Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
koentje

koentje

21-11-2010 om 14:15

Burenprobleem met pubers waarschijnlijk

Bij ons huis staat aan de overkant van de straat, haaks op het onze een ander huis. Daar wonen een grote Marokkaanse familie met oudere kinderen. Er is geen contact, de vrouw spreekt geen Nederlands en de jongemannen die daar veel rond lopen zijn vaak met dubieuze zaken bezig lijkt wel. Iets van een soort handel. Wij hebben dar niet direct last van, maar je ziet ze op straat wel staan e.d.Opvallend is ook dat jonge jongens (soms ook te jong voor een rijbewijs vermoed ik ) vaak in dure auto's rond rijden waarvan je je afvraagt hoe ze het doen. Wat bijv. wel eens gebeurd is; dat mijn zoon met andere kinderen op de stoep speelt waar dan zo'n knul rakelings; een stukje van de stoep meenemend dus, langs rijdt en zich een deuk lacht van de geschrokken kinderen.
Hier hebben we dus wel last van, zoon was overstuur.

Een heel ander probleem is momenteel actueel. Er wordt vanuit die tuin; die haaks op de voorkant van ons huis staat, nogal eens iets tegen ons huis en tegen het huis van onze buren gegooid. Het gaat vaak om groente afval: er worden tomaten, schillen en eieren gegooid die in onze tuin komen. Je hoort ook dat ze tegen de voordeur aankomen , maar altijd als er iets gegooid is, is er niets of niemand te zien in de straat. Het zou heel goed kunnen dat er bij hun vanaf de schutting gegooid wordt, vanuit de tuin.

Dit gebeurt al jaren met enige regelmaat. We durven er eigenlijk niets van te zeggen: we zijn eigenlijk bij voorbaat al geintimideerd door de grootte van het gezin, het gedrag en alles eromheen van de oudere jongens.
Wat kan nu een handige manier zijn om hier toch iets aan te doen?
Het zou namelijk best kunnen dat het gedrag wat vertoond wordt door een van de kinderen en dat het stopt als we de ouders inseinen. Maar eigenlijk zijn we bang dat dit daardoor juist vaker voor zal komen....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Merel

Merel

21-11-2010 om 14:19

Raar eten

Wat een rare buren zeg (of hun kinderen). Je weet natuurlijk niet precies wie dat doet en waarom, misschien willen ze wel een reaktie uitlokken, gaat het ze daarom. Misschien kan je eens een tijdje proberen met een webcam ofzo beelden te maken naar die tuin, als het met enige regelmaat gebeurd kan je ze misschien zo snappen en kan je misschien wel zien wie dat doet? Ook kan je eventueel een keer een gesprek aangaan met de wijkagent, puur om te vragen wat je zou kunnen doen zonder het erger te maken.

Merel

Merel

21-11-2010 om 14:20

Eten?

Sorry, ik weet niet waar dat woordje " eten" vandaan komt in mijn vorige titel (misschien auto-aanvulling door de computer?) nou ja het ging om het smijten van eten,....dat dan weer wel )

Ingewikkeld

*We durven er eigenlijk niets van te zeggen: we zijn eigenlijk bij voorbaat al geintimideerd door de grootte van het gezin, het gedrag en alles eromheen van de oudere jongens.*

moeilijke situatie,zoals ik begrijp speelt dit al een paar jaar?
Ik zou een cake bakken,aanbellen bij de buren en een rustig gesprek aangaan,in de trant van; weten jullie eigenlijk dat we best wel last van jullie (kinderen)hebben?
wie weet blijken het heel vriendelijke mensen die niet eens door hebben dat hun kinderen overlast veroorzaken?
uiteraard zou het wel handig zijn als er iemand nederlands spreekt van de ouders,maar wie weet kunnen de kinderen voor tolk spelen?

de wijkagent zou ik als latere optie achter de hand houden,een persoonlijk contact levert vaak meer op als dat er opeens een wijkagent op je stoep staat.
Succes !

Ooievaar

Ooievaar

22-11-2010 om 14:29

Wel wat zeggen

Hoeveel ouders zullen er zijn die het goed keuren als hun kinderen buurhuizen bekogelen met voorwerpen/eten/whatever?? Voor mijn gevoel zal bijna iedere ouder snappen dat dat hinderlijk is. Ik ben zelf in het ongelukkige bezit van kinderen die weleens op zo'n manier baldadig geweest zijn. Leuk joh, iets over de schutting mikken in de tuin van de buren. Of waterballonnetjes gooien, samen met vriendjes, dat soort werk. Ik was blij dat de buren kwamen klagen. Kon ik de zondaars naar de betreffende buur sturen om a: excuses aan te bieden en b: de rommel op te ruimen. Zulke signalen helpen mij om de opvoeding beter ter hand te nemen. Waar ik niks vanaf weet, daar kan ik ook niks aan doen.
Dus: ik zou inderdaad eens op visite gaan, desnoods met iets lekkers, inderdaad om duidelijk te maken dat je geen kwaad wil. En dan zowel de cake als het probleem aansnijden. Niet geschoten is altijd mis.

Merel

Merel

22-11-2010 om 14:41

Wijkagent

ik bedoel ook, de wijkagent bij jezelf uitnodigen, of langsgaan en er eens een gesprek mee hebben, om handvatten te vragen wat te doen, niet meteen bij de buren langs sturen natuurlijk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.