Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Dochter (15) gelooft in complottheorieën


Tijd om hulp te zoeken. Ook voor jouzelf. Een kind wat dergelijke agressie laat zien, vraagt ook veel van jou als ouder, wat je niet zomaar kunt, is mijn ervaring. 
Je kind helemaal afsluiten van de rest van de wereld en haar thuis met jullie opsluiten is een heel erg slecht plan. Ze ervaart veel spanningen in jullie gezin en moet die ook kwijt kunnen, eraan kunnen ontsnappen en haar frustratie kunnen ventileren. Lukt dat niet meer dan kun je meer opgefokt gedrag verwachten. Dan kun je haar nog beter naar Frankrijk laten gaan, als ze het goed met jouw zus kan vinden en ze daar ook haar verhaal over ‘hoe slecht ze het heeft’ mag vertellen.

Ik zat in deze draad allerlei adviezen te geven over een dochter die complottheorieën aanhangt, vergelijkingen met kinderen die bij sektes gaan en over de huisarts enzo. Maar klopt het nou echt dat er een ander draadje is waarin je zegt dat je je kinderen thuishoudt vanwege corona en dat je het allemaal maar eng vindt? Wat zal je dochter zich alleen voelen! Het is toch niet voor niets dat de scholen nou juist open blijven?

EmmaT schreef op 27-11-2021 om 17:19:

Ik zat in deze draad allerlei adviezen te geven over een dochter die complottheorieën aanhangt, vergelijkingen met kinderen die bij sektes gaan en over de huisarts enzo. Maar klopt het nou echt dat er een ander draadje is waarin je zegt dat je je kinderen thuishoudt vanwege corona en dat je het allemaal maar eng vindt? Wat zal je dochter zich alleen voelen! Het is toch niet voor niets dat de scholen nou juist open blijven?

Ja daar lijkt het inderdaad op. Mijn mening is daardoor wel een eind gedraaid. Ik vind je dochter nog steeds wappie, maar dat vind ik niet zo gek meer, want moeder is dus duidelijk het tegenovergestelde van wappie.

EmmaT schreef op 27-11-2021 om 17:19:

Ik zat in deze draad allerlei adviezen te geven over een dochter die complottheorieën aanhangt, vergelijkingen met kinderen die bij sektes gaan en over de huisarts enzo. Maar klopt het nou echt dat er een ander draadje is waarin je zegt dat je je kinderen thuishoudt vanwege corona en dat je het allemaal maar eng vindt? Wat zal je dochter zich alleen voelen! Het is toch niet voor niets dat de scholen nou juist open blijven?

Eens.

Ik heb het andere draadje ook gelezen. Nou ja zeg, je bent gewoon zelf een wappie: mijn kinderen zijn geen proefkonijnen. Hoe verzin je het!
 

Bijtje82

Bijtje82

28-11-2021 om 10:42

EmmaT schreef op 27-11-2021 om 19:06:

Ik heb het andere draadje ook gelezen. Nou ja zeg, je bent gewoon zelf een wappie: mijn kinderen zijn geen proefkonijnen. Hoe verzin je het!

Maar ze wel pushen om zich te laten vaccineren. Hoe tegenstrijdig kun je zijn.

Er komt nu heel veel in me op om te zeggen, maar soms is het gewoon beter je mond te houden.

Denk wel dat je dochter niet het probleem is. 

Bijtje82 schreef op 28-11-2021 om 10:42:

[..]

Maar ze wel pushen om zich te laten vaccineren. Hoe tegenstrijdig kun je zijn.

Hou nou eens op vaccineren in dat frame van proefkonijnen en experimenten te zetten.

Bijtje82

Bijtje82

28-11-2021 om 11:11

Omnik schreef op 28-11-2021 om 10:49:

[..]

Hou nou eens op vaccineren in dat frame van proefkonijnen en experimenten te zetten.

Ik bedoel alleen te zeggen hoe tegenstrijdig haar uitspraken zijn.

En tja, hoe je het ook wend of keert.. Dit vaccin is nog wel een klein beetje een experiment. Het doet iets, meer goed dan niet. Maar we weten nog niet alles, want daarvoor is het nog te kort in gebruik.

In dit specifieke geval van To en dochter bedoel ik echter te zeggen dat zij enerzijds roept dat dochter tegen wil het vaccin moet nemen. Anderzijds roept ze dat haar kinderen geen proefkonijnen zijn. Ze spreekt zichzelf tegen en maakt haar verhaal bijna on verkoopbaar. 

Bijtje82 schreef op 28-11-2021 om 11:11:

[..]

Ik bedoel alleen te zeggen hoe tegenstrijdig haar uitspraken zijn.

En tja, hoe je het ook wend of keert.. Dit vaccin is nog wel een klein beetje een experiment. Het doet iets, meer goed dan niet. Maar we weten nog niet alles, want daarvoor is het nog te kort in gebruik.

Het vaccin is geen experiment, alle medicatie en behandelingen worden na introductie levenslang gevolgd op effecten. 

Geldt ook voor paracetamol bijvoorbeeld  dat noemen we toch ook geen experiment?

Een vaccin heeft maar een korte directe invloed, het is de startmotor voor het immuunsysteem  om aan het werk te gaan en te blijven. Daarna is het uit je lichaam, het is geen kunstknie die blijft zitten.

Bijtje82

Bijtje82

28-11-2021 om 11:34

Ysenda schreef op 28-11-2021 om 11:22:

[..]

Het vaccin is geen experiment, alle medicatie en behandelingen worden na introductie levenslang gevolgd op effecten.

Geldt ook voor paracetamol bijvoorbeeld dat noemen we toch ook geen experiment?

Een vaccin heeft maar een korte directe invloed, het is de startmotor voor het immuunsysteem om aan het werk te gaan en te blijven. Daarna is het uit je lichaam, het is geen kunstknie die blijft zitten.

Nee je moet mijn gebruik van het woord experiment even los zien van wat je normaal zou zeggen bij proefkonijnen etc. Misschien moet ik ontwikkelfase zeggen ofzo. Feit is dat ze nog niet goed weten hoe goed en hoe lang het precies werkt, want daarvoor is de ingebruikname gewoon nog te kort. Dus testfase of experimentele fase is in dat geval gewoon een normaal gebruikt woord. Je moet mijn reactie alleen even los zien van de negatieve klank die het heeft. 

Wat ik wil zeggen is dat To hier een onvolledig verhaal schetst waarin dochter de schuldige is. Maar zoals in veel gevallen (niet alle) is het gedrag van de ouders debet aan het gedrag van hun kinderen. 

Ik snap wel wat je bedoelt maar het is wijzer dat frame van dat zogenaamde experiment niet te voeden. Als jij dit als argument gebruikt, al is het met nog zo’n ingewikkelde omweg, lijkt het net alsof het ergens op slaat dat ze zegt dat haar kinderen geen ‘proefkonijnen’ zijn en daarom thuis moeten blijven de komende tijd. En juist voor dit virus is goed onderzocht en vrij duidelijk welke (zeer kleine) risico’s gezonde kinderen lopen. 
 
De rest van het leven daarentegen en wat zich daarin allemaal in voordoet, daarin zijn we allemaal en iedere dag ‘proefkonijnen’. Het hele leven is een groot ‘experiment’ met onverwachte effecten. Gevaarlijk soms ook. Maar daar kun je niet voor thuisblijven. Je wordt er alleen maar angstig van om er in die termen over te denken. Het is ook niet functioneel. 

Bijtje82 schreef op 28-11-2021 om 11:11:

[..]

Ik bedoel alleen te zeggen hoe tegenstrijdig haar uitspraken zijn.

En tja, hoe je het ook wend of keert.. Dit vaccin is nog wel een klein beetje een experiment. Het doet iets, meer goed dan niet. Maar we weten nog niet alles, want daarvoor is het nog te kort in gebruik.

In dit specifieke geval van To en dochter bedoel ik echter te zeggen dat zij enerzijds roept dat dochter tegen wil het vaccin moet nemen. Anderzijds roept ze dat haar kinderen geen proefkonijnen zijn. Ze spreekt zichzelf tegen en maakt haar verhaal bijna on verkoopbaar.

Een vaccin, ook dit vaccin, triggert je immuunsysteem. Dat gaat er antigenen door aanmaken. Net zoals gebeurt wanneer je op natuurlijke wijze besmet wordt. De stoffen uit het vaccin breekt je lijf binnen een paar weken volledig af. Daar is daarna niks meer van terug te vinden. Wat blijft, zijn je eigen corona-antigenen die je beschermen.

Dàt is hoe vaccins werken. Het is daarom ook zéér onwaarschijnlijk dat er op de lange termijn nog bijwerkingen gaan optreden. 

Dus experimentele fase? Denk dat we die inmiddels wel hebben gehad! De grootste ooit. En die miljarden proefkonijnen blijken er baat bij te hebben 

yette schreef op 28-11-2021 om 13:40:

[..]

Een vaccin, ook dit vaccin, triggert je immuunsysteem. Dat gaat er antigenen door aanmaken. Net zoals gebeurt wanneer je op natuurlijke wijze besmet wordt. De stoffen uit het vaccin breekt je lijf binnen een paar weken volledig af. Daar is daarna niks meer van terug te vinden. Wat blijft, zijn je eigen corona-antigenen die je beschermen.

Dàt is hoe vaccins werken. Het is daarom ook zéér onwaarschijnlijk dat er op de lange termijn nog bijwerkingen gaan optreden.

Dus experimentele fase? Denk dat we die inmiddels wel hebben gehad! De grootste ooit. En die miljarden proefkonijnen blijken er baat bij te hebben

Die experimentele fase is geweest voordat het vaccin werd uitgerold. Proefpersonen hebben daaraan meegewerkt. Na goedkeuring en miljoenen vaccins verder zijn er bijwerkingen bijgekomen, dat is normaal. Alle medicijnen/vaccins registreren bijwerkingen na verloop van tijd en/of miljoemen doses verder. Er worden nu nog steeds bijwerkingen geregistreerd van paracetamol!

Berichten over "het experiment", onvruchtbaarheid, dna-mutaties bij mensen, chips enz zijn bijzonder hardnekkig. Ik weet niet van wie ze komen, maar je zou er bijna een complotdenker van worden

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.