Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Marmar

Marmar

10-09-2009 om 03:50

Daar gaat ze... verse brugpieper

Dochter (net 12) gaat nu voor de tweede week naar MBO. Kilometers op de fiets, laptop en zak spullen mee. Enthousiast en vrolijk, ze komt stralend weer thuis. En dat is heerlijk om te zien.
Ze is wel ineens écht een stuk 'anders' geworden, veel meer aan het puberen. Mondiger en ze gebruikt wat make-up (heel licht, oogpotloodje). Ze is ook erg lang geworden de laatate maanden. Na school, als ik nog niet thuis ben van werk, vermaakt ze zich ook prima.
Ik vind het heel leuk om te zien. En overigens heb ik zelf wat oogschaduw (al eerder) en dat oogpotloodje voor haar gekocht. Zo heeft ze in de vakantie daar al mee kunnen experimenteren, de eerste keer leek ze net een clown (too much) daarna zag ze er wel leuk uit. Ook de eerste schreden op het 'liefdespad' zijn weer gezet. Tot nu toe is dat niet verder gegaan dan 'elkaar erg leuk vinden' en zo is dat nu ook weer aan de gang: een wel heel leuke jongen (zegt ze) waar ze samen mee naar school fietst.
Wat een verschil met dat basisschoolmeisje! Ineens woont er een kleine dame in huis. Is het ook jullie ervaring dat jullie brugpiepers in de eerste schoolweken met zo'n grote sprong zijn gegroeid? Niet alleen fysiek maar ook mentaal?
En hoe gaan jullie er mee om? Ik vind het geweldig alleen is het dus wel even wennen (voor mij).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

10-09-2009 om 07:39

Zoonlief zit in zijn eerste schoolweek,en ik ben verbaasd,hoe goed het allemaal gaat,hoe hij zonder morren anderhalf uur huiswerk maakt.....en zelfs vertelde dat er allemaal mooiere meiden in zijn klas zitten dan in groep 8...voorheen wilde hij niks weten van dergelijke zaken..
Bastet

ijsvogeltje

ijsvogeltje

10-09-2009 om 08:56

Ja leuk

Hier ook een verse 1e klasser. Kleine jongetjes worden groot!
De grote sprong maakte hij trouwens al in groep 8, in alle opzichten. Binnen een jaar ruim 15 cm lengte en drie schoenmaten erbij, maar ook een stuk rustiger, zelfstandiger en wijzer. Lichamelijk is het ook al echt een puber.
Hij is nu twee weken aan de slag en vindt het allemaal veel leuk dan vroeger (!) op de basisschool. Hij doet keurig zijn huiswerk (ook al in het vooruit) en pakt direct daarna zijn tas in voor de volgende dag (ha ha, hij moet ook wel, hij mag daarna pas computeren ).
Hij is er allemaal heel nuchter onder en lijkt al helemaal in het ritme te zitten. Zelf zijn wekker zetten, om 7 uur op, eten, brood klaarmaken, drinken pakken, vaatwasser leegruimen (was zijn vaste klusje 's ochtends en dat blijft hij zonder morren doen) en dan om 7.40 uur de deur uit. Alsof hij dit al jaren zo doet.

Yta Chalne

Yta Chalne

10-09-2009 om 09:08

Echt marmar?

Ik was in de veronderstelling dat jouw jongste een jaar of acht was. Wat gaat dat snel!
Fijn dat ze het zo leuk vindt, en ja, het is wel mijn ervaring dat ze ineens heel snel groot worden op het vo.

Tinus_p

Tinus_p

10-09-2009 om 09:47

Vraagje

Kun je een hint geven welke school? (iirc wonen we in dezelfde plaats)

ijsvogeltje

ijsvogeltje

10-09-2009 om 10:07

Tinus

Was de vraag voor mij bedoeld? Of zijn er nog meer mensen in dit draadje die hier wonen? (we hebben vorig jaar een aar keer met elkaar gemaild over VO, toen gebruikte ik nog een andere nick)
Zoon heeft uiteindelijk voor sted. gymnasium gekozen.

Fiegel

Fiegel

10-09-2009 om 11:16

Mijn verse brugpieper...

Had de groeispurt afgelopen anderhalf jaar al gehad, 15 cm erbij. Maar mentaal is ze de afgelopen 3 dagen inderdaad ineens heel hard gegroeid: ik vind haar veel zelfstandiger en "ouder" geworden.

Marmar

Marmar

12-09-2009 om 00:36

Tinus_p reactie

Vathorst College, dat is even fietsen dus...
Tinus_p, als je niet verhuisd bent rijd ik elke dag minstens 2x langs jullie huis, soms vaker. En bijna elke keer denk ik.... (daar woont Tinus_p)!
Vandaag met/voor dochter nieuwe schoenen gaan kopen. 't Werden laarzen, maatje 41. Groeien is leuk maar ze moet niet gaan overdrijven

Marmar

Marmar

12-09-2009 om 23:31

Jessica?

Je heb je berichtje op zaterdag geplaatst en meldde '...was vandaag te ziek om naar school te gaan...' ??? Heeft zoonlief op zaterdag school of bedoelde je gister?

Wij hebben geen brief van de school ontvangen. Ook nog niets gehoord over veel zieken. Op mijn werk krijgen we wel veel berichten over voorzorgmaatregelen (handen wassen enzo) en hoe te handelen. Bij de tandarts moest iedereen z'n handen ontsmetten, de spullen daarvoor lagen op de tafel in de wachtruimte.

Toch ken ik niemand die nu griepverschijnselen heeft en hoor ik ook niet dat het in mijn omgeving heerst.

Jakiro

Jakiro

12-09-2009 om 23:58

Ziek

Ja hoor, ook onze dochter is woensdag ziek naar huis gegaan en gaat pas maandag weer naar school.
Ze is bijna 13, dus de puberteit verandering hebben we al lang, dat begon al in einde groep 7.
Ze heeft nog totaal geen interesse in jongens en/of make-up.
Wel in muziek (de hele dag die MP5-speler op haar kop) en sinds 2 weken wel heel veel positieve aandacht voor haar puistjes (smeren, wassen en noem maar op), ze wil ze nu echt kwijt.
Eigenlijk hebben we al ruim een half jaar een jonge vrouw in huis, die nu wel op haar plaats is (qua uiterlijk), terwijl ze op de basisschool absoluut opviel.
Jakiro

Marmar

Jessica plaatste dat berichtje 's nachts om 1:39u. Technisch gezien is dat zaterdag, maar voor de meeste mensen voelt dat toch echt nog als vrijdag.

Marmar

Marmar

15-09-2009 om 02:38

Elissa

Oeps! Ik had helemaal niet gekeken naar de tijd van plaatsen.... Sorry Jessica, nu snap ik je brichtje natuurlijk wel helemaal.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.