Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Dochter ongesteld, wanneer tampons

hallo, mijn dochter van 12 is voor de 2de keer ongesteld geworden dus er blijkt regelmatig in te komen. Nu is ze er erg vies van (logisch) en blijft maar vegen en verschonen. Resultaat: een bijna verstopt toilet vanwege al het wc papier en overal maandverbandverpakkingen en plakstrips etc. Nu denk ik erover haar tampons te laten gebruiken. (hopelijk raakt ze dan van dat geveeg af...) Hoe oud waren jullie dochters toen ze er mee begonnen en hoe beviel dat?
Groetjes
Yade

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mama

Mama

23-11-2010 om 12:59

Hier met 11

bij de derde menstruatie.
Ging prima tot mijn verbazing. En ze was zelf erg blij met de tampons, veeeel schoner.

De eerste keer

mijn dochters zijn gelijk begonnen met tampons,ik had de eerste keer de mini in huis gehaald, later zijn ze overgestapt op normaal.
als je dochter het zelf wil lijkt me dat prima.

Merel

Merel

23-11-2010 om 16:04

Hier nog niet (15 jaar)

Hier vind ze het nog steeds een vies idee, dus voorlopig nog geen tampons, ik heb ze al wel gekocht want het is veel praktischer. Ze zal er ooit wel een keer aan toe zijn.

anita vd sanden

anita vd sanden

23-11-2010 om 19:23

12 jaar

Hoi Yade,

mijn dochter had ze met haar 12. Ik had toen ze ongesteld was van alles in huis gehaald. Eerst wilde ze nog geen tampons maar ze wil nu niks anders meer, veel schoner vind ze.

Groetjes Anita

Kaaskopje

Kaaskopje

23-11-2010 om 23:52

Kan gelijk

Mijn dochters willen geen tampons, maar ik kreeg bij de eerste keer enthousiast een tampon toegestopt door mijn zus na mijn mededeling dat ik 'het' was en sindsdien gebruik ik tampons.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-11-2010 om 00:20

Nu ik het overlees snap ik dat je in de war raakte

Logisch?

'Nu is ze er erg vies van (logisch) '

Hm. Dat herken ik niet hoor. Waarom is ongesteld zijn zo vies? Het is lastig ja, maar vies. Hm nee hoor, het is je eigen bloed.

Laatst was er een schitterend TVprogramma over ongesteld zijn, op Nederland 3, week of 2 geleden. Daar was ook het andere uiterste te zien: een menstuatiekunstenares! hahaha.

Hier twee dochters, allebei tampons. Zelf gebruik ik ze nooit.

soepstengel

soepstengel

02-12-2010 om 20:39

Dochter

dochter van toen 10 heeft ze meteen vanaf de tweede dag van haar menstruatie gebruikt. Ze vroeg er zelf om, met inbrenghuls dus gedaan en ze wil niks anders meer voor overdag. sNachts gebruikt ze wel maandverband.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.