Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Saar

Saar

15-03-2020 om 17:18

Eetprobleem vriendin dochter

Dochter vraagt mijn advies in hoe om te gaan met vriendin met eetprobleem. (opwekken braken etc)
Bekende verhaal denk ik; vriendin wil niet met volwassenen praten (niemand weet nog iets) maar alleen met vriendinnen.

Iemand tips voor me?
Normaal zou ik verwijzen (en heb ik ook gedaan) naar vertrouwenspersoon school. Maarja, dat was vanmiddag. Er is nu even geen school meer
Dochter heeft zelf vriendin al geadviseerd er met een volwassene over te praten.

Jo Hanna

Jo Hanna

15-03-2020 om 17:44

Te grote verantwoordelijkheid

Ik vind dit een te groot geheim, een te grote verantwoordelijkheid voor een kind om bij zich te houden. Wij hebben ooit zoiets bij de hand gehad en toen heeft dochter haar vriendin gezegd dat ze zich teveel zorgen maakte en dat vriendin haar ouders moest inlichten. En dat, als ze dat niet zou doen, mijn dochter het aan mij zou vertellen. Dochter wist dat ik vervolgens contact zou opnemen met haar ouders. Zo is het dus ook gegaan: ik heb haar moeder de volgende dag gebeld. Maar, vriendin kreeg dus wel eerst de kans om het zelf te vertellen (wat ze niet deed). Ouders hebben het toen opgepakt. Zo ligt de verantwoordelijkheid waar hij hoort, bij een volwassene.

Groet,
Jo Hanna

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.