Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
timbo

timbo

23-10-2011 om 20:11

Chillen op zondagavond

Mijn zoon is 15 jaar en mag chillen op vrijdagavond en zaterdagavond en in de vakanties, maar op zondagavond is het gebeurd, tv kijken/computeren en dan om half 10 naar boven, omdat je de volgende dag weer naar school moet. Zit op de Havo en staat er niet zo heel goed voor. Hij vindt ons vreselijk kinderachtig, is de enigste van het groepje vrienden die dat niet mag (zegt hij).Hij wordt ook vreselijk kwaad erover.
Zijn wij kinderachtig??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Merel

Merel

23-10-2011 om 20:38

Chillen

Chillen is in jullie geval hangen op straat? Of bij iemand? Hier doen ze dat hangen op straat niet, wel op bezoek bij vrienden. Dat mag wat mij betreft iedere avond wel, maar dan wel op schooldagen om een uur of 22.00 uur weer terug zijn. Tenminste het ligt er aan waar ze zijn, als dochter (16) bij vriendin is mag ze ook wel om 23.00 uur thuis komen, maar vriendin woont maar een straat verder. Om 24.00 moet ze in bed liggen en moet alles klaar zijn.
Ik vind je regel prima dus, hij moet de dag erop weer naar school, jammer dan dat de rest het wel mag.

Maylise

Maylise

23-10-2011 om 22:52

Timbo

Op zich niks mis met die regel.
Mijn regel is dat ze zondag avond wel weg mogen maar ik wil ze wel op een redelijk tijdstip thuis hebben. Uur of 22h. Zelfde als doordeweeks. Vrijdag/zaterdag mag het (veel) later worden. Uiteraard als ze zondag naar de bioscoop gaan en de film is pas om 22h30 klaar is het ook goed maar dan daarna wel gelijk naar huis.

Polly Shearman

Polly Shearman

24-10-2011 om 07:19

Zondag

zondag avond was vroeger DE avond om uit te gaan, vraag me niet waarom maar dat was nou eenmaal zo.
Ik ging vanaf mijn 14de uit op zondagavond. Moest dan om 1.00 thuis zijn, we fietsten met een grote groep.
op vrijdag en zaterdag was ik juist vaak thuis en ging dan lekker vroeg naar bed. Die slaap had ik dus wel nodig, maar wanneer dat ik die kreeg maakte niet veel uit.
Je zou hem kunnen laten kiezen, 2 avonden weg.. maakt niet uit welke.

Groet, Pol

Fiorucci

Fiorucci

24-10-2011 om 10:33

Mijn zoon is ruim 14, en op schoolavonden, waar ook zondagavond bij hoort wil ik dat hij half 10 binnen is. Eer hij dan in bed ligt is het rustig half 11, dus ik hou voorlopig vast aan half tien. In zijn vriendengroep is dat heel normaal,overigens.

Zoals bij fio

En dat is ook bij de vrienden idd heel gebruikelijk.

tonny

tonny

24-10-2011 om 11:23

Nee hoor, niet kinderachtig

gewoon verstandig.

Zelfs wij volwassen mensen gaan op zondag niet laat naar bed. Maandag is nu eenmaal maandag en er is niks aan als je dan gaar begint.

Kaaskopje

Kaaskopje

24-10-2011 om 15:44

Nee

Je bent niet kinderachtig
Misschien kun je de regels wat bijstellen zodra hij 16 is, waardoor hij dan toch kan 'chillen'. Half 10 thuis, 10.45 uur licht uit. (of zoiets)

Kaaskopje

Kaaskopje

24-10-2011 om 15:49

Polly

Stel dat ik vroeger op zondagavond weg had gemogen om te stappen, dan zou ik dat geloof ik niet hebben verteld aan mijn kinderen. Ik vind de zondag als stapavond instellen nou niet bepaald een handig begin van de week. En dat zeg ik Toen ik eenmaal het huis uit was en werkte ging ik donderdag, vrijdag, zaterdag en vaak ook nog zondag de hort op en dan zat ik met een zwaar slaapgebrek maandag op het werk. 'Bij nacht een man, bij dag ook', grapte mijn chef.
Een 15 jarige zit nog in de groei en moet alles wat hij leert ergens ook nog zien te onthouden. Op zondag normaal naar bed dus, vind ik.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.