Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Korina

Korina

18-05-2011 om 09:33

Dochter van 15 zit 7 dagen per week bij vriend

Onze dochtr is 15 jaar en heeft een vriend van 20 jaar. Leuk stel leuke jongen en ze hebben het samen goed. Alleen vind ik het niet zo leuk dat ze 7 dagen in de week daar zitten. Als ik vraag kom gezelig bij ons eten of vraag es of hij hier komt, dan zegt ze ik vindt het thuis niet leuk. Ik weet wel waarom omdat ze rookt en ik dat niet wil en zeker niet wil zien.Helemaal áfzijdig houden doen ze ook niet. hij rijdt 1 keer in de week mee naar het station en als ze naar het strand willen dan rijden ze (uiteraard gaan ze dan 1 km verder uit het zicht zitten). Wie heeft er een goed idee? Wat zal ik zeggen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Merel

Merel

18-05-2011 om 10:43

Dat je haar mist?

Ik zou zeggen dat ik haar mis, als ze zoveel daar is.
Misschien toch een compromis dat ze bij jullie thuis toch buiten mag roken, en dat je ook graag haar vriend wil leren kennen, dus dat ze een iets betere verdeling maakt van waar ze zijn doordeweeks.
Verder is mijn dochter hier wel vaak met haar vriendje maar zitten dan veel op hun kamer, dus ook veel krijg ik er niet van mee, maar wel meer dan bij jou.

Maylise

Maylise

18-05-2011 om 12:06

Korina

Je dochter is 15. Het lijkt me dat als jij wilt dat ze thuis is dat ze dan gewoon thuis is.

Natuurlijk heb je zelf de situatie zo uit de hand laten lopen door ten eerste sowieso al goed te keuren dat je dochter van 15 een vriendje van 20 heeft en ten tweede door toe te staan dat ze bij hem thuis komt en daar de avonden doorbrengt.

Het is echter niet te laat om dit deels terug te draaien als je het er nu niet meer mee eens bent. Als je het eens bent met de verkering op zich en ook met het feit dat ze daar wel komt dan zou je bijvoorbeeld in kunnen stellen dat ze 2 dagen per week daar heen mag en dat hij ook 2 dagen bij jullie mag zijn. De overige avonden is ze gewoon thuis. Ik noem maar iets hoor. Misschien vind jij dit wel veel of juist te weinig.

Het lijkt me sowieso niet goed dat ze elke avond bij haar vriendje zit. Heeft ze geen vriendinnen of andere bezigheden (sport, clubjes)? Het lijkt me ook geen goed idee dat ze haar hele leven zo aan die hele jongen ophangt.

In elk geval als jij je niet prettig voelt bij de huidige situatie dan is het tijd om regels in te stellen. Is ze het daar niet mee eens dan heeft ze pech. Ze is 15 en zolang ze nog minderjarig is en jij de rekeningen betaald gebeurt het zoals jij het wilt.

Maylise

Hier niet

hier mogen 15 jarigen echt niet 7 avonden per week weg.
hoe zit het met school?Moet ze niet leren? vriendinnen?Gaat ze gaar wel mee om?
Het probleem is dat je het al hebt toegestaan ,dat je dochter elke avond weg is,dat is moelijk terug te draaien.
Toch zou ik het proberen.

Ik was nog niet klaar

ik drukte te snel op verzenden.
Ik zou met dochter gaan praten,uitleggen dat je het uit de hand vindt lopen,dat je wil dat ze minimaal vier avonden per week thuis is.
Dat vriendje dan van harte welkom is.
en als het inderdaad alleen om het roken gaat( vraag het haar eens?) dan zou ik toestaan dat ze in de tuin rookt.( roken doet ze toch wel,of bij haar vriendje of bij jou in de tuin)

angelina ballerina

angelina ballerina

18-05-2011 om 14:18

Lastig

Het is lastig dat je het eerst hebt toegestaan.
Ik vind dat ze op die leeftijd in het weekend voornamelijk zelf mogen weten wat ze doen maar doordeweeks bepaal jij, als ouder, hoevaak ze weg mag en wat goed voor haar is. 5 dagen bij vriend vind ik persoonlijk niet goed. Doordeweeks behoren kinderen ook tijd te besteden aan school, sport, bijbaantje, sociale contacten etc. In het weekend ook maar dan vind ik het meer eigen keuze. Voor doordeweeks zou ik stellen dat 1 of 2 dagen bij vriend het maximale is. Ik zou vriend op andere dagen ook niet bij jullie uitnodigen. Kinderen van die leeftijd horen gewoon ook tijd aan andere dingen als een vriend te besteden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.