Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
MTD

MTD

24-09-2026 om 21:22

Dochter 15 heeft meerdere talking stages tegelijk.

Mijn dochter heeft meerdere talking stages tegelijk. Ik zelf geef aan dat het niet netjes is maar ze zegt dat ik niet begrijp hoe dit nu werkt. Is dit tegenwoordig normaal? 

Mijn kinderen zijn geen 15 meer, dus ik ben officieel een boomer. Daarom durf ik de vraag gewoon te stellen: wat zijn talking stages??
Ik dénk dat het contacten zijn die mogelijk eventueel misschien ooit een relatie worden, maar op dit moment wordt er alleen nog maar gepraat. Zit ik in de goede richting?
Zo ja, ja hoor, dat is normaal, en dat was het zelfs al in ‘mijn tijd’. Praten kan en mag altijd, met iedereen. Zou toch wat worden zeg, als je niet met meer dan 1 persoon mag praten. Op het moment dat er van beide kanten duidelijk interesse is in meer is het wel netjes om aan elkaar te melden dat er nog meer gesprekken lopen. Maar meer dan dat hoeft niet.
Je mag toch ook meerdere sollicitaties tegelijk hebben lopen? Je mag er niet tegen meer dan 1 tegelijk ‘ja’ zeggen, maar zover is je dochter denk ik nog niet. Dus wat is het/je probleem?

Huh. Ik dacht dat je een stage als in internship bedoelde en snapte er helemaal niks van. Na de reactie hierboven te hebben gelezen begrijp ik het. Maar dan met als aanvulling dat er dus met meerdere mensen geflirt wordt/suggesties worden gewekt. 

Ja, dat is (helaas) normaal. Ik hou er zelf ook niet van, hoor. Ik vond het twaalf jaar geleden op Tinder al verwarrend om met meerdere mensen te praten.

Ik zat ook aan stages voor school te denken..

Maar goed zolang het talking is dan is het toch niet zo erg? Of wordt er met talking plekken /vozen of hoe ze het ook noemen achter het fietsenhok bedoeld?

Vroeger was dit er ook.
Afgelikte boterhammen zei men .

Wat betekent dat? Dat je met meerdere personen wat aan het appen bent ofzo?

jakkes. Is ze op allemaal verliefd? Zoiets heet aan het lijntje houden. Maar als iedereen het doet, lijkt het minder erg. Ben je waarschijnlijk juist een buitenbeentje als je niet mee doet. Maar dan wordt het flirten onder sociale druk. Voor niemand goed.

Roos57 schreef op 24-09-2026 om 22:03:

Vroeger was dit er ook.
Afgelikte boterhammen zei men .

Djeez, het gaat hier over een 15-jarig meisje dat praat/chat/whatever met een paar jongens (of meisjes?) tegelijk!!

Gelukkig zegt men dat tegenwoordig niet meer, maar mag je gewoon meerdere relaties hebben in je leven. Seks hebben is gezond. En volgens zei ‘men’ dat vooral van vrouwen/meisjes, niet van mannen. Daarom heb ik extra moeite met die uitspraak. Zullen we afspreken die ook maar gewoon te laten waar ‘ie hoort? In het verleden?

Bovendien, er staat toch duidelijk talking stages. Als er boterhammen afgelikt zouden worden zou het wel anders heten lijkt me.

Deze generatie X'er dacht ook aan een maatschappelijke stage of zo.

Dus zo heet flirten tegenwoordig?

Ik.hwrinner me dat ik als 17-jarige eens thuis kwam en mijn moeder me zat op te wachten.

"Jan heeft gebeld, Peter heeft gebeld, Erik heeft gebeld en ik ben je secretaresse niet en wat moet je met al die kerels?"

Op dat moment was ik vrijgezel en zag ik geen van drieën.

Jan interesseert me niet, wat moeten Erik en Peter? Die wilden me na de zomervakantie dus allebei terug hebben. 

Peter heeft gewonnen. Erik en hij bleken het ook goed met elkaar te kunnen vinden en gingen samen mannendingen doen zoals proefritjes maken in auto's.

Helaas bleek Erik zijn nieuwe verkering er niet tegen te kunnen dat hij hierdoor contact met zijn ex had en verwaterde dat contact. Hij volgt me nu wel op Facebook, ik weet niet of dat mag van haar, maar dat is mijn probleem niet.

Een 15 jarig meisje heeft contact met meerdere jongens, ze doet blijkbaar een vergelijkend waren onderzoek. 
Is dit erg, ik vind van niet een beetje rond kijken en er achter komen wat voor type je leuk vindt en wat je wel en niet fijn vindt aangedrag.
Ze hoeft op deze leeftijd toch nog niet af te koersen op een echte relatie.

Is heel normaal. Zodra het wat serieuzer wordt spreek je met elkaar af om exclusief te praten/daten/zijn aldus mijn kinderen. Tot die tijd kan je dus gewoon met meerdere personen onderzoeken of er potentie in zit. Klinkt mjj op zich ook heel logisch in de oren. Het gaat niet om sex toch? Gewoon praten, online waarschijnlijk. Waarom zou je dat 1 voor 1 doen.

Is het nu al uitgeklaard wat het effectief is?
TO, waarom open je daar een topic over? Heb je daar problemen mee? Zijn jullie van een bepaald geloof dat zoiets niet mag? Geef eens wat meer uitleg aub zodat we gerichter kunnen antwoorden.

Daten met meerdere mensen vind ik ook niet zo netjes, als je het niet vertelt. Dan geef je iemand in ieder geval de kans om daarom af te haken. Als het alleen praten/appen is, geen probleem.
Als mijn kinderen dat zouden doen en/of zich niets van mijn mening aan zouden trekken is dat jammer maar meer ook niet.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.