Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

De druk van determineren

mijn aanhankelijke bruisende energieke puberzoon na een half jaar brugklas havo/vwo is momenteel niet meer zo bruisend.Ik begin te zien wat het doet die hormonen bij een beginnend puber, de hersens die veranderen. Dingen niet meer zo klakkeloos accepteren,alles ter discussie stellen en dan in de keurslijf geperst van de middelbare school, die aan het eind van dit schooljaar al van hem willen zien of het havo of vwo wordt. Met een mooie cito-uitslag vol goede moed en goede zin begonnen aan dit schooljaar en dan nu continue op het randje zitten tussen havo of vwo. Dat levert best wel wat (huiswerk)stress op
.Wij proberen dit met geduld,aandacht ,relativering en humor te begeleiden. Maar ook dat gaat met soms best wel moeizaam. Gisteren ging het weer even mis, hij had zijn eerste grote onvoldoendes te pakken en is nu wel een half punt van het "'heilige '"gewogen gemiddelde van 7.5 afgedaald. Volledig onterecht was zijn frustratie. Ze hebben de toets ontzettend moeilijk gemaakt, en nee..pas op..zeg niet dat het komt omdat ik het op het laatst ging leren en de stof niet in stukjes heb gehakt. Ze willen gewoon alleen de beste naar het vwo, want dat wil die Bijsterveld ook .Ja dat determineren is een serieuse zaak hebben we ook pas op de ouderavond begrepen en school moet wel streng zijn,want hebben we begrepen de normen worden flink omhoog geschroefd. Nederlands en Wiskunde moeten goed gemaakt worden. En onze onderbuik en die van zoonlief geven aan dat dit op school niet leidt tot beter les in nederlands en wiskunde, maar minder kinderen laten doorstromen naar het VWO

Wat was hij boos, en als moeder wil je....... Bijsterveld bellen, dat ze eens stoppen moet met al die negativiteit dat het onderwijs niet deugt......de leraren
mailen....dat het niet eerlijk is die onvoldoende.......zeggen tegen je zoon dat hij echt niet minder voor je is als hij volgend jaar Havo zou gaan doen......zeggen dat Havo ook veel leuker is dan op je tenen lopen op het VWO, ......Zeggen dat het zo'n vaart nog niet zal lopen en dat hij het wel weer opzal halen ......zal allemaal niet helpen.En ik weet ook niet meer wat wijsheid is in onderwijsland.

Dus hoor ik even aan hoe hij boven aan het gooien is met de deuren,de muziek keihard aan en dan is het stil en komt zoon naar beneden.
Het ging wel weer,was zijn commentaar. Hij ging even lekker tekenen. Het resultaat zou ik graag aan Bijsterveld willen laten zien.

Hij had een mooi veld met bloemen getekend ,met mensen met een gieter en daaronder de tekst......stop eens met dat gedetermineer ,geef ons eerst water...

Een ding weet ik zeker. Ik heb een slimme zoon die er wel komt , ook als hij volgend jaar HAVO gaat doen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik zou zeggen

stuur op die tekening met bijbehorende tekst! Ik heb je posting met een glimlach gelezen.

humor-ma

humor-ma

06-03-2011 om 18:53 Topicstarter

Onderwijs-loesjes en yes een glimlach

want wat kan ik ook blij worden van mijn zoon. Hij heeft trouwens de tekening aan zijn kunstlerares laten zien en die had het over "'onderwijs-loesjes"" maken .
Bij ons in de gang hangt de loesjes-spreuk "'ga je mee verdwalen, ik weet de weg" en zo voel ik mij wel eens bij het begeleiden van mijn drie pubers op de middelbare school.

Mag ik zo vrij zijn, zijn er op het forum mensen die het leuk vinden om een onderwijs-loesje te maken, want humor houdt mij op de been bij alle huiswerk/onderwijsperikelen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.