Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
-Flupke-

-Flupke-

22-08-2013 om 10:33

Douchen logee

Ik heb een zoon van 15 die vrij onzelfstandig is. Daarom hebben we veel structuur aangebracht en weet hij dat hij op vaste tijden moet douchen. Nu merk ik dat de logee, de vriend van ook 14 of 15 uit een beetje hetzelfde hout gesneden is. Zouden jullie zo'n jongen ook gewoon onder de douche sturen?
Ik vroeg hem toenstraks wanneer hij altijd thuis gaat douchen. Hij zei: 'als het gezegd wordt dat ik dat moet'. Nu heb ik zoon net onder de douche gestuurd en daarbij gezegd dat logee dan daarna even kan douchen. Hopen dat hij dat oppakt anders moet ik nog directer worden. Of zal ik het dan laten zitten?

Gewoon rustig erbij blijven tot de logee gaat. Gewoon doen. Dat doe ik hier ook met logerende pubers die dat uit zichzelf niet doen. Zeker als gast kunnen ze ook nog kleine drempeltjes hebben waar jij even bij kunt helpen. Hebben ze een handdoek, waar hebben ze ook weer hun tandenborstel. Is er shampoo meegenomen, afijn, en als gast laten ze het dan afweten tenzij je even meestuurt.

Dalarna

Dalarna

22-08-2013 om 14:04

Welk deel van de dag

Vraag hem welk deel van de dag hij doucht, sommigen douchen namelijk 's avonds.

Wilma

Wilma

22-08-2013 om 15:59

Jahoor, gewoon zeggen

Ik doe dat ook, soms met wat humor, maar wel altijd duidelijk .

nolly

nolly

22-08-2013 om 17:51

Ligt eraan

ligt eraan hoe lang de logee blijft.
Als het maar 1of 2 nachtjes is zou ik het aan hem zelf overlaten of hij wel of niet gaat. (zullen vast niet meteen paddestoelen onder z'n armen groeien)
Blijft hij wel langer dan zou ik het aanbieden op het moment dat eigen kind ook gaat.

Overigens regelen mijn tieners dat soort dingen (handdoeken, aanwijzen shampoo, tandpasta etc) voor hun logee. Daar bemoei ik me niet mee. Ook het logeerbed wordt door eigen tiener (evt samen met logee) in orde gemaakt.

Ligt eraan

Als de logé er maar enkele dagen is zou ik er niets van zeggen. Maar als hij er langere tijd is wel. Ik ga geen handdoeken pakken of vertellen dat er shampoo is, mijn zoon mag hem de weg wijzen, daar bemoei ik me niet mee.

Zelfde als nolly dus..

...

Ella2007

Ella2007

24-08-2013 om 23:35

Niet elke dag douchen

Je kan er niet vanuit gaan dat iedereen elke dag doucht, dus lekker op zn beloop laten. Wij douchen zelf bv maar twee keer per week ivm droge huid en eczeem. Elke dag douchen is mijns inziens highly overrated. Je kan je ook gewoon wassen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.