Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Dochter licht instanties op


Maar dat kost dus onnodig tijd, terwijl ze kan weten als ze zich goed laat informeren dat de aanvraag gewoon loos is. Ik heb het idee, dat dit een jeugdige is die boos is om zaken, wellicht de Corona periode en dat dit een uiting van irritatie is om daar dan beter van te worden. 
En we leven in een land waar er vaker met toeslagen fraude is gepleegd en dat dus gelukt is. Bijvoorbeeld de Bulgaren of andere situaties waarbij gedupeerden soms geen eens zelf dingen hebben aangevraagd en dus ook met je identiteit is gerommeld. Hier zou de overheid mee bezig moeten om mensen die wel recht hebben of iets verkeerd hebben ingevuld, daar goede hulp bij krijgen.
Ik vind het namelijk ook wel suf als ze naar haar geboortedatum zouden kijken er überhaupt serieus op in wordt gegaan. En dan nog, als zou ze tienermoeder zijn geweest dan moet er toch kinderopvang zijn afgenomen, dus verzint ze dan ook geboorte van kinderen die niet bestaan? Het roept heel veel vragen op over hoe mensen een aanvraag kunnen doen en dan serieus worden genomen. 
Terug naar de dochter van to dan denk ik hier zou ik toch even zelf de rol oppakken dat ze de rij niet op houdt voor mensen die echt in dikke ellende zitten en dat ze ook als ze haar wel hadden geloofd daarna kans loopt terug te moeten betalen en daarbij nog een boete kan verwachten. Dat lijkt me een harde les waarvoor je kan waarschuwen en voorkomen 

Notsocool schreef op 25-05-2022 om 17:45:

[..]

Hier een inmiddels erkend gedupeerde. En misschien moet je je vooroordelen gewoon lekker voor je houden. Juist door dit soort vooroordelen is de toeslagenaffaire ontstaan. Hoe weet jij wat jouw buurtbewoners doen en wat gaat het jou aan?

Daarbij zou ik geenstijl en de telegraaf niet echt nieuws durven noemen. Als je het stuk van geenstijl goed had gelezen had je gezien dat er stond dat 80% van de aanmeldingen van de eerste 3 maanden van dit jaar niet gedupeerd bleken. Mensen kunnen zich al sinds eind 2020 aanmelden, de meeste gedupeerden hebben dat dus al lang gedaan. Cijfers over eerste kwartaal zeggen dus vrij weinig. Hooguit dat gelukszoekers zoals dochter van to ook een poging wagen na alle aandacht en er daarmee voor zorgen dat wij met zijn allen nog langer moeten wachten.

Ik heb behalve als PZB'er bij het UHT ook gewerkt bij andere overheidsinstanties. En op alle werkplekken zag ik iedere keer dat veel mensen niet lijken te begrijpen wat ze aanvragen. En ook na uitleg niet begrijpen waarom ze niet krijgen wat ze gevraagd hebben. Wat mij veel tijd kost en ik moest doen naast het werk voor mensen die wel ergens recht op hebben. Het werk gaf mij geen voldoening en ik vind het heel erg voor mensen zoals jij dat ze zolang moeten wachten op waar ze recht op hebben.

Eppos schreef op 29-05-2022 om 13:34:


Ik vind het namelijk ook wel suf als ze naar haar geboortedatum zouden kijken er überhaupt serieus op in wordt gegaan. En dan nog, als zou ze tienermoeder zijn geweest dan moet er toch kinderopvang zijn afgenomen, dus verzint ze dan ook geboorte van kinderen die niet bestaan? Het roept heel veel vragen op over hoe mensen een aanvraag kunnen doen en dan serieus worden genomen.

First in first out principe. Aanvragen voor compensatie KOT van (hoog)bejaarden maar i.d.d. ook minderjarigen zouden versneld moeten worden behandeld of naar een speciale afdeling moeten. Het kan best kloppen dat een 16-jarige in het verleden recht had op KOT en daarna vooringenomen is behandeld, maar gezien de leeftijd is de kans dat er iets anders speelt veel groter.

Hella2 schreef op 29-05-2022 om 17:00:

[..]

Ik heb behalve als PZB'er bij het UHT ook gewerkt bij andere overheidsinstanties. En op alle werkplekken zag ik iedere keer dat veel mensen niet lijken te begrijpen wat ze aanvragen. En ook na uitleg niet begrijpen waarom ze niet krijgen wat ze gevraagd hebben. Wat mij veel tijd kost en ik moest doen naast het werk voor mensen die wel ergens recht op hebben. Het werk gaf mij geen voldoening en ik vind het heel erg voor mensen zoals jij dat ze zolang moeten wachten op waar ze recht op hebben.

Het lijkt mij ook een ondankbare taak om bij het UHT te werken. Fijn dat mensen het doen, maar het is volgens mij vooral mensen vertellen dat ze geen recht hebben en mensen die wel recht hebben vertellen dat ze langer moeten wachten. Lief dat je nog even reageert!

Ik zit inmiddels al bijna anderhalf jaar op integraal te wachten (nog steeds geen pzb), dus ben nog wel even zoet verwacht ik.

Je kan op je nieuwe werk ontslagen worden in de proeftijd en dan een uitkering krijgen. Dus dat kan je ook aanvragen als je nieuw werk vindt. Goede motivatie voor tieners in de AH om tot het einde van hun contract te blijven komen werken in plaats van maar niet meer op te komen dagen en collega's te belasten met werk waar geen vervanger is geregeld.

Het toeslagenverhaal vind ik wel raar. Als dat waar is zou ik vragen van wie ze het heeft gehoord want dit verzin je toch niet als 16-jarige?

YvonneSon schreef op 29-05-2022 om 11:58:

[..]


Ze moet goed lezen idd zoals ik zelf ook al aangaf in mijn post als begrijpend lezen. Als ze helemaal nooit naar de opvang is geweest snap ik ook niet waarom ze denkt dat ze kind van een gedupeerde ouder is?


Ik vraag me bij dit verhaal wel af of er een ambtenaar is geweest die de dochter van TO heeft uitgelegd waar de regeling voor bedoeld is en dat zij waarschijnlijk er niet onder valt. Of dat er bijna automatisch een brief is gekomen met dat ze niks gaat krijgen. Ik heb ook weleens aanvragen ingediend bij de verkeerde instantie of de verkeerde regeling, en dan werd ik gebeld met de vraag of ik het wil intrekken.


Ze had zelf bedacht dat het betekende dat iedereen dat geldt kon krijgen/aanvragen. Of misschien enkel, ik probeer het gewoon, lukt het niet, dan niets, lukt het wel dan heb ik 30k.

Hier op het schoolplein werd een tijd geleden besproken dat je je altijd moet aanmelden voor die 30K van de KOT omdat je anders MISSCHIEN geld misloopt en bij een afwijzing zeker weet dat je niks hoeft te krijgen. Dat een minderjarige zonder kinderen dat vervolgens ook doet, daarvan weet ik niet of ik nou moet lachen of niet. Ik kan me niet voorstellen dat toen dochter toen ze 15(?) was bij haar telefonische aanmelding niet door de Belastingdienst is aangesproken op dat het voor haar  echt geen zin heeft.

Jody222 schreef op 01-06-2022 om 13:51:

Hier op het schoolplein werd een tijd geleden besproken dat je je altijd moet aanmelden voor die 30K van de KOT omdat je anders MISSCHIEN geld misloopt en bij een afwijzing zeker weet dat je niks hoeft te krijgen. Dat een minderjarige zonder kinderen dat vervolgens ook doet, daarvan weet ik niet of ik nou moet lachen of niet. Ik kan me niet voorstellen dat toen dochter toen ze 15(?) was bij haar telefonische aanmelding niet door de Belastingdienst is aangesproken op dat het voor haar echt geen zin heeft.

Mensen zijn echt zo vermoeiend he, pfffffffff super irritant

Jody222 schreef op 01-06-2022 om 13:51:

Hier op het schoolplein werd een tijd geleden besproken dat je je altijd moet aanmelden voor die 30K van de KOT omdat je anders MISSCHIEN geld misloopt en bij een afwijzing zeker weet dat je niks hoeft te krijgen. Dat een minderjarige zonder kinderen dat vervolgens ook doet, daarvan weet ik niet of ik nou moet lachen of niet. Ik kan me niet voorstellen dat toen dochter toen ze 15(?) was bij haar telefonische aanmelding niet door de Belastingdienst is aangesproken op dat het voor haar echt geen zin heeft.

Nee, dat moet helemaal niet altijd. Want als je geen kinderen hebt of je kinderen zijn nooit naar de opvang geweest of voordat daar toeslag voor bestond of je hebt nooit een terugvordering gehad/bent niet gedupeerd, dan heeft het geen zin om dat aan te vragen. 

Geen haar op mijn hoofd die dat ooit overwogen heeft. We hebben wel een kind en ze is ook naar de opvang geweest waarvoor we toeslag kregen, maar we zijn niet gedupeerd dus ik hoef ook niks terug. Als iedereen dat aan gaat vragen, ook mensen zonder kinderen, dan verstop je het systeem en belemmer je het oplossen van het probleem.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.