Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Dochter (5havo) doet niks/weinig


Bij een eetstoornis speelt perfectionisme en prestatiedrang vaak een rol. Dat ze dat wat betreft school nu los kan laten en het vertrouwen heeft dat het goed komt, is heel mooi. Ik zou haar wel adviseren om in aanloop naar de examens wat te oefenen met oude examens. Zodat ze went aan de vraagstelling en alle stof nog een keer langskomt. 

Met volleybal en oppassen vul je natuurlijk niet hele dagen, de meeste jongeren doen dat naast school. Dat is heel mooi. Chillen met vriendinnen is ook fijn dat ze daar weer ruimte voor heeft. Na de examens heeft ze daar nog veel meer ruimte voor. 
Wat ik persoonlijk wel belangrijk zou vinden is een normaal ritme. Dus enigszins op tijd opstaan en niet tot halverwege de nacht chillen/feesten. Slaapgebrek is niet gunstig voor de prestaties en het zou enorm zonde zijn als ze daardoor haar CE verknalt. 
En als jullie naar je werk zijn en zij studeert in de ochtend een paar uurtjes, dan lijkt het misschien alsof ze altijd aan het chillen is, maar valt het in de praktijk wel mee.
Het lijkt me namelijk sterk dat alle vriendinnen ook niks hoeven te doen voor hun CE.

Jonagold schreef op 13-04-2023 om 13:24:

Ben het helemaal eens met de mensen die zeggen dat een 6 ook een voldoende is en dat ze daarmee gewoon ook een diploma haalt, dus waarom zou ze meer doen??
Eén kleine kanttekening: mijn dochter had dezelfde instelling, maar verprutste door ziekte haar centraal schriftelijk. En was dus gezakt. Iéts meer armslag was dus achteraf wel fijn geweest. Maar no use crying over spilt milk natuurlijk. En bovendien is ze toch prima terecht gekomen, ze had al een mavo-diploma en is gewoon naar het MBO gegaan waar ze het prima deed. Maar voor jouw dochter is het dus toch wel een beetje een risico. Misschien toch goed om haar dat nog een keer te zeggen. Verder zou ik het onderwerp laten rusten. Ik werd destijds echt helemaal gek gemaakt door mijn moeder die zelf meer stress had dan ik, en die om alles ontplofte en me op mijn nek zat. En die het me daardoor erg lastig maakte om me te focussen. Heb dus meer ondanks dan dankzij haar ‘stimuleren’ mijn diploma gehaald…

Je moet een 5,5 gemiddeld halen voor de CE’s dus ook al ga je met zeven negens het examen in. Met 7x een vier halen op het CE ben je toch gezakt, ook al kom je gemiddeld op een 6 uit. 

Joh en in het aller aller ergste geval haalt ze haar examens niet. Nou, poeh poeh. Volgend jaar nieuwe ronde nieuwe kansen, het belangrijkste is dat het goed met je kind gaat. En zeker met haar achtergrond!

MamaE schreef op 13-04-2023 om 21:01:

Bij een eetstoornis speelt perfectionisme en prestatiedrang vaak een rol. Dat ze dat wat betreft school nu los kan laten en het vertrouwen heeft dat het goed komt, is heel mooi. Ik zou haar wel adviseren om in aanloop naar de examens wat te oefenen met oude examens. Zodat ze went aan de vraagstelling en alle stof nog een keer langskomt.

Met volleybal en oppassen vul je natuurlijk niet hele dagen, de meeste jongeren doen dat naast school. Dat is heel mooi. Chillen met vriendinnen is ook fijn dat ze daar weer ruimte voor heeft. Na de examens heeft ze daar nog veel meer ruimte voor.
Wat ik persoonlijk wel belangrijk zou vinden is een normaal ritme. Dus enigszins op tijd opstaan en niet tot halverwege de nacht chillen/feesten. Slaapgebrek is niet gunstig voor de prestaties en het zou enorm zonde zijn als ze daardoor haar CE verknalt.
En als jullie naar je werk zijn en zij studeert in de ochtend een paar uurtjes, dan lijkt het misschien alsof ze altijd aan het chillen is, maar valt het in de praktijk wel mee.
Het lijkt me namelijk sterk dat alle vriendinnen ook niks hoeven te doen voor hun CE.

Dochter van TO gaat gewoon naar school hoor.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.