Manja
12-03-2014 om 19:09
Dochter heeft (bijna) een vriendje die rookt
Naar aanleiding van een onderstaand draadje heb ik ook een rookvraag.
Dochter van net 18 heeft al een paar maand veel contact met een jongen die ze erg leuk vindt. Alles is leuk aan hem, ze ziet en spreekt hem vaak en als ze met een groepje uitgaan, brengt hij haar altijd thuis. Nu heeft ze wel meer jongens waar ze gewoon vriendschappelijk mee omgaat, maar dit is duidelijk meer, ze zoenen ook regelmatig.
Als ik vraag of ze nou iets hebben, is het antwoord nee, want hij rookt.
En hij heeft geprobeerd te stoppen, maar dat lukt niet. En ik wil niet iemand die rookt.
Ik heb zelf nooit gerookt, bij ons in de familie rookt niet en mijn dochter heeft er de pest aan. En als hij niet stopt, wil ze niet echt wat beginnen.
En dat vind ik dan ook wel weer jammer, want hij is heel leuk en ze passen prima bij elkaar.
Wie herkent? Is stoppen zo moeilijk? Of stelt mijn dochter zich aan?

Theekopje
12-03-2014 om 20:28
Wat is je probleem precies?
Wat is nou precies het probleem, wil je je dochter overtuigen hem toch maar als vriendje te nemen ondanks zijn gerook? Ik denk dat ze daarin helemaal hun eigen keuzes moeten maken.
Zij moet kiezen of ze het roken belangrijk genoeg vindt om een verkering te laten lopen.
En hij moet ook kiezen of hij het roken belangrijk genoeg vindt om een verkering voor te laten lopen .
Ik denk dat jij daar niks aan kunt veranderen.

Dendy Pearson
12-03-2014 om 20:34
pffff
Wat een gezeur om rook.
Ik neem aan dat je als je hopeloos verliefd bent alle minpuntjes voor lief neemt. Kan me niet voorstellen dat je daar de liefde van je leven voor laat lopen.

Hadewich
12-03-2014 om 20:49
huh?
Ze vindt hem leuk, maar ze wil geen vriendje dat rookt. Maar ze zoent wel met hem. Als er nou iets goor is voor een niet-roker, is het wel zoenen met een roker...

Manja
12-03-2014 om 22:23
Haha
Ik heb geen echt probleem hoor, was meer nieuwsgierig naar jullie mening. vooral van rokers. ik ken dat gevoel van moetem roken helemaal nietIk heb trouwens ook liever een schoonzoon die niet rookt.
En zoenen alleen als hij niet heeft gerookt. Machtsmiddel, girlpower haha
Komt ook nig bij dat ze astma heeft. Het roken stoort haar echt enorm.

Rafelkap
13-03-2014 om 07:09
misschien
dat hij voor haar wel wil stoppen met roken!
Als ze zoenen zal hij er zeker al wel rekening mee houden.

bertje1
13-03-2014 om 16:24
hiek een asbak
snap haar wel.
nou, laat hem maar stoppen, weet ze meteen of hij haar erg leuk vindt..

Kaaskopje
13-03-2014 om 22:56
Een roker zoenen maar geen verkering willen
vind ik ook een aparte tegenstelling.
Verder vind ik dat je dochter haar eigen keuzes moet maken, ook foute. Dus als zij deze leuke, volgens jou geschikte jongen alleen wil zoenen, maar de relatie niet de naam verkering wil toedichten, dan is dat zo. Mijn dochter heeft ook een heel erg leuke vriend. Van ons mag ze er verkering mee ), maar dat blijkt niet hun bedoeling te zijn. Platonische vriendschap, broer/zus, dat soort gezelligheid.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.