Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Dochter van 14 en jongens


heerlijke serie en tof dat je dat zo samen kan kijken. Denk dat ik dat gênant had gevonden met mijn ouders. Wel goed om je ook bewust te zijn van een paar hardnekkige ideeen die ook in deze serie naar boven komen. Seks is penetratie, kleine piemels kunnen een vrouw niet klaar laten komen, een clitoris is alleen dat kleine knopje etc. 
Zie onder andere dit artikel van Linda Duits: https://www.parool.nl/columns-opinie/zo-goed-is-de-voorlichting-uit-sex-education-niet~b6fcc0d4/

Kimdekim

Kimdekim

08-01-2022 om 13:57 Topicstarter

ik geloof dat mijn dochter het technische verhaal heel goed kent.  Ik was alleen een beetje bezorgd of ze ook het "emotionele" verhaal goed genoeg kende ( emotioneel is niet het goed woord maar ik kom er even niet zo goed op). Dat als zij op snap tegen een jongen die een stuk ouder is en haar duidelijk aan het versieren is zegt: " oh ga je douchen,  wilde dat ik erbij stond", dat jij dat dan als een soort grapje kan zeggen,  maar een ander dat misschien wat meer waarde aan toekent.  Maar ze weet volgens mij toch wel wat ze doet.  

Overigens is ze echt nog heel groen hoor.  Ze zei;  " en voordat je over zo iets debiels als condoom begint, ik ben 14. Ik weet niet hoe dat in jou tijd was maar alleen.....( naam vriendin) heeft al ooit gezoend van al mijn vriendinnen.  Dus laat ik me daar nou eerst eens even op richten.... " .......dus......hahahaha

Kimdekim schreef op 08-01-2022 om 13:57:

ik geloof dat mijn dochter het technische verhaal heel goed kent. Ik was alleen een beetje bezorgd of ze ook het "emotionele" verhaal goed genoeg kende ( emotioneel is niet het goed woord maar ik kom er even niet zo goed op). Dat als zij op snap tegen een jongen die een stuk ouder is en haar duidelijk aan het versieren is zegt: " oh ga je douchen, wilde dat ik erbij stond", dat jij dat dan als een soort grapje kan zeggen, maar een ander dat misschien wat meer waarde aan toekent. Maar ze weet volgens mij toch wel wat ze doet.

Overigens is ze echt nog heel groen hoor. Ze zei; " en voordat je over zo iets debiels als condoom begint, ik ben 14. Ik weet niet hoe dat in jou tijd was maar alleen.....( naam vriendin) heeft al ooit gezoend van al mijn vriendinnen. Dus laat ik me daar nou eerst eens even op richten.... " .......dus......hahahaha

Lekker nuchter 😂😂😂. Sex Education lijkt me een prachtige serie voor haar, gaat veel meer over sociaal-emotionele aspecten dan over ‘techniek’.

@glazenbol: Dat seks alleen penetratie is heb ik er zelf niet uitgehaald. Dat penetratie ‘een ding’ is wel maar dat lijkt me ook realistisch in de praktijk. Dat kleine piemels een vrouw niet kunnen bevredigen heb ik ook gemist. Ik weet niet beter of piemels kunnen veel vrouwen sowieso niet bevredigen bij penetratie. Ik vond in de laatste serie het ‘voorlichtende’ gehalte soms vrij hoog, dat er dingen uitgespeld worden waarvan je weet dat die in een echt gesprek nooit op die manier zouden worden besproken. Als dat nog meer was geworden, was het teveel geworden. En in wezen is het dus ook geen voorlichting. Het is drama over (juist) het geklungel rond seks in de puberteit maar dan wel met veel openheid en humor. Ik vind die opinie van Linda Duits nogal zuur en scherpslijperig. Als  je in een dramaserie over seks in de puberteit bijvoorbeeld niet de worsteling om als homo uit de kast te komen mag verbeelden, hoe idealistisch en met een roze bril op moet het dan verteld worden? Alsof de wereld woke is? Dat is niet de werkelijkheid van de meeste jongeren, vrees ik dus dan is het totaal niet herkenbaar. 

Sex Education is een prachtige serie. Had ik graag gezien toen ik jong was.

Andere tip is Tiktok, daarop zit een dame die allerlei vragen van pubers beantwoord. 
Ik leer er zelf ook nog wat van 😀
https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artikel/5219250/annette-seksvragen-pubers-tiktok-pubersvragen-video-voorlichting

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.