Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
incognito

incognito

20-09-2012 om 22:18

Drama en waarschuwing

Ik ben even incognito vanwege de bescherming van mijn kind.
Waar elke ouder bang voor is,waar iedereen zijn kind voor waarschuwt is hier gebeurt.
Kind is op vakantie in het buitenland,tijdens een avondje stappen wordt( dure) mobiel met abo gestolen,kind blokkeert pas na 24 uur de simkaart en krijgt een rekening van 9 duizend euro!!!!,Een drama,advocaat ziet er geen zaak in,mobiel wordt vergoed door reisverzekering,belkosten zijn voor eigen rekening.Kind moet de komende twee jaar keihard werken om de volledige schuld weg te werken.Dit berichtje plaats ik om alle ouders nogmaals op hun hart te drukken,waarschuw je kinderen,ook al zijn ze boven de 18,dit kan iedereen gebeuren,zorg voor een pincode op je mobiel én op je simkaart,blokkeer ala minuut je simkaart bij diefstal of laat ze gewoon prepaid bellen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Stenna

Stenna

20-09-2012 om 23:15

Prepaid

heeft mijn zoon. Want is het ding nogal eens kwijt.Is dat niet de meest simpele oplossing?

dit is overigens niet het drama wat het eerst bij me op komt als je het hebt over waar iedere ouder bang voor is...

incognito

incognito

20-09-2012 om 23:22

Je hebt gelijk stenna

Dit is niet het meest afschuwelijke wat je als ouder kan overkomen.Dat is wat ongelukkig geformuleerd,Maar het komt vaak voor,heel vaak,en je denkt altijd,het gaat mijn deur voorbij.En als je kind boven de 18 is ,wat hier het geval is,dan hou je ze echt niet meer tegen,dan willen ze een abo.Tot het misgaat.En er zijn veel ergere dingen,maar 9 duizend euro is toch wel een bedrag waar ik een aantal nanchten van wakker heb gelegen.Hoe oud is jouw zoon Stenna?

Merel

Merel

20-09-2012 om 23:50

Jeetje wat erg

Wat erg zeg, maar een vraagje, hoe kan je in 24 uur tijd 9 voor duizend euro verbellen dan? Tenminste of de dieven moeten voor de lol een nummer in een heel ver land gebeld hebben en de verbinding open laten staan? Of bellen ze naar een soort van eigen 06 lijn waarbij zij de inkomsten innen? Wie weet dat?

Waarschuwing

Goed dat deze waarschuwing af en toe naar voren komt. Kinderen hebben een prepaid. Zelf heb ik ook nog steeds een prepaid. Ik kan niet goed hannesen met codes en grote rekeningen door anderen is ook wel mijn nachtmerrie. Het is toch wel of je met een open portemonnee rondloopt.

incognito

incognito

21-09-2012 om 08:29

Merel + p

*Of bellen ze naar een soort van eigen 06 lijn waarbij zij de inkomsten innen*
Klopt Merel,dit is wat er gebeurt is,en dan vanuit het buitenland .
en P ,misschien zou kind hier wel mee naar Radar durven,maar wat schiet ze daar mee op? wettelijk is er niets fout gegaan namelijk,zij heeft getekend voor het contract waarin duidelijk staat *indien misbruik wordt gemaakt van de simkaart zijn de kosten ten alle tijden voor de contractant*

Yura

Yura

21-09-2012 om 09:10

Waar elke ouder bang voor is

Naar aanleiding van de inleiding was ik ook even bang dat je kind was mee gelokt en verkracht, misbruikt en vermoord, moet ik zeggen. Maar buiten dat vind ik het wel een goede waarschuwing. Mijn dochter heeft prepaid, maar zoon heeft een abonnement, volgens mij moet hij een soort figuurtje tekenen ofzo om te openen, zal eens checken hoe dat werkt.

Primavera

Primavera

21-09-2012 om 09:51

Waarom pas na 24 uur geblokkeerd?

Hoe komt het dat die telefoon pas zo laat geblokkeerd werd? Deze zomer is helaas het mobiel van mijn dochter ook gestolen, maar haar provider had een 24-uurs-service juist om de telefoon bij diefstal of verlies te kunnen blokkeren. Zij heeft trouwens wel pre-paid, maar ik wilde gewoon dat de dieven er niets aan over hielden. Zelfs haar telefoon heeft een code die op afstand geblokkeerd kan worden waardoor hij nu dus waardeloos is geworden.
Als dat bij jouw kind niet mogelijk was om het gelijk te doen dan kan de telefoonmaatschappij waar ze het abbonement bij heeft ook aansparakelijk worden gesteld voor het niet blokkeren van haar sim-kaart.
Bovendien vind ik dat er bij abbonementen bovendien een service moeten worden verleend waarbij je aan kunt geven wat het max bedrag is dat je per maand wilt verbellen en daar niet over heen gaat tenzij je een code invult. Sommigen doen dat namelijk. Netzoals bij veel creditcards er in de gaten wordt gehouden wat je gemiddelde uitgaven zijn er als er ineens een veel grotere besteding komt ze eerst checken of die werkelijk van de eigenaar komt en dan pas overgaan tot accoord voor de uitgave.

Provider heeft zorgplicht

De provider heeft een zorgplicht. Als je mobieltje gestolen wordt en er wordt abnormaal veel mee gebeld heeft de provider de plicht om dit te stoppen.
Als je niet merkt dat je mobieltje is gestolen omdat je normaal weinig belt en per dag lopen de kosten met 9000 euro op (terwijl je normaal nog geen 10 euro verbelt per dag) en de provider doet niets (denkt alleen "kassa!"), die provider mag best voor de rechter gesleept worden. Ook al was het hier "maar" 1 dag!
Is er echt geen advocaat die dit wil oppakken?

incognito

incognito

21-09-2012 om 13:21

Zorgplicht klopt,maar

de provider kon niet eerder ingrijpen omdat in het buitenland gebeld is,op het moment dat de provider kon inzien dat er extreem veel gebelt werd,was de mobiel al geblokkeerd.Op het moment dat de telefoon geblokkeerd werd is er nog gevraagd: zijn er kosten gemaakt met mijn simkaart?,dat was op dat moment niet te zien,dus het antwoord was Nee.terwijl achteraf bleek dat er dus al wel enorme kosten waren gemaakt.
Een advocaat is er mee bezig,maar als hij geen kans ziet om te winnen ,komt er dus geen zaak,want dat kost alleen maar geld.Hij probeert het nu op een coulanceregeling te gooien,maar of dat lukt?

Stenna

Stenna

21-09-2012 om 23:43

Max bedrag?

Mijn zoon is 16, incognito, door je gebruik van het woord "kind" nam ik aan dat de jouwe ook wat jonger was (ja, ik weet het , het blijft altijd je kind).
Mijn eigen abonnement heeft een maximum per maand. Als het bedrag daarboven komt blokkeert hij automatisch. Blen ik achtergekomen toen ik een nieuwe telefoon had besteld bij provider, die automatisch werd afgeschreven van hetzelfde account: kon ik ineens niet meer bellen (want geblokkeerd door dat bedrag). Is dat niet bij alle providers of abo's zo? (ik heb tele2).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.