

Vriendje van zoon heeft heeeeeel vaak deja-vu's. Maar ja, hetzelfde jongetje heeft als kleuter hersenbeschadiging opgelopen en sinds die tijd absences en slaapwandelen. Hij is nu een jaar of 17, 18 en de deja-vu's doen zich met name voor als hij over zijn eigen grenzen is gegaan met computeren. Zelfs zoonlief roept dan (ze spelen samen via skype oid): ga naar je nest! Je hersens nemen je in de maling, je bent gewoon moeooeoeooe.

Tirza

Ingridt

Energie onzichtbaar? Jij bent zo'n beta dat ik je bijna op je woord geloof. Bedoel je dat we alleen de effecten van energie zien, merken? Want wind, licht, bliksem, statische elektriciteit is volgens mij allemaal energie die je met je zintuigen waarneemt. Sterker nog, alles is energie, want massa=energie. Dus als ik de hamer op mijn duim sla, is dat ook energie. Of sla ik de plank nu volledig mis ? Nee, toch?

Awareness

Het is al een paar keer gevraagd, maar je hebt nog geen antwoord gegeven. Wat IS buitenzintuigelijke waarneming? Kun je dat omschrijven of een voorbeeld geven?

Primavera

Primavera

29-08-2011 om 15:42

Silone

Maar heb je het buitenzintuigelijke berichtje met uitleg van Awareness onder mijn bericht dan niet opgemerkt )

Tirza G.

Tirza G.

29-08-2011 om 21:20

Offffffffff

Instinct! Ineens weet ik het! De twee woorden in mijn huishouden die ik gebruik als ik het niet meer weet: instinct (als antwoord op de vraag: hoe weet jij dat) en 'legende' (als ik niet weet waar een sterk verhaal vandaan komt).

Tirza

krin

krin

29-08-2011 om 21:37

Instinct

is je zesde zintuig, dus die valt ook af. Sorry.
Niet zo heel vreemd dat Awareness niet meer is teruggeweest, trouwens. Al die negatieve energie hier, het straalt van het scherm. Dat neem ik wel waar, maar ik weet niet buiten welk zintuig.

Ja silone,

(sorry, hele draadje kwijt)

Zoiets bedoel ik idd, dat je energie alleen 'ziet' of 'merkt' als het wordt omgezet in een andere vorm.

Energie is eigenlijk in nette beta termen 'het vermogen om arbeid te verrichten'. Mag je mij vertellen hoe je dat kunt zien. Ja, dat massa in principe energie kan worden. Okee. Maar IS een baksteen of een uraniumatoom dan energie? Ja okee, dan is een pak melk ook energie (het staat er zelfs achterop). Persoonlijk vind ik dat dat uraniumatoom pas energie 'wordt' als het wordt gespleten in bv een kerncentrale. En die energie zie je echt niet.

Wind zie je ook niet, behalve als het iets laat bewegen...en dat is dus het moment dat de wind zijn energie (deels) overdraagt aan een vlag, of een boom. Op een kale vlakte zou je de wind niet zien. dan blijven die luchtatomen stuk voor stuk al hun kinetische energie (vermogen om arbeid te verrichten, om iets anders te laten bewegen bv) behouden. Onzichtbaar.

Bliksem is een elektrische ontlading waarbij elektrische energie (deels) wordt omgezet in licht.

Misschien is zichtbaar licht (een heel klein deel van het totale spectrum aan straling) trouwens wel de enige uitzondering.

Maar normaal gesproken is energie iets wat je alleen maar zintuuigelijk kunt waarnemen als er iets mee gebeurt, als het daadwerkelijk 'arbeid verricht' (en daarbij vaak wordt omgezet in een andere vorm van energie, wat dan vaak weer merkbaar is aan allerlei spannende effecten als dingen die bewegen, warm worden, vervormen, stuk gaan), en niet als het gewoon 'is' (haha, bijna filisofisch, dit)

Ingrid

Nou ja kwijt

Ik had hem al gelezen, Ingridt, maar als je vervolgens je forum op 1 dag zet, dan valt de draad idd even uit zicht.
In de filosofie dan maar. Massa=energie, dus je kijkt echt naar energie. Het wordt niet ineens energie als het arbeid gaat verrichten, het IS al energie.Licht is idd wel een heel makkelijke. En voor het gemak heb ik waarnemen van energie (met alle zintuigen) in mijn berichtje genoemd. Warmte voelen is gewoon energie voelen. De atomen die energiek alle kanten op stuiteren, meer is het niet.

Sarcas

Sarcas

08-09-2011 om 12:56

Gevoelig onderwerp

Waaronder valt het waarnemen van emotie? En dan niet de emotie van iemand anders, want dat is met een combinatie van zintuigelijke info wel zo'n beetje te deduceren (met wisselend succes), maar het voelen van je eigen emotie?
Je bent blij, boos, droevig, nerveus, opgewonden… Meet je dat af met je ingebouwde metertjes (bloedsuiker, endorfines, whatevers) en zijn dat ook zintuigen?

Gewoon nieuwsgierig

S.

Silone

Massa is niet energie, massa kan worden omgezet in energie, volgens Einsteins e=m*c(kwadraat). Maar ik ben met IngridT eens dat je niet de energie ziet, maar de effecten die die energie teweegbrengt. Een uraniumatoom is geen energie, maar bevat potentiële energie. Licht, da's een leuke. Laten we daar nog eens even over verder peinzen Ik zal hem hier thuis eens in de groep gooien, kijken wat mijn bèta-geïnteresseerde kroost ervan denkt.

Dank je genista.

had nog geen tijd genomen maar al wel wat gefilosofeerd over leuke metaforen. Of Silone zou vinden dat een pak yoghurt al energie IS voordat je het naar binnen hebt gewerkt met de cruesli en aan de dag bent begonnen. Bijvoorbeeld. Of Benzine energie IS voordat je de motor start. Volgens mij wordt olie trouwens een energieBRON genoemd....Da's wel in lijn met de gedachte dat energie hetzelfde is als 'de mogelijkheid om arbeid te verrichten'

Ingrid

Silone vindt niet zo veel

daar is ze lang niet slim genoeg voor. Maar gelukkig was daar Einstein. Hij heeft bedacht E=Mc2, c is een constante, ergo energie= massa, maar dan héél véél energie.

Jamaarsilone

F=ma (kracht is massa keer versnelling) Betekent niet dat massa kriacht IS)

Of

12=3*4. (beetje flauw) betekent ook niet dat 12 4 IS!

E=mc2 betekent dus ook niet dat massa energie IS. Wel dat er een relatie tussen de 2 is (in dit geval dat de een onder heel bijzondere omstandigheden kan zorgen dat het ander ontstaat)

Ingrid

Tja

massa is energie die staat te wachten. Iets anders kan ik er niet van maken. Natuurlijk begrijp ik wel waar jij en genista het over hebben, maar dat massa iets totaal anders is dan energie kan d'r bij mij niet in. Energie is gewoon niet iets vaags, ongrijpbaars, eng radioactiefs, of aardstraal-kosmische hokuspokus. Alles is energie.

dat allemaal voor 8 uur 's morgens, hè?

Emotie

Emotie is een innerlijke beleving, dus geen waarneming.

skik

Zen

Ik ben zo zen aan het gordijnen naaien voor 5 ramen, dat ik alle tijd heb voor filosofische hersenspinsels.
Jouw vergelijkingen passen niet Ingridt, omdat het om verschillende eenheden gaat, er zit niet een constante in. En die 12=3x4 al helemaal niet, omdat je daar vergelijkbare eenheden bij elkaar optelt.
Volgens mij snappen we elkaar wonderwel, maar is het een kwestie van definiëren. Als ik een formule 1 auto zie staan, zeg ik: daar staat een raceauto. Jij zegt: er staat een auto die in staat is te racen.
Zoiets.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.