Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
jessica5

jessica5

29-01-2011 om 01:19

Eindexamen stresssssssssss

Zijn er hier nog meer eind examen kinderen?
Hier zijn er twee dit jaar.
Dochter (16)mavo. En zoon (18) havo.
Staan er zo,zo voor. Nog wel wat herkansingen te maken.
En bij jullie?.
Zal blij zijn om twee tassen aan die vlag te zien.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

29-01-2011 om 07:05

En hier

Hier een zoon(18) die eindexamen VWO en daarnaast het IB-examen, en zijn vriendin(17) die eindexamen Havo doet. Zoon staat er heel aardig voor, vriendin daarentegen zit behoorlijk in een dip omdat ze onlangs de nodige onvoldoendes scoorde voor een groot aantal vakken. Meer stress bij/door haar dus hier.
Als zij het niet haalt zal de feestvreugde bij zoon om zijn eigen diploma zeker een stuk minder zijn.

Fiorucci

Fiorucci

29-01-2011 om 08:35

Klopt minet

Hier vorig jaar een vergelijkbare situatie. Zoon en vriendin deden samen examen in vijf havovakken, zoon slaagt glansrijk maar vriendin haalde slechts twee vakken. Dat was echt vervelend, vooral omdat je je toch bezwaard voelt om de vlag uit te hangen als zij hier sip op de bank zit.....dit jaar doet zoon nog twee vakken en zij dus vier, ik ben benieuwd.....

Lynna

Lynna

29-01-2011 om 09:51

Lastig als je eigenlijk nog niet volwassen wilt worden....

Zoonlief zit in 5 havo, staat er maar matig voor. Maar wil volgend jaar ook liefst niet naar vervolgonderwijs. Hij wil niet naar de grote stad, allemaal vreemden. Heel andere manier van leven. Liefst wil hij denk ik dat dit jaar gewoon nog 3 jaar duurt. Of hij wil volgend jaar lekkere vertrouwd het hele jaar vakkenvullen bij AH. Dus hij doet niet enorm zijn best om goede cijfers te halen.....

Uiteindelijk denk ik wel dat hij gaat slagen, maar dan wel met zeer matige cijfers. Zonde, want hij kan heel makkelijk leren.

Geeft veel stress hier in huis!

Jade

Jade

29-01-2011 om 09:53

Hier een zoon...

...die dit jaar eindexamen (VMBO-T) doet. In klas 3 leek het er niet eens op dat hij over zou gaan, maar het is hem gelukt

Hoe staat hij ervoor? Hij zou het moeten kunnen halen....

Lynna

Lynna

29-01-2011 om 09:53

Vrije dagen nemen als ouder?

En voor de ervaren ouders onder ons: hoe doe je dat als je kind eindexamen doet? Dus echt dat CSE? Neem je vrij? Ik werk bijna fulltime, het lijkt me verstandiger om in die week iets meer thuis te zijn?

Jaymza

Jaymza

29-01-2011 om 11:10

Vrij nemen?

Heb ik geen seconde aan gedacht. Kinderen doen dat examen op school hoor, dus zijn ook niet thuis.

Jaymza

Wel vrij nemen

Ik zou wel vrij nemen op de dag van de uitslag. Dan zitten de leerlingen toch ook thuis op hun uitslag te wachten? Je wordt hier gebeld als je gezakt bent. Het lijk me niet echt fijn voor mijn dochter als er dan niemand thuis zou zijn.
Als ze niet voor 16 uur gebeld worden zijn ze geslaagd. Voor die tijd gaat de sms tamtam van alle vriendinnen al rond..

Hier een dochter

van 17 die dit jaar haar HAVO-diploma hoopt te halen. Heeft wel last van stress, ja. Zit nu voor het zesde jaar op het v.o. en vindt het mooi geweest, dus wil heel graag slagen. Ze doet twee maal een weekend (vrij-za-zo) een examencursus voor de vakken waar ze niet zo best voor staat.

Over al dan niet vrijnemen: Ik heb de eerste week van de examenperiode vrij genomen.

Wel een beetje vrij

2 jaar terug was ik er getuige van dat een collega door haar dochter werd gebeld dat ze gezakt was. Totaal onverwachts (was al 2de jaar examen, jaar daarvoor wél verwacht gezakt HAVO), dochter helemaal hopeloos, grote paniek, gezicht van moeder sprak boekdelen. Vlak ervoor vertelde de moeder/collega nog dat het vrijwel onmogelijk was dat dochter zou zakken omdat ze er zo goed voor stond met het C.S. en dat ze wel errug dikke onvoldoendes moest halen voor de examens wilde ze nog kúnnen zakken.
Toen heb ik me voorgenomen om nooit een kind zelfs als het er supergoed voorstaat alleen te laten als het doodzenuwachtig op de uitslag zit te wachten. Ik had toen al zo'n medelijden met die collega en haar dochter. Die had vast vreselijk spijt dat ze niet vrij genomen had. Op zo'n moment wil je toch alleen bij je kind zijn niet? Dus toen oudste vorig jaar examen deed heeft man een middagje vrij genomen op de dag dat er gebeld zou worden.. Het had ook ik kunnen zijn, maar het kwam zo beter uit.
Voor de examens zelf hebben wij geen vrij genomen, we hebben wel een keer gebracht (auto) omdat de trein niet reed en het goot van de regen. Op een 'normale' schooldag zouden we dat niet gedaan hebben...dan maar een half uurtje te laat. School weet best dat de trein niet rijd (stopt voor school) en ziet die regen ook wel. Maar om d'r nu haar als een verzopen kat aan dat examen te laten beginnen.....Dus een beetje rekening ermee houden ook de dagen van het examen kan geen kwaad. Ze kunnen best wat mentale steun ook gebruiken...het is toch ook fijn als je thuis komt en iemand wacht op je en vraagt hoe het ging? We hadden dus weliswaar geen vrije dagen gebruikt ervoor maar in mijn werkschema heb ik wel met de examens rekening gehouden, wat meer gewerkt op een dag dat er geen examens waren en wat minder toen het examendag was. Zodat ik stand-by was voor enigzins zenuwachtige puber.
groeten albana

Jade

Jade

01-02-2011 om 18:43

Vrij...

Ik neem alleen vrij op de dag van de uitslag.....voor de rest doen we zo "normaal" mogelijk

Tirza G.

Tirza G.

01-02-2011 om 23:05

Bekeuring

De bekeuring die ik kreeg op de dag van de uitslag omdat ik te hard naar huis reed ........die zit bij de schoolspullen. Ik wist al dat ze geslaagd was (had een afspraak waar ik niet onderuit kon) en tóch wilde ik zo snel mogelijk naar huis.
Sterkte Jessica!

Tirza

Willy Prins

Willy Prins

07-02-2011 om 18:16

Ook 2 tegelijk

Doordat mijn oudste dochter het dit jaar opeens niet meer zag zitten in de examenklas van het VWO is ze naar de HAVO gegaan waar ze nu gelijk examen doet met haar zus.
Erg leuk, ze helpen elkaar met bepaalde vakken en zitten samen in de stress. Ze moeten het makkelijk kunnen halen, haar zus heeft nml. ook t/m de vierde op VWO gezeten, maar toch staan er wel her en der wat onvoldoendes en hebben ze veel moeite met de talen.
Het is voor ons de eerste keer, de examenperiode, dus ik denk dat ik zenuwachtiger zal zijn dan de meiden.
Ik neem geen vrij met de examens, maar heb nachtdiensten dus kan zo nodig wel even rijden bij een lekke band of zo.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.