Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Else

Else

12-11-2019 om 18:48

Dochter(17) met jongens op vakantie

Mijn dochter van 17 wil graag met haar vriendengroep op vakantie. Deze groep bestaat buiten mijn dochter uit 4 jongens tussen de 18 en 20.

Ze zouden een week willen kamperen in Spanje. En dan met zn alle in één tent. Nu vindt ik dat best lastig, ik wil haar natuurlijk niet de vakantie afnemen, maar weet niet wat ik hier van moet vinden.

Twee van de jongens ken ik, en vind ik goede betrouwbare jongens. De andere twee niet, maar aan dochters verhalen zijn die ook prima jongens.

Dochter zelf is ook best verantwoordelijk en goes te vertrouwen. Maar ja het zijn en blijven jongeren die soms best impelsief zijn.

Wat zouden jullie doen? Gewoon laten gaan of niet

Ik zou haar gewoon laten gaan. Ik ben zelf als 16 jarige in mijn eentje gaan logeren bij een Franse jongen van 20 die ik op een vakantie in Spanje had leren kennen. Gewoon vriendschappelijk. Mooie en leuke ervaring! Blij dat mijn ouders dat gewoon oké vonden.

Bespreken

Inderdaad, zelf ging ik al vanaf mijn zestiende alleen op pad, ook in Europa.
Handig is om te bespreken wat ze allemaal zelf al in haar mars heeft en wat ze nog van jou kan te weten komen. Ook gewoon praktisch gezien de ticket en de reisverzekering, noodgevallenoplossingen etcetera.
Zoon mistte door de reistijd per trein te gunstig in te schatten zijn vliegtuig vanuit Duitsland. Gelukkig had hij nog wat reservegeld en kon een flixbus regelen, aansluitend met wat gehaast want anders hadden ze een dag moeten wachten en weer een hotel of pension nemen.
Vermoedelijk gaat hij voortaan nu wel tijdig op pad om die dingen te halen.

Lanza

Lanza

12-11-2019 om 21:11

Het zijn toch haar vrienden?

Waar maak je je precies zorgen over?

@Emma

@Emma

12-11-2019 om 22:35

Vrienden

Ik had veel mannelijke vrienden, ook nog wel op latere leeftijd en nu ook. Ik logeerde bij ze, ging met ze uit, ook op vakantie. Sommige mensen dachten of denken daar wat van, mijn ouders gelukkig nooit. Wees blij voor je dochter: ze leert op vriendschappelijke basis met mannen omgaan en ze heeft een paar prettige jongens in de buurt. Dat is belangrijk: je moet leren samenwerken en op elkaar vertrouwen. We leven gelukkig in een land waar dat kan en waar je niet als een door seksuele driften gedreven soort dier wordt gezien, als vrouw én als man. Koester dat maar, en help je dochter met praktische zaken als ze op vakantie gaat, wat AnneJ zegt.

rutiel

rutiel

14-11-2019 om 13:30

Laten gaan

Ik snap best je bezorgdheid hoor, maar ook ik zou je dochter gewoon op vakantie laten gaan. Natuurlijk kunnen jongens (en meisjes trouwens net zo...) op die leeftijd impulsief zijn. Maar met dit soort gedrag zou ze hoe dan ook mee te maken krijgen, ook als ze met vriendinnen op pad zou gaan. Ik neem tenminste aan dat ze naar een omgeving gaan waar ook andere jongeren zijn?

Misschien is het zelfs een soort van voordeel, de bescherming van vier jongens.

Lekker laten gaan dus: wees blij voor haar dat ze zo'n fijne vriendenclub heeft.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.