Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
An.

An.

29-12-2013 om 09:15

douchen puber: 's ochtends of 's avonds

Katniss

Katniss

31-12-2013 om 17:59

Och ja, laten we wel wezen...

Een man die in pyjama slaapt is natuurlijk een beetje een watje. Net als borsthaar is een pyjama duidelijk iets wat de mannen van de jongens scheidt.
(smiley)

Ely

Ely

31-12-2013 om 18:20

Nee hoor Dalarna

Hier een niet pyjama dragende puber in huis en dan kan ik pyjama's kopen zoveel ik wil, hij draagt ze toch niet
Het zou me hooguit een slechte inkoper maken, geen slechte moeder hahaha

Stenna

Stenna

31-12-2013 om 18:23

Ja Katniss!

Waar. Gelukkig draagt mijn man dan ook geen pyjama (als enige hier)

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

01-01-2014 om 17:41

jeetje Dalarna...

neem jezelf niet zo serieus zeg! En een heleboel andere dingen ook niet. Soms wordt er namelijk iets gezegd met een zweempje humor. Dat maakt het leven vaak wat leuker... als je er voor open staat.

Dalarna

Dalarna

01-01-2014 om 18:37

Polletje

Maar waarom zet je er geen smiley bij dan, als je irl een grapje maakt laat jouw gezichtsuitdrukking dat toch ook zien? Anderen doen dat toch ook? Hoe moet ik weten dat je een grapje maakt en dan nog: volgens mij denkt jouw puber serieus dat je cooler bent als je niet in pyjama slaapt (en vervolgens is het cooler om je broek tot je knieën te laten zakken, stiekem alcohol te drinken en te roken ....). Mijn puber denkt toch gelukkig dat je moet slapen in waar jij dat prettig in vindt.

Oeps

Zag geen smiley maar mijn man (en het is een echte) slaapt in een badstoffen pyjama..Dat kan dus echt niet begrijp ik nu?!

Ely

Ely

02-01-2014 om 08:35

Nou Dalarna

Er zijn van die grappen die je maakt met een "uitgestreken smoel", juist om het effect te vergroten .
Enne, vanalles schrijven en dan larderen met smiley's zodat je er geen rekenschap over hoeft af te leggen lijkt me ook niet echt wenselijk.
Volgens mij ben je gewoon toch gevoeliger voor wat cool/hip/etc is dan je zelf zou willen. Kun je je kinderen niet veel beter leren dat je moet doen waar je je lekker bij voelt, ook al is dat "uncool", dan ben je gelijk overal vanaf.
De wereld bevrijden van cool-gevoeligheid lijkt me wat ambitieuzer

Tink

Tink

05-01-2014 om 12:22

mug --> olifant

Er wordt nu van een mug een olifant gemaakt geloof ik. Denk de smiley er zelf maar even bij, ik heb de regel over niet coole pyjama's wel op die manier gelezen

Mijn puber laat het van de temperatuur afhangen of ie in pyjama danwel in zijn ondergoed slaapt. Zijn keus.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-01-2014 om 12:46

hier nog een man zonder

Mijn man slaapt ook niet in pyama, maar een t-shirt met onderbroek. Pyama's zijn niet aan hem besteed. Ik vind het wel prettig als hij tijdens logeerpartijen van vrienden van mijn dochters iets bedekters aan heeft, dus daarvoor hebben we boxers met lange pijpen en een pyamabroek met korte pijpen, maar die moet ik dan zo'n beetje klaarleggen om hem daarop te attenderen. En dat vergeet ik steeds vaker merk ik.

Knurf

Knurf

05-01-2014 om 14:47

douchen en pyjama

wij douchen op school- en werkdagen meestal 's avonds, en in de weekenden en vakanties meestal 's ochtends.

En mijn dochter draagt soms een pyjama, soms een nachthemd, soms alleen een onderbroek, soms een t-shirt met een onderbroek en soms helemaal niks .... Maar die pyjama, dat nachthemd, dat t-shirt en die onderbroek draagt ze nooit onder de douche.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-01-2014 om 22:08

Haha knurf

dat lijkt me een geruststelling

zweten.........

Ik vraag me af of alle pubers wel gelijk zweten en geur afgeven. Hier een puber die toch echt 's avonds doucht. Wij allemaal trouwens. Wij hebben gewoon teveel haar om dat 's morgens te doen. Voor fohnen hebben we dan zoveel tijd nodig en ons haar zit er behoorlijk nogal hopeloos van en gaat alle kanten opspringen. Dat zou ons een uur eerder opstaan kosten....
Dus douchen we 's avonds. Gaan slapen met natte haren, soms met een handdoek eromheen die er dan in de nacht wel weer afgaat...En dan 's morgen is het nog even fohnen (dan is het nog een beetje nat).
Maar hier stinken ze zelden. Zowel oudste niet (die al puber af is) als ook jongste niet. Hoogstens na een intensieve training. Andere kinderen ruik ik wel 's. Neefje b.v. lieve help wat kan die zweten...of vriendin van jongste...die wel s meekomt na de training.
Die 'ruik' je ook écht.
Ik zou heel goed begrijpen dat je die b.v. vaker zou laten douchen.
Wat betreft dat bed. Nou dan was je het beddegoed toch gewoon vaker?
Ik zie het probleem niet zo erin.
groeten albana

An.

An.

06-01-2014 om 18:03 Topicstarter

het is ook geen probleem

Nogmaals, het is ook geen probleem. Ik was alleen benieuwd hoe andere mensen het doen. Soms zit je jarenlang in een bepaalde gewoonte met elkaar en vraag je je ineens af hoe anderen het doen. Of je eigen manier misschien anders/makkelijker kan.

Puck

Puck

07-01-2014 om 11:44

Hier ook 's avonds

's morgens hebben de kinderen echt geen tijd om te douchen, dan liggen ze liever iets langer in hun bed. 's Avonds wordt er vaak gesport en na het sporten moeten ze verplicht douchen. Op andere dagen niet. Pff... als ze hier iedere dag verplicht moeten douchen houden ze geen huid meer over dus liever niet zelfs!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.