Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Linda

Linda

27-10-2019 om 11:30

Dochters 16 en 18 alleen op vakantie

Hey,
Mijn twee dochters (16 en 18) willen heel graag samen op vakantie. Mijn oudste heeft dit allemaal al gepland en wil alleen nog toestemming hebben.

Nou vertrouw ik mijn oudste dochter hier volledig in, is nu een half jaar lang de halve wereld aan het rondvaren. En weet goed hoe ze met onverwachte dingen en situaties om moet gaan. Ze heeft ook aangegeven het helemaal zelf te betalen en kan dat ook makkelijk. Is ook erg verantwoordelijk met alles en zal nooit te veel drinken ofzoiets dergelijks. En spreekt ook erg veel talen (ja dat krijg je nou eenmaal innde zeevaart)

Nu zit het me meer in de jongste, dit zou de eerste keer zijn dat ze zonder echte "begeleiding" op vakantie zou gaan. Nou vertrouw ik dat mijn oudste haar wel een soort van begeleid. Ze kan alleen nog wel eens dwarse buien hebben (want ja ik ben 16 en ga niet naar mijn zus luisteren). Ookal is het geloof ik wel duidelijk dat dit verwacht wordt weet ik gewoon niet hoe ze in elke situatie reageert.

Ze hebben wel een goede band maar kunnen net zoals de meeste zussen best wel eens ruzie maken. Ik denk echt dat ze er wel uitkomen samen. Maar ja mijn moederhart vindt het gewoon erg spannend.

Het zou gaan om vier dagen naar Disneyland trouwens en dan verblijven ze samen in een van de hotels in het park. Ze maken hiervan gebruik van de Thalys, dus allemaal vrij simpel.

Zouden jullie dit gewoon doen? Ik leum heel erg naar ja, maar vindt het erg lastig de knoop door te hakken.

Anca

Anca

27-10-2019 om 11:41

Vier dagen

Ik dacht al dat ze drie wejen naar Afrika wilden. Nee joh, vier dagen Disney zou ik geen probleem vinden. Zeker niet als de oudste al zoveel reiservaring heeft.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

27-10-2019 om 11:52

Lol

Ik dacht ook dat het om een echte reis ging.
Lekker laten gaan. Leuk dat ze dat samen willen doen, ze zullen vast een hoop plezier hebben.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

27-10-2019 om 11:55

Geen probleem

Dat zou ik mijn kinderen (20 en 14) ook nog wel laten doen.

Lente

Lente

27-10-2019 om 12:19

Zeker laten gaan

Een veilige omgeving op niet al te verre afstand van huis.

Je kunt ze wel vragen om elke dag contact te hebben via app. Koop extra data voor de telefoon van je jongste zodat ze leuke selfies kan sturen. Niet omdat jij haar wilt controleren maar voor je eigen gemoedsrust. Dat zullen beide dochters best snappen.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

27-10-2019 om 12:22

Dat zou ik ook geen probleem vinden

In wat jij beschrijft zou ik ze laten gaan.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

27-10-2019 om 12:22

Sterker nog

Ik zou het geweldig vinden wanneer twee zussen op die leeftijd dit samen zouden willen doen.

Janeway

Janeway

27-10-2019 om 13:21

oooh

Ja joh Disneyland Parijs. dat moet goedkomen toch. En hoezo moet de 16 jarige naar zus luisteren.. Dat wordt niks natuurlijk. Gewoon als 2 vriendinnen op vakantie ipv zussen waarvan er een moet luisteren naar de ander.
Lijkt mij super leuk voor die 2 ik zou het tof vinden als mijn dochters zoiets samen zouden willen doen.

Zeker laten gaan

Jongste hoeft helemaal niet naar oudste te luisteren, wat valt er te luisteren? Vraag ze om de pret te delen via de App en wens ze veel plezier!

Ruzie.

Als je op elkaar aangewezen bent krijg je geen ruzie. Wat er ook gebeurt, hoe boos je ook bent, je laat de ander niet alleen. Voor elkaar zorgen, samen uit en thuis.
Hartstikke leuk, ik spreek uit ervaring, laten gaan die twee.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.