Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
franmi

franmi

01-03-2018 om 20:00

Condooms


linda75

linda75

12-03-2018 om 10:54

ieder zijn mening

Maar ik vind het nogal een ouderwetse gedachte om er maar vanuit te gaan dat man in kwestie voor de condooms zorgt.en ook betaald. Maar goed ieder zijn mening. Wij hadden het hier laatst gewoon over. Tuurlijk ga je niet haar ouders vragen. Ik vroeg aan zoonlief of ze samen de condooms kochten of dat hij ze kocht. Hij krijgt van ons geld omdat hij daarin te vertrouwen is. Het gaat mij ook niet om het geld( condooms zijn altijd nog goedkoper dan een baby ) maar ik vind het een ouderwetse gedachte dat de mensen ervan uit gaan dat de man dus alles naar betaald. Samen sex is ook samen voor de kosten opdraven was mijn mening en ja de pil ik tot haar 18e iig gratis en ik vind het nogal een onzin om te melden dat ze daar ook de fysieke gevolgen van moeten dragen... maar goed wat ik zeg, ieder zijn mening.

tante Sidonia

tante Sidonia

12-03-2018 om 10:57

prima Linda

Als jij dat onzin vindt, wat zou je er dan van vinden dat je zoon de mannenpil gaat slikken? nee, dan wordt het ineens anders....
Ik vind het zo gemakkelijk het meisje moet zelf zorgdragen aan voorkoming van zwangerschap en dan vervolgens doodnormaal vinden dat ze ook meebetaald aan condooms.

Lou

Lou

12-03-2018 om 11:14

Niet vragen

Laat die twee daar lekker zelf uitkomen, zou ik zeggen. Maar vergeet niet dat er al zo veel op het bord van het meisje ligt dat de pil slikt: elke dag aan denken, misschien nog een keer wisselen van pil vanwege de bijwerkingen, op tijd nieuwe halen, wat ook alweer doen als je er eentje vergeten bent of als je diarree hebt. Daarbij vergeleken is een pakje condooms kopen 'een eitje'.

Hangkous

Hangkous

12-03-2018 om 11:24

niet alles is in geld uit te drukken

Als mijn dochter aan de pil zou gaan vanwege het hebben van verkering, is dat haar ding ter voorkoming van zwangerschap. Mag vriendje voor de condooms zorgen.
Het is hun beider verantwoordelijkheid dat ze niet met de negatieve gevolgen blijven zitten. Dan heeft hij een financieel nadeel (condooms kopen) en zij (zolang de pil wordt vergoed) een fysiek nadeel (bijwerkingen van de pil) en de verantwoordelijkheid dat die pil iedere dag geslikt wordt.
Als er toch iets mis gaat in een worst-case scenario (pil vergeten/gebraakt en condoom gescheurd) moet het meisje ook de morning afterpil gaan halen en slikken.

Inderdaad Lou, condooms kopen "een eitje"

Wat niet wil zeggen dat ik tegen dochter zou zeggen, gebruik ze dan maar niet als vriendje ze niet wil halen en betalen.

De man alles betalen.

Welnee, daar ga ik helemaal niet van uit. Ik ga nu uit van een 15 jarig meisje met een puberjongen als verkering.

Van een "man" is geen sprake in het verhaal van ts.
Dus condooms sponseren zou ik bij zo'n eerste jeugdige liefde niet zo'n probleem vinden.

Dat houdt niet in dat de jongen en/of zijn ouders dan ook de uitjes, vakantie's, moeten betalen. Ik houd het bij de condooms, waar een jongen kan bijdragen aan hun veilig vrijen.

Durex

Durex

23-04-2018 om 18:18

Verschil

Tussen condooms onderling zit nogal veel verschil. Ik zou niet zomaar condooms gaan kopen omdat je dan misschien net de minst prettigste koopt. Kortom, misschien maar beter om de kinderen het zelf te laten regelen, desnoods betaal je de rekening voor hen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.