Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Danielle1

Danielle1

15-06-2020 om 16:38

Dochter onuitstaanbaar

Mijn dochter van 18 is tegenwoordig onuitstaanbaar. Ze eist steeds maar dingen en als we ze verbieden negeert ze het. M.a.w. ze wil steeds haar zin krijgen. Ze woont nog bij ons en ik ben van oordeel dat zij dan ook zich moet aanpassen aan onze normen. Zo wou zij haar vriendje die wij nog niet hadden gezien bij ons in de living laten slapen omdat ze terugkwam van een trip van enkele dagen met hem. Ik vind dat niet kunnen vooral als het 's avonds nog na 22 uur moet gebeuren. Ze kon hem al eens eerder meegebracht hebben zodat we hem leerden kennen. Dan hebben ze hun tent in de tuin opgeslagen en hij liep hier door het huis, ging hem wassen zonder dat dit gevraagd werd. Hij doet aan co-housing met enkele vrienden en zijn contract eindigt binnenkort. Met zijn moeder heeft hij ruzie en gaat er niet meer. Eigenlijk vind ik het geen jongen voor haar. Ze studeert binnenkort af in het middelbaar en wil dan gaan werken en gaan alleen wonen. Ik heb de indruk dat hij gezien ze altijd ruzie met me maakt als ze haar zin niet krijgt geen goede invloed op haar heeft. Ik heb dan ook gezegd dat hij op de middag mocht vertrekken zodat ze haar rugzak en andere zaken nog op orde kon brengen want morgen is het school en ze ging doodgewoon met hem fietsen. Zijn ondertussen al enkele uren weg. Verder vindt ze me een slechte moeder omdat ik het niet met haar eens ben. Ik denk dat ik toch altijd nog mijn mening mag zeggen! Graag jullie mening.

Pluis

Pluis

15-06-2020 om 17:00

Danielle

nou, laat dat tegenwoordig er maar af. Onder verschillende namen heb je al draadjes over je ondankbare dochter hier geopend. Het advies is altijd hetzelfde, laat haar los. Ze is duidelijk een heftige puber, hoe meer tegengas jij geeft hoe meer ze zich zal afzetten. Laat haar lekker ook aan co-housing gaan doen. Uit huis lijkt me voor alle partijen beter.
Wat betreft die vriend: daar ga jij niet over, ze is volwassen. Waar jij wel over gaat is wat je in jouw huis wel of niet tolereert. Dus je kunt hem de toegang tot je huis ontzeggen. Maar dan zal je dochter ook wel niet meer thuis komen. Dat is de afweging die je moet maken.

Tine Winkel

Tine Winkel

15-06-2020 om 17:14

vorig jaar was ze 17 en er is dus nog weinig veranderd

https://www.ouders.nl/forum/6-puberteit/ben-ik-onredelijk

misschien moet je hier de reacties nog eens doorlezen? Andere situatie, zelfde probleem

Lou

Lou

15-06-2020 om 17:30

Oef

Met zo'n moeder zou ik ook onuitstaanbaar worden. Lees inderdaad eerst dat oude draadje maar door, voordat we de hele discussie precies opnieuw gaan doen

Wel één vraag: wat heb je de vorige keer gedaan met de tips die je hier kreeg?

ElenaH

ElenaH

15-06-2020 om 18:14

'Ze woont nog bij ons en ik ben van oordeel dat zij dan ook zich moet aanpassen aan onze normen'

Ik zou denken dat drie volwassenen in staat moeten zijn om zich aan elkaar (!) aan te passen.

'Zo wou zij haar vriendje die wij nog niet hadden gezien bij ons in de living laten slapen omdat ze terugkwam van een trip van enkele dagen met hem. '

Oh, wat netjes. Ze had ook kunnen voorstellen om hem meteen in haar bed te laten slapen.

Lou

Lou

15-06-2020 om 19:45

ElenaH

"Oh, wat netjes. Ze had ook kunnen voorstellen om hem meteen in haar bed te laten slapen."

Precies. Ze had ook niks kunnen zeggen. Dan was je hem 's ochtends bij het ontbijt pas tegengekomen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.