Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Carnaval dochter 14

Hallo,

Mijn 14-jarige dochter T. Heeft bedacht carnaval te gaan vieren met haar vriendinnen, helemaal prima natuurlijk. Maar nu is het zo dat ze een jaar jonger is dus de meeste vriendinnen zijn 15 of 16, gelukkig houden ze hier rekening mee en gaan ze niet naar 16+ feestjes. Nu wilde ze met haar groep allemaal dezelfde kleding aandoen, maar ze komen nu met suggesties die ik ronduit 'hoerig' vind, veel te kort en een diep decolleté. Ik wil natuurlijk ook geen overbezorgde moeder zijn, maar kan ik hier wat van zeggen? Ook ben ik bang dat ze misschien toch alcohol gaan drinken omdat een aantal van haar vriendinnen dit sowieso al doen. Wat is wijsheid?!

Groet,
Sophie

Klavertje 4

Klavertje 4

09-01-2020 om 21:34

sophie

Ik zou me over de kleding niet zo'n zorgen maken. Meiden van die leeftijd kunnen zich wel vaker wat bloot kleden. Ik zou wel kijken hoe ze 's avonds naar huis komt. Niet alleen fietsen, dan ophalen.
Verder heb ik hier de regel dat ze niet door de stad zwerven 's nachts. Ze mogen bijna nergens naar binnen. Ik wil weten waar ze naar toe gaan. Er zijn wel plekken waar ze mogen komen, vaak fris feesten. Soms op de markt.
Wij zijn over alcohol wel streng. Hier is de regel niet tot 18. Een van ons blijft ook wakker om ze te zien als ze thuis komen. Dat voorkomt niet dat ze drinken, maar ze houden zich wel in omdat ze weten dat ze mams of paps thuis zien.

Olivia

Olivia

10-01-2020 om 10:09

aanvulling

Hoerige kleding zou ik al niet zo leuk vinden inderdaad maar het lijkt me vooral veel te koud! Moet je nog mee fietsen ook, en dan alles kort, brrr. Dus ik zou dochter aanraden om zichzelf toch wat warmer te kleden (beetje sexy mag van mijn best) maar dan misschien toch wat kleding mee voor de fietstocht en inderdaad altijd samen fietsen en samen blijven als groep.
Oh en met dochter ook goed bespreken dat helaas sommigen mensen blote kleding interpreteren als, 'dan mag ik er ook aankomen' dat ze daar voor gewaarschuwd zijn (als groep weer) dat dat misschien gebeuren kan, blijf samen en kom voor elkaar op.

Ad Hombre

Ad Hombre

10-01-2020 om 21:35

Carnaval

Wel naar het carnaval maar niet drinken en vooral niet aankomen? Ik ben in mijn leven maar een keer naar het carnaval geweest maar mijn indruk was dat dat nou juist de bedoeling was!

Hilde

Hilde

10-01-2020 om 23:14

Carnaval

Ik snap je zorgen, maar van je dochter verwachten dat ze een coltrui aantrekt terwijl al haar vriendinnen met hetzelfde pakje rondlopen gaat je niet lukken. Vieren ze het ver van huis? Zijn ze in een "vreemde" setting? Zorg dat ze niet alleen naar huis fietst, dat ze een tas met warme kleren meeneemt. Moet ze ver fietsen?
Zelf ben ik opgegroeid met carnaval in Zuid-Limburg. Je viert het in je eigen omgeving met je eigen mensen. De grappen en de mores zijn zoals de groep ze bepaalt. Is dat bij je dochter ook het geval? Dat is eigenlijk een veilig idee. Hollandse toeristen (zoals Ad?) die denken dat ze overal maar in mogen knijpen en daar zelfs helemaal voor afreizen vallen erg op, althans, in de setting waarin ik meedeed met carnaval.
Ga er maar van uit dat ze wel een biertje zal drinken. Ken je de groep vriendinnen? Ken je een paar ouders? Dat zal een hoop schelen denk ik.

Dochter

Jij kent je dochter het beste. Als jij denkt dat ze carnaval op een leuke manier kan vieren, zonder meteen straalbezopen te raken, zou ik haar laten gaan. Wel zorgen voor een mobiel met voldoende beltegoed en ern volle batterij, en op het hart drukken dat ze moet bellen als er iets is.
En inderdaad met de meidengroep afspreken dat ze bij elkaar blijven.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.