Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
19-02-2009 om 21:45
Hallo
dochter van 15 kan uren ( zoals elke puber ws) achter internet. hyves, msn.
Nu is haar een baantje in de schoot geworpen, kassawerk bij winkel/snack in het zwembad.
Is van familie.
Nu heeft dochterlief nog nooit baantje gehad, en is hier niet zo happig op. Wordt in de zomer 16.
Maar ik vind het wel wat, leert ze enorm van , ook met andere mensen omgaan,
zo'n groot sociaal leven heeft ze immers niet.
Heeft niet heel veel vriendinnen, en spreekt echt niet wekelijks wat af, is huismus, al ziet ze zichzelf niet zo.
Nu vind ze het baantje niets. druk, moeilijk.
Heb gezegd het een kans te geven, en dat alle baantjes moeilijk zijn, dat je alles moet leren, En als je er dan na 1 maand of zo inzit, en je weet het reilen en zeilen een beetje, dan pas kun je echt zeggen of je het wat vind of niet.
Of heb ik dat mis..........
25-02-2009 om 09:08
Is inderdaad de oudste
En ze is laat met puberen, denk dat ik daar zelf ook nog echt aan moet wennen.
Nou heb ik misschien haar negeatief afgeschilderd, maar dat is ze niet hoor. Ze wil ook zonder grote mond heus wel klusjes doen in huis, want ik ken ook kinderen die vaak grote mond geven als ze eens klusje moeten doen.
Maar mijn punt is ook , veel computeren , tv kijken. Ben dan blij met baantje , even in de voor ons "gewone "wereld, want voor de kinderen van nu is de computer hun wereld.