Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
oregano

oregano

29-09-2011 om 21:03

Dochter wil op voetballen, wie weet hier meer van?

Mijn dochter wil opeens op voetballen, na 4 jaar jazzballet. Vriendje zit hier ook op dus dat speelt misschien ook een rol..Maar goed ik vind het op zich wel goed dat ze weer wat aan sport wil gaan doen. Alleen vraag ik me af hoeveel tijd je daar zo mee kwijt bent. Ze zit net in havo 3 en heeft haar tijd wel nodig om huiswerk te maken. Maar een sport is natuurlijk altijd goed. Het overviel me wat maar ik sta er in principe wel achter.
Misschien eerst een proeftraining meedoen heb ik al voorgesteld. Wie heeft ook dochters op voetbal en hoeveel tijd zijn ze daarmee kwijt?
Groet, oregano

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

29-09-2011 om 21:18

Kaaskopje!

Die weet volgens mij alles van voetbal!

Tirza

Marjoleine64

Marjoleine64

29-09-2011 om 22:45

Inderdaad proeftraining

ik zou haar een paar keer laten mee trainen, bij de meeste clubs kan dat na overleg gewoon. Bij 'onze' club (vrij klein dorp) hebben we meestal alleen gemengde teams, dus geen aparte meidenteams (wel altijd minimaal 2 meisjes bij elkaar in één team). De jaargangen 97 en 98 zitten nu samen in de C, de 2 jaar daarboven in de B. Jouw 3-havo dochter zal dus in de C of wellicht de B zitten. Misschien dat ze als beginner nog dispensatie kan krijgen als ze eigenlijk naar de B zou moeten om dit jaar nog bij de C te spelen, dat doen ze bij ons ook vaak met meiden die op puberleeftijd nog beginnen met voetbal. Vanaf de E wordt bij ons 2 keer per week 5 kwartier getraind, plus een wedstrijd op zaterdag. De D1 (geboortejaren 1999 en 2000) van onze jongste zoon bestaat uit 13 jongens en 2 meiden, brugklas en groep 8 dit jaar.
Marjoleine

Kaaskopje

Kaaskopje

29-09-2011 om 22:50

Haha

Valt tegen wat ik er van weet, maar mijn dochter zit wel op voetbal. Ze moet twee keer in de week trainen, onder etenstijd, en elk weekend is er een wedstrijd. Bij ons is de contributie, uit mijn hoofd gezegd, 140 euro per seizoen. Ik zou inderdaad een proeftraining vragen en ook vragen hoe groot het team is. Het team van mijn dochter is momenteel te groot waardoor er heel vaak gewisseld wordt. Dat is niet leuk.

voetbalmama

voetbalmama

30-09-2011 om 08:14

Huiswerk

oregano,
mijn dochter voetbalt ook 3x per week. 2 x training, 1x wedstrijd. Bij ons is het afhankelijk van het niveau of er 1 of 2 x getraind wordt. Ze zit net in de brugklas en merkt dat huiswerk erg goed gepland moet worden. Een combinatie met een lange dag, training en huiswerk voor de volgende dag is soms passen en meten. Ze is nog wat jonger, maar als ze thuis komt, nog even wat eet, is het toch al bedtijd..... School gaat altijd voor, maar we stimuleren haar wel om ook de trainingen mee te maken. ( mooiweerstrainsters worden ook bestraft door niet in de basisopstelling te komen..)
Bij onze club, word je in principe voor 6 weken proeflid en mag je nog geen wedstrijden spelen. Nu komt wel de "mindermooiweerperiode" , dus een goed moment om te zien of ze dat ook volhoudt. De dames fietsen hier gezamelijk naar de training en nu het donkerder weer wordt fietst er ook weer een ouder mee. Ook wordt er van ouders verwacht dat ze volgens schema zorgen voor vervoer bij uitwedstrijden en de teamwas.
voetbalmama

Yura

Yura

30-09-2011 om 11:31

Voetballende dochter

Mijn dochter voetbalt nu voor het vierde jaar, ze is tweedejaars D. Ze is er destijds aan begonnen omdat ze enthousiast was geworden door het schoolvoetbal en we waren nog aan het kijken wat voor teamsport ze wilde doen. Voetbal kwam goed uit, broer zat er al, het is om de hoek en ik deed er veel vrijwilligerswerk. Ze speelt in een laag gemengd team en dat gaat heel goed, ze vindt het erg leuk om te doen en ze is er ook harder door geworden. Vroeger huilde ze bij wijze van spreke als iemand boos naar haar keek, dat is nu wel over. Ze traint 2x er weer 5 kwartier en dan op zaterdag een wedstrijd. Bij de D is dat 2x 30 minuten, met een kwartier pauze, bij de C is dat 2x 35 min. Verzamelen is meestal 3 kwartier tot een uur vantevoren. het kost dus wel wat tijd. Je ziet dat de meeste meisjes in gemengde teams bij de B (1995 en 1996) afhaken, dan stoppen ze of gaan naar een meidenteam en in de meisjescompetitie spelen. nadeel van de meisjescompetitie is dat die kleiner is dus dat ze verder weg moeten reizen. Als jouw dochter nu nog wil beginnen zou ik haar wel in een meidenteam doen en bij een grote vereniging met veel teams, zodat ze bij een laag team kan beginnen anders wordt het niveauverschil binnen een team te groot en dat is niet leuk voor je dochter.
Voor wat betreft het huiswerk, dochter heeft laatst toevallig 2x een training af moeten blazen, maar mijn zoon heeft dat vorig jaar niet een keer hoeven doen. Hier is dochter op 1 dag pas kwart voor 5 thuis en moet kwart over zes weer weg, dan is er dus geen tijd om huiswerk te maken. Er moet in die tijd ook gegeten worden en omgekleed. daar moet je dan de dag daarvoor alvast rekening mee houden. Maar goed al die jongens voetballen ook naast hun school, du sik kan me niet voorstellen dat dat echt een issue is.

amk

amk

30-09-2011 om 11:47

Oregano (ot)

jazzballet is ook gewoon sport.

oregano

oregano

30-09-2011 om 12:08

Amk (ot)

Ik refereerde juist ook aan jazzballet, dit zou het 1e jaar zijn dat ze niks meer aan sport doet . Ik ind jazzballeet idd ook sporten. Maar ja, ze was er zat van.
Groet, oregano

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.