Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Maria_76

Maria_76

14-05-2016 om 10:36

Dochter lesbisch?


Maria_76

Maria_76

14-05-2016 om 19:43

Reacties

Zoveel zullen de posters niet zeggen over sexuele geaardheid... Dan zou ik voortaan vallen op bloemen en de familiefoto! Het ging me er vooral om dat mijn jongste dochter maar 1 poster heeft en er bijna niet mee bezig is (wel van een man) maar oudste was er op die leeftijd wel al mee bezig. Leek me logisch als ze daarmee zouden beginnen op dezelfde leeftijd ik weet ook niet waarom... 'Ontzettend leuk' is wel een iets te enthousiaste beschrijving ja, dat klopt. Wil mijn dochter vooral laten weten dat ik het zou accepteren als ze lesbisch zou zijn. Ik moet dus niet te enthousiast zijn om hier met haar over te praten maar hoe kan ik het er subtiel met haar over hebben? Zonder meteen met de deur in huis te vallen?

Marietje

Marietje

14-05-2016 om 19:51

Volgens mij

Volgens mij hoef je dat niet expliciet te zeggen. De manier waarop jij reageert en al jaren gereageerd hebt op homoseksualiteit is voor haar voldoende, lijkt me.

Mijn dochter is lesbisch. Ze wist dat wij homoseksualiteit geen issue vinden.

vlinder72

vlinder72

14-05-2016 om 19:53

maria

Niet.

het is heel normaal hoor dat kinderen op 11 jarige leeftijd nog geen interesse hebben in jongens of meisjes. Waar wil je het dan over hebben

mijn kinderen weten allang wat homoseksualiteit is. Wij vinden dat prima. Zij ook.

Ad Hombre

Ad Hombre

14-05-2016 om 20:00

Maria

"Ik vraag me nu af of ze misschien lesbisch zou kunnen zijn? Dit zou ik ontzettend leuk vinden!"

Ziekelijk vind ik dat, als ouders dat soort uitspraken over hun kinderen doen. Kun je lekker met haar pronken bij je hippe vrienden dan of zo?

Doet me denken aan die columniste Ascha, die haar kind van 4 of zo ook maar vast landelijk tot lesbisch uitriep. Volkomen geschift.

leuk voor moeder?


https://www.youtube.com/watch?v=6ODtfD3OXLQ

De ongeveer 30 jarige homosexuale Bob neemt zijn nieuwe geliefde Rose -ja, het gebeurt- mee naar zijn ouders.
Moeder heeft er inmiddels een carrière van gemaakt om op te komen voor gay rights.
Wat nu?
Bob durft het nog niet te vertellen.

Vanaf 10.40 uur

Ad Hombre

Ad Hombre

14-05-2016 om 20:32

AnneJ

Het zal je maar gebeuren!

Niki73

Niki73

17-05-2016 om 16:31

Nee, laat het rusten!

Alsjeblief Maria, hou je mond erover. Als je dochter er over een jaar of 2, of 5, of 10 aan toe is zal ze zelf wel vertellen of ze met een jongen of een meisje wil thuiskomen. En het is gezonder je dochters niet zo te te vergelijken, elk individu is anders.
Ik was een laatbloeier, heb nooit posters van mannen op mijn kamer gehad (vond ik stom) en ik ben toch echt hetero. Het kan, hoor!

Tine Winkel

Tine Winkel

17-05-2016 om 20:58

lang leve dit forum

ik heb net met mijn dochters een goed gesprek gehad, n.a.v. dit draadje. En op basis daarvan heel goed duidelijk kunnen maken dat het voor mij geen issue is, of ze nu met een jongen of meisje thuis komen, later. Als het maar iemand is van wie zij echt houden en die ook echt om hen geeft etc.

Kortom, Maria, als zich een keer een situatie voordoet, waarbij je het onderwerp ter sprake kunt brengen, dan heb je het er gewoon even over. Mijn ervaring is dat zo'n tussen neus-en-lippen-door-gesprek voor kinderen van die leeftijd vaak net nog acceptabel is, maar langere gesprekken, brrr, daar houden ze niet van

Ad Hombre

Ad Hombre

18-05-2016 om 09:13

Niki73

"Ik was een laatbloeier, heb nooit posters van mannen op mijn kamer gehad (vond ik stom) en ik ben toch echt hetero. Het kan, hoor!"

Nou, behoorlijk irritant als je progressieve ouders dan (met een hoopvolle blik in hun ogen) gaan vragen of je misschien lesbisch bent.

Want het is dan allemaal wel heel normaal allemaal, voor ons in de 60er jaren opgegroeide volwassenen, maar voor veel pubers die met hun sexualiteit moeten leren omgaan is het allemaal nog steeds nieuw en eng.

Niki73

Niki73

18-05-2016 om 16:51

Jakkes

Inderdaad Ad! Jakkes, van die progressieve ouders . Er komen hier regelmatig homo's over de vloer. Alleen al daardoor weten mijn kinderen dat ze geaccepteerd zullen worden als ze homoseksueel blijken te zijn. Dat blijkt volgens mij meer uit alledaagse dingen en opmerkingen dan uit geforceerde goede gesprekken.
Als mijn puberzoon me weer eens aan het aaien is omdat ik "zo lekker zacht" ben, dan zeg ik meestal met een grijns: "Joh, ga eens een vriendinnetje zoeken! Of een vriendje, ook goed."
Zo "ver" gaat ons goede gesprek over dit onderwerp.

Tijgeroog

Tijgeroog

18-05-2016 om 18:37

Hier

Dochter wilde vroeger prinses worden. Toen hebben we een aantal keer gezegd dat ze dan met Amalia moet trouwen, omdat ze dan prinses wordt.

Maar als ik heel eerlijk ben (durf het bijna niet te zeggen) hoop ik dat m'n kinderen hetero blijken te zijn. Niet omdat ik problemen heb met homoseksualiteit, maar omdat ik merk dat homo's regelmatig tegen problemen, onbegrip etc aanlopen, en dat wil ik ze graag besparen. Hetero's hebben het daarbij makkelijker. Dat gun ik ze wel.

Maar verder is alles hier welkom. En, hoewel ze nu nog te jong zijn om dat bewust te beseffen, als ze ouder zijn dan weten ze dat ook wel, ik geloof niet dat ik dat specifiek hoef te benoemen.

Tine Winkel

Tine Winkel

18-05-2016 om 19:12

herkenning, Niki & Tijgeroog

zo benoem ik dat ook wel eens, of bv. als ze met de kat aan het knuffelen zijn. 'Neem een vriendje', m/v.

@Tijgeroog: dat ben ik wel met je eens, stiekem hoop ik ook dat ze hetero zijn, is (nog steeds) makkelijker, wekt minder agressie etc. Maar uiteindelijk lijkt het me vooral van belang dat ze iemand vinden die bij ze past en die bv. de goede dingen in hen naar boven haalt (en vice versa).

Natalia 2.0

Natalia 2.0

25-11-2018 om 01:58

Allemaal brol

We hadden altijd al een vermoeden dat ouders buiten hun kinderen geen leven hebben, maar dit bevestigd dat toch.
We zijn 11 en 12 en 1 van ons is lesbisch.
Degene van 11 heeft een kattenposter en die van 12 slinger met "enjoy life." Wie is er lesbisch lesbisch rarara... Met andere woorden boordeel je dochter gewoon niet op posters. Als je dochter echt lesbisch zou zijn, zegt ze dat zelf wel tegen jou. En moest ze dat niet doen betekent dat gewoon dat ze er nog niet klaar voor is. Trouwens jullie hebben echt betere gespreksonderwerpen nodig. Dit is gewoon zielig. Ow ja en als je het echt wil weten degene van 12 is lesbisch.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.