Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Moeder

Moeder

05-04-2018 om 22:21

Dochter ziet 's nachts iemand in slaapkamer


Slaapverlamming

Slaapverlamming geeft ook dit soort klachten. Misschien een domme vraag, maar zijn jullie al naar de huisarts geweest? Je hersenen kunnen je, zeker in de fase tussen waken en slapen, de meest levensechte beelden voorschotelen. De verklaring geesten ligt echt minder voor de hand.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-08-2019 om 14:27

AlisonH

Ik vermoed dat zoiets ook bijijn dochter heeft gespeeld. Zij had heftige angstdromen, waarbij ze totaal onbenaderbaar was. Ik ben terughoudend met etiketjes, maar ik denk dat ze onder hooggevoelig valt en ze heeft ADD, ik vermoed zelf meer ADHD gemengde variant. Ze hoort veel, rijke fantasie, prikkelgevoelig e.d. dus het is op zich niet vreemd dat juist zij dit had. Er moest veel verwerkt worden in tijden van rust door slaap.

Ik zelf zag ook enge schimmen, was ook angstig in het donker en alleen (nog enigszins). Maar dat kan ik niet overgebracht hebben. Ik waakte ervoor om mijn angsten als voorbeeld voor te leven. Ze zag mij als bewaker van het fort, als ik in de huiskamer zat. Als ma daar zat, kwamen "ze" niet binnen. Grappig niet? 😁

Kaaskopje

Ik was ook zo als jong meisje, hoorde en zag van alles, doodeng. Bleek later ADHD te hebben. Zoon heeft twee keer slaapverlamming gehad en zag en hoorde toen ook hele enge dingen. Gelukkig wist ik wat het was en kon hem geruststellen. We zijn samen op zoek gegaan naar manieren om het te doorbreken. Zoon heeft ook ADHD, is nu 16.

Alice in Wonderland syndroom

Zou dat het kunnen zijn? (Of is dat al genoemd?) ik sprak juist vandaag een vrouw die dat heeft, maar omdat het zo zeldzaam is pas laatst, nadat ze er een filmje over zag en het herkende, de diagnose kreeg, Als kind was zij vaak angstig omdat ze niet snapte wat ze zag. Ze kreeg te onrechte de diagnose van rand pschose.

Maar ik weet eigenlijk niet of je door dit syndroom ook hele verschijningen van personen kan zien.

Sproetje

Sproetje

01-09-2019 om 22:55

kaaskopje

'' uitleggen dat geesten niet bestaan'' ? En hoe doe je dat dan als ik vragen mag, dan weet jij kennelijk meer dan ik
Het is nogal aanmatigend om hier te stellen, ook door anderen dat '' geesten niet bestaan''
Waar jij het over hebt : visioenen en dat er iets in je '' geest '' gebeurt ( hersenen ) en dat zuurstof gebrek iets doet in je hersens etc is bewezen en daar heb je gelijk in.
Echter, om nu hier te stellen dat geesten niet bestaan is net zo dom als te beweren dat ze wél bestaan.
We weten het simpelweg niet, klaar. En daarom kies ik er zelf liever voor om die optie maar open te laten.
En dan nog even dit voor TS: misschien kun je je dochter gerust stellen door te zeggen dat de sfeer in jullie huis goed is, en een '' geest '' met goede bedoelingen komt en dat zij daar absoluut niet bang voor hoeft te zijn.
Wat ze ook zou kunnen proberen is om in gedachten te zeggen dat ze het '' bezoek van de geest '' niet fijn vind en dat ze '' het '' vraagt om weg te gaan.

Kortom of ik zelf wel of niet in geesten geloof, ik zou het zeker niet af doen als... geesten bestaan niet.

Groet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.