alleen
18-03-2012 om 20:29
De dochter van mijn zwager wordt 16 jaar
Even het volgende.
Wij gaan met hemelvaart altijd een paar dagen met de caravan weg, met 3 stellen.
Nu gaat het stel met de dochter die dan 16 jaar wordt niet mee, ook omdat ze geen geld hebben en dat ze 16 jaar wordt. Ze is wel vaker met hemelvaart jarig als wij weg zijn.
Maar gisteravond begon ze erover van jullie en hun andere vrienden jullie komen zeker niet. Ze was boos/teleurgesteld. Nou weet ik niet zo goed wat ik hiermee aan moet. Moeten we naar haar verjaardag gaan omdat ze 16 jaar wordt en toch met onze andere vrienden op vakantie gaan.

koentje
19-03-2012 om 07:47
Dus
Je was niet van plan geweest om te gaan, maar nu ze zich daarover boos maakt overweeg je toch te gaan.
Het is echt waar: de brutalen hebben de halve wereld!
Kun je niet een compromi bedenken; bellen een cadeau laten opsturen o.i.d.?

rutiel
19-03-2012 om 12:18
Op vakantie
Ik zie eerlijk gezegd geen enkele reden waarom je niet, net als ieder jaar, op vakantie zou gaan.
Het gezin kiest er zelf voor om dit jaar niet met jullie mee te gaan. Daar hebben ze hun eigen redenen voor en dat is natuurlijk prima. De consequentie is echter wel dat jullie niet op de verjaardag van de dochter kunnen komen.
Lijkt me helder, eigenlijk.
n@nny

akka
19-03-2012 om 12:21
Het is wat met die 16de verjaardag. Ik zie hier om me heen allerlei toestanden met 'sweet-sixteen' feestjes. Een nieuwe trend?

Yvonne
20-03-2012 om 09:09
Andere keer
Jullie gaan altijd met hemelvaart een weekend weg, dus ik zou nu ook gewoon gaan. Jullie kunnen toch daarvoor of daarna een keer langs gaan voor die verjaardag? Als ze graag wil dat jullie en die andere vrienden er bij zijn op het feest zelf kan zij er voor kiezen het feest een andere datum moeten houden.
En wat is er zo speciaal aan 16????

alleen
20-03-2012 om 22:00
Reactie op een andere keer
Ik weet ook niet wat er zo speciaal is aan 16, ik weet alleen dat ze dan mag drinken en dat ze de hele klas uitnodigd.
Ja wij gaan ook gewoon met de hemelvaart weg, ze is wel eens vaker jarig geweest toen wij weg waren en toen vierde ze haar verjaardag op de camping of na die tijd thuis.

koentje
21-03-2012 om 10:31
Ach ..,
dan mag ze drinken.....
Wordt tijd da het naar 18 wordt opgeschroefd!

Lizelot
21-03-2012 om 15:49
Tja,
Lastig.Het is dus je nichtje,de dochter van je zus of schoonzus en je zwager???
Vieren ze gewoon haar verjaardag of geven ze een feestje?Zou je wel thuis blijven als je zwager 50 werd en dit zou vieren?Mijn moeder verjaart in de zomer,wij zijn dan vaak weg,maar toen ze 70 werd en dit wilde vieren bleven we thuis.
En 16 worden.......ik denk dat het veel uitmaakt waar een 16 jarige opgroeit.Mijn dochter heeft een feest gegeven,voor haar was 16 een mijpaal en dat had niets met drinken te maken,maar met vrijheid.Hier is werkelijk niets te doen voor de jeugd onder de 16,controle met binnengaan ,ID verplicht.En als je niet in een stad woont ,kan een scooter ook een hoop meer vrijheid betekenen.Mijn dochter heeft echt een jaar gezucht en gewacht tot ze eindelijk 16 was,uit kon gaan en een scooter kreeg.Hier is het verschil tussen 15 en 16 groot en dat heeft niets met drinken te maken.Ik was eerlijk gezegd wel nieuwsgierig of ze zou gaan drinken,maar nee hoor.Kan ook niet als ze met de scooter is.

dirksmama
24-03-2012 om 09:38
Ze mag drinken
Is het dan de bedoeling dat je als familie komt kijken hoe zij en de hele klas lam raken of zo?
Een verjaardag is maar een verhaardag hoor. Ga lekker op vakantie en stuur een mooie kaart.