Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Dochter problemen met vriend maar ze blijft er toch bij

Hallo,
Dochter van 16 heeft al anderhalf jaar relatie met jongen van 18. Het gaat de laatste maanden echt niet goed. Alles wat zij doet, vindt hij maar niks. Haar kleding is niet goed, studierichting vindt hij stom, waar zij haar geld aan uitgeeft heeft hij kritiek op. Haar weekendjob vindt hij belachelijk. Ze zeurt teveel, stuurt teveel (of te weinig) smsjes, haar rok is ofwel te lang ofwel te kort... Kortom, op alles heeft hij wel iets aan te merken. Dochter begint hierdoor heel sterk aan zichzelf te twijfelen. Ze vindt ook dat het niet meer normaal is zoals hij doet, maar ze ziet hem toch zo graag. Ze wil voor haar relatie blijven vechten. We hebben hier wel gesprekken over en ik heb haar duidelijk gemaakt dat hun relatie op die manier niet meer gezond is. Dat ze misschien een tijdje uit elkaar moeten gaan en kijken wat dat geeft... Maar ze kan en wil die knoop niet doorhakken. Laat ik het los zodat ze hierzelf wel zal achterkomen of hoe pak ik het aan? Ik ben bang dat ze echt ongelukkig zal worden als ze doorgaat met de relatie....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

22-10-2011 om 20:59

Zelf

De wil om het uit te maken moet vanuit je dochter ontstaan en niet omdat jij hierop aandringt. Je kunt er gesprekken over voeren en haar daarmee aan het denken zetten, maar dat is alles. Niet pushen in ieder geval.
Je kunt niet voorkomen dat het mogelijk een ongelukkige periode voor haar kan betekenen als ze het nu nog niet uitmaakt. Zolang ze maar weet dat jij er voor haar bent.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.