Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Dochter klaagt over kleine borsten.


Beste ouders,
Mijn dochter van 15 klaagt de laatste tijd regelmatig over de maat van haar borsten. Ze zijn inderdaad niet heel groot. Maar ik snap niet precies waarom ze er ineens last van heeft.
Ze is al 3 jaar ongesteld dus weet ik niet of ze nog groeien.
Heeft iemand tips van hoe ik als moeder hier mee om moet gaan?


Geef haar kipfilets nu het een issue is en meld alvast dat ze kleine borsten een zegen vindt als ze wat ouder is.

Ze kunnen best nog wel even doorgroeien op die leeftijd. En misschien kan je met/voor haar goede BH's met vulling kopen waarin ze zich wellicht wat minder onzeker voelt.

Kan nog gaan groeien, ik had met mijn 15e 75 B en nu 80E (had ze liever kleiner gehad hoor, veel mooier) Laat haar maar eens kijken naar plaatjes van fotomodellen, zij hebben over het algemeen kleinere borsten, misschien helpt dat een beetje. En wat Thalas schrijft een goede bh en kipfilets en je kan er heel wat van maken.

ik mocht mijn borsten (H en C) pas na mijn 21ste laten verkleinen omdat ze tot die tijd nog groeien.

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

20-08-2021 om 16:01

Als je niet precies weet waarom ze er nu last van heeft,  wordt het tijd dat je het haar vraagt.

Borsten groeien nog door dit je 21e. Op mijn 15e had ik AA75. Na mijn 25e C75.
Voorgevormde bhs hielpen ook wel ok het wat meer te doen lijken.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

20-08-2021 om 16:13

Ik snap wel dat je als 15 jarige daar naar kijkt. Kun je niet een soort van push up of voorgevormde bh kopen? En ze is nog niet uitgegroeid 😇

Maar ik snap niet precies waarom ze er ineens last van heeft -> Omdat de maat er toe gaat doen. Jongens worden belangrijker (ga er voor het gemak vanuit dat ze hetero is?) en dus wordt haar lichaam belangrijker.

Heeft iemand tips van hoe ik als moeder hier mee om moet gaan? -> Praat met haar over verschillende lichaamstypes, over haar eigenwaarde, over wat er belangrijk is aan haar (vrouwen)lichaam, dat het belangrijk is dat zij zichzelf mooi en leuk vindt en dat ze haar waarde niet moet laten bepalen door haar omgeving en jongens.

Daarna kan je naar hulpmiddelen als een push-up BH grijpen, maar ik denk dat het veel belangrijker is om te streven naar zelfacceptatie. 

Leene

Leene

20-08-2021 om 16:47

Allereerst: het klierweefsel van je borsten groeit nog door tot ongeveer je 30e levensjaar!!!!  bij elke menstruatie cyclus groeit het klierweefsel! nog een beetje. Maar  niet het vetweefsel (grootte van borsten worden grotendeels bepaald door vetweefsel ook  bij slanke vrouwen met grote  borsten ) Dus als je op je 15e een A cup hebt ga je niet  van een A naar een D cup maar borsten kunnen zeker nog wel wat voller worden omdat het klierweefsel nog toeneemt 
Wat wel een probleem.kan zijn is als er te.weinig klierweefsel is. ( een foutje van de natuur wel een vervelend foutje,  deze vrouwen kunnen vaak.ool niet volledig  borstvoeding geven). Deze borsten groeien vaak ook niet veel en hebben vaak een typische vorm. Google eens  op borst hypoplasie) 

Na deze lecture.   terug naar je dochter.. wat voor  cup heeft eigenlijk? En hoe zien haar borsten eruit? Als ze.klein maar  vol en stevig zijn dan  wijst dat vaak op genoeg klierweefsel en zullen ze nog iets groter worden. Maar niet van een  A of B naar een D of F. Als ze dat wil dan zal ze voor een vergroting moeten
 Maar ja wil je dat? Zeker als je hoort van de gezondheidsrisico's van met name de siliconen implantaten.
Kan je dochter zelf aangeven.waarom het haar zo dwarszit? Heeft ze opmerkingen  gehoord? Ik heb medelijden met de pubers van nu. Al die zgn perfecte plaatjes. Ik heb een tijdje in de UK gewoond. Daar heb je volgens mij veel meer meiden die borstimplantaten hebben. Ik vind het vaak lelijk. Je had daar ook Trinny and Susanna zij hadden een make over programma. Ik ergerde mij wel.eens aan de toon maar wat ik.wel goed vond  is dat zij  bij elke vrouw  en je figuur  de goede punten van hun figuur benadrukten en dat met het juiste kleding advies naar voren wisten te halen.( zij hebben.ook boeken geschreven maar weet niet of ze in Nederland te verkrijgen ziijn)naar aanleiding daarvan heb ik zelf in Nederland een stijl en kleuranalyse gedaan. Je moet wel.even goed zoeken ( recensies lezen etc) maar mijn vriendinnen en ikzelf hebben er veel aan gehad. Misschien leuk om samen met je dochter te doen en zo leren om haat natuurlijke schoonheid nog meer te benadrukken.  
Een ding kun je je dochter wel vast vertellen en dat is dat ze veel meer kledingstijlen aankan. Im ben slank maar met een grote cupmaat en kan lang niet alles dragen en zie er snel voller uit. 

Borrelhap schreef op 20-08-2021 om 16:08:

Borsten groeien nog door dit je 21e. Op mijn 15e had ik AA75. Na mijn 25e C75.
Voorgevormde bhs hielpen ook wel ok het wat meer te doen lijken.

Ik had op mijn 15e 75A en op mijn 25e nog steeds. Zegt dus niks. 

Push-up bh was ook geen optie. Mijn borsten zitten wat verder naar de zijkant en weigeren mee te werken.

Even voor de beeldvorming: welke cupmaat heeft je dochter?

Leene

Leene

20-08-2021 om 16:57

Mlah! schreef op 20-08-2021 om 16:47:

[..]

Ik had op mijn 15e 75A en op mijn 25e nog steeds. Zegt dus niks.

Push-up bh was ook geen optie. Mijn borsten zitten wat verder naar de zijkant en weigeren mee te werken.

Even voor de beeldvorming: welke cupmaat heeft je dochter?

Veel meiden en vrouwen bemerken zeker nog borst groei. Dat jij dat niet hébt ervaren wil niet zeggen dat het niet gebeurt. Het kan zijn dat jij zelf minder klierweefsel hebt dan gemiddeld. Met name omdat je zegt dat ze wat verder naar de zijkant zitten. Borsten met minder klierweefsel hebben vaak een wat typische vorm en vallen wat sneller naar buiten om het zo.maar eens te zeggen. 

Leene schreef op 20-08-2021 om 16:57:

[..]

Veel meiden en vrouwen bemerken zeker nog borst groei. Dat jij dat niet hébt ervaren wil niet zeggen dat het niet gebeurt. Het kan zijn dat jij zelf minder klierweefsel hebt dan gemiddeld. Met name omdat je zegt dat ze wat verder naar de zijkant zitten. Borsten met minder klierweefsel hebben vaak een wat typische vorm en vallen wat sneller naar buiten om het zo.maar eens te zeggen.

Ik zeg ook niet dat het niet gebeurt. Maar er werd juist gezegd dat het wel gebeurt. En dat is niet per definitie zo. 

Typische vorm? Hahaha ben blij dat ik niet meer jong ben, want dan had je me nog een minderwaardigheidscomplex aangepraat. Wat een onzin!

 

Granny71 schreef op 20-08-2021 om 16:00:

ik mocht mijn borsten (H en C) pas na mijn 21ste laten verkleinen omdat ze tot die tijd nog groeien.

Dat schijnt te verschillen, hoe langer het gestopt is met groeien hoe groter de kans dat dit het is. Zo heb ik op mijn 17e mijn H-cup laten verkleinen, en zijn ze sindsdien ook niks gegroeid.

Leene

Leene

20-08-2021 om 17:23

oeps sorry niet de.meest handige opmerking  beetje last  van beroepsdeformatie. 
Maar soms ( niet altiijd) kun je aan de vorm  of plaatsing zien of er sprake is van hypoplasie       ( weinig klierweefsel) of verdenking daarvan.  Vaak is er dan ook sprake van veel.ruimte tussen beide  borsten.  Heeft ook weer.een ingewikkelde naam maar zal ik je besparen.  Ik heb zoveel borsten gezien dat ik niet meer zo snel opkijk en eigenlijk zelf.alle borsten en verschillende maten en  vormen mooi vindt.  Het is alleen de ellende dat je zoveel gephotoshopte lijven ziet tegenwoordig. 

Priscila

Priscila

20-08-2021 om 17:47 Topicstarter

Leene schreef op 20-08-2021 om 16:47:

Allereerst: het klierweefsel van je borsten groeit nog door tot ongeveer je 30e levensjaar!!!! bij elke menstruatie cyclus groeit het klierweefsel! nog een beetje. Maar niet het vetweefsel (grootte van borsten worden grotendeels bepaald door vetweefsel ook bij slanke vrouwen met grote borsten ) Dus als je op je 15e een A cup hebt ga je niet van een A naar een D cup maar borsten kunnen zeker nog wel wat voller worden omdat het klierweefsel nog toeneemt
Wat wel een probleem.kan zijn is als er te.weinig klierweefsel is. ( een foutje van de natuur wel een vervelend foutje, deze vrouwen kunnen vaak.ool niet volledig borstvoeding geven). Deze borsten groeien vaak ook niet veel en hebben vaak een typische vorm. Google eens op borst hypoplasie)

Na deze lecture. terug naar je dochter.. wat voor cup heeft eigenlijk? En hoe zien haar borsten eruit? Als ze.klein maar vol en stevig zijn dan wijst dat vaak op genoeg klierweefsel en zullen ze nog iets groter worden. Maar niet van een A of B naar een D of F. Als ze dat wil dan zal ze voor een vergroting moeten
Maar ja wil je dat? Zeker als je hoort van de gezondheidsrisico's van met name de siliconen implantaten.
Kan je dochter zelf aangeven.waarom het haar zo dwarszit? Heeft ze opmerkingen gehoord? Ik heb medelijden met de pubers van nu. Al die zgn perfecte plaatjes. Ik heb een tijdje in de UK gewoond. Daar heb je volgens mij veel meer meiden die borstimplantaten hebben. Ik vind het vaak lelijk. Je had daar ook Trinny and Susanna zij hadden een make over programma. Ik ergerde mij wel.eens aan de toon maar wat ik.wel goed vond is dat zij bij elke vrouw en je figuur de goede punten van hun figuur benadrukten en dat met het juiste kleding advies naar voren wisten te halen.( zij hebben.ook boeken geschreven maar weet niet of ze in Nederland te verkrijgen ziijn)naar aanleiding daarvan heb ik zelf in Nederland een stijl en kleuranalyse gedaan. Je moet wel.even goed zoeken ( recensies lezen etc) maar mijn vriendinnen en ikzelf hebben er veel aan gehad. Misschien leuk om samen met je dochter te doen en zo leren om haat natuurlijke schoonheid nog meer te benadrukken.
Een ding kun je je dochter wel vast vertellen en dat is dat ze veel meer kledingstijlen aankan. Im ben slank maar met een grote cupmaat en kan lang niet alles dragen en zie er snel voller uit.

Mijn dochter heeft nu een A cup volgens mij hoeft ze (voor haar idee) ook geen D te hebben, maar iets meer vulling zou ze wel fijn vinden. 

En over vergrotingen: dat zien we (wij als ouders en zij zelf ook) niet zitten. Het is niet gezond, zeker op haar leeftijd, en ook niet nodig. 


Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.