Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Maaike

Maaike

02-01-2013 om 00:22

Dochter 12 jr. wil niet meer met kinderen afspreken maar verhuizen..

Hallo, ik zit met een probleem, verdriet over mijn dochter van 12 jaar, net op de middelbare school. We wonen sinds groep 4 in een dorpje, en ze is hier altijd buitengesloten of gepest, en daardoor erg onzeker geworden. Nu wilden we al verhuizen naar onze oude woonplaats, een stad, maar het is moeilijk en nog niet gelukt. Ze wilde hier in het dorp niet meer naar de middelbare school, wilde niet bij oude klasgenoten en dorpsgenoten in de klas komen te zitten.. Dus we hebben besloten haar al in de stad op school te laten gaan.Wel ver, dus ze kan niet zomaar afspreken met meisjes uit haar klas. Ze heeft daar nu één goede vriendin plus nog twee waar ze op school mee omgaat, niet thuis. Nu is het heel moeilijk voor haar, na school, de weekenden, de vakanties, ze heeft bijna nooit iemand om te spelen en wil dat zo graag! Ook wil ze hier in of rond het dorp niet meer op een clubje omdat ze overal die oude klasgenoten tegenkomt. Ze heeft echt een rottijd gehad op die school! Wij zijn import en worden niet geacepteerd. Maar mijn kind is nog zo jong en wil zo graag spelen en nieuwe vriendinnen! Hoe ga je hier mee om? We zouden graag snel verhuizen maar ja.. heel klein budget en kunnen nog niets vinden.. Hoe kan ik mijn kind tussentijds oppeppen, hoe vang ik haar verdriet om het altijd alleen zijn op? Maaike

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Evanlyn

Evanlyn

02-01-2013 om 00:46

Logeren?

Ik zit ook met dat probleem, maar dan andersom. Ik woon in de stad en er zijn echt veel leuke medeleerlingen die van ver komen en "dus" nooit hier komen. Ik vind dat jammer. Tot nu toe is het er nog niet van gekomen, ze zijn ook nog niet zo lang op de middelbare school. Maar dochter weet dat ze maar hoeft te kikken en er mag een nieuwe vriendin komen logeren. Of bijvoorbeeld avondeten en dan ophalen door een ouder, of iets dergelijks.

P

P

02-01-2013 om 16:34

Maar

Maar waarom haal je en breng je niet even een vriendin in het weekend? Of samen op een korte dag naar jouw huis komen en dat je vriendin 's avonds na het eten terugbrengt?

Halen en brengen

Je kan haar in de vakantie of weekend toch naar een vriendinnetje toe brengen ? Of iemand ophalen?
Hier is dat schering en inslag. Wij wonen 13 km fietsen van school en haar beste schoolvriendin woont 12 km de andere kant op, dus 25 km uit elkaar. Is niet handig, maar ach, met de auto ben je er vrij snel/
Of ze fietsen beide naar de plaats waar de school staat in het weekend en gaan samen shoppen ofzo.
Het moet toch mogelijk zijn hier een mouw aan te passen?

bibi63

bibi63

02-01-2013 om 20:54

Hier ook

Dochter op een Daltonschool. Voor haar/ons vlakbij, maar er zitten veel kinderen op die kilometers verder (andere stad) wonen ivm specifieke keuze voor Dalton. Omdat het voor ons een 'buurtschool' is, hadden we daar van te voren niet bij stil gestaan. Maar inderdaad: in de buurt van de school na schooltijd wat shoppen of ijsje eten, chillen.. En in vakanties en weekend af en toe wat breng en haal gebeuren. Maar ik ben het met je eens: wat leuke contacten in de wijk is natuurlijk voor tussendoortjes wel heel fijn.
Gr. Bibi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.