Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Lynna

Lynna

11-05-2013 om 20:00

En waar kopen jullie de jurk voor het gala?

Ja, dat hadden we met Kerst moeten doen..... Nu hebben we Amsterdam afgezocht en niets gevonden. Iemand een tip voor een korte blauwe galajurk?

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

En scholen zonder gala?

Ik denk trouwens dat er weinig scholen zijn die géén galavond houden in Ned.
Ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord. Ik denk alleen niet dat het iets is dat ze je bij aanmelding al vertellen.
groeten albana

Merel

Merel

14-05-2013 om 08:55

Klassenavond

Wij hadden toch ook al zoiets dergelijks, dat klassenavond genoemd werd? Oké, ik ging daar niet heen in een cocktail jurk, maar ook daar werd er al 2 weken voordien nagedacht over wat er aangetrokken moest worden. En de jongens zagen er dan ook een stuk netter uit.
Ik vind het wel wat hebben die 'gala's' het geeft een beetje sjeu aan het leven toch? Inderdaad is de voorpret al helemaal leuk en het hoeft inderdaad niet eens zo duur allemaal te zijn. En inderdaad dit soort dingen hoor je niet op open dagen, dan gaat het over het lesprogramma zelf. Ik snap ook eigenlijk niet waarom dit ongein zou zijn.(Dirksmama)

ilsepilse

ilsepilse

14-05-2013 om 16:04

En deze

http://www.dasonia.com/
en niet duur...

ilsepilse

ilsepilse

14-05-2013 om 16:07

Prom

oudste zoon had ook prom vorig jaar , wou eerst niet gaan ,maar vriendinnetje wou blijkbaar pronken, dus een dag voor het feest nog snel bij bataviastad een pak gescoord ! en wow wat waren ze mooi!
Jongste wilde dit jaar niet gaan jammer had mijn kanjer ook graag in pak zien pronken.
Leuk was wel dat de oudste mocht fotograferen op de prom dit jaar , ze vonden het leuk een oudleerling !

Heel leuk toch, die gala's?

Hier zijn de diverse gala's van school en verenigingen (zwemclub, hockeyclub, dansles, culturele vereniging etc.) de enige gelegenheden om uit te gaan voor 18-minners.
Dus wordt er niet een overgeslagen door dochter. En als het gala is van een vereniging waar je niet bij hoort, proberen de meeste meiden toch als introducee mee te gaan met iemand. Dat lukt dochter aardig, dus een gala of 10-12 per jaar. maar het is echt leuk, die jongens in pak of smoking en de meiden die uren tutten en jurken shoppen. En nee, die jurken hoeven echt niet duur te zijn. Ik geloof niet dat we al jurken van boven de 50 euro hebben gekocht, de meeste komen voor 15 euro van marktplaats.

Klassenavond

Klassenavond was toch echt anders. Nooit nagedacht over kleding daarvoor. Er mocht bij ons op school niet gedanst worden, dus de voorbereiding bestond uit spelletjes en toneelstukjes verzinnen.

Klassenavond

Mooie herinneringen aan. Het was de brugklas en we hadden galakleding aan op onze manier. Mijn moeder had een lange rok genaaid, mooie kleur met een mooie ceintuur en leuke bloes erboven, pumps eronder. In mijn herinnering was er ook gewoon bier en wijn en stonden er nog sigaretten in glaasjes op de tafels. En ja, dansen, en schuifelen, mocht ook. Toen betekende het nog wat dat je 12 jaar werd.

tonny

tonny

15-05-2013 om 10:13

Klassenavond

haha, daar had ik me met alle verhalen uit de Tina meer van voorgesteld toen ik in de brugklas voor het eerst zo'n happening meemaakte. Ik dacht dat ik dan meteen ook door een lief zoenende jongen zou worden thuisgebracht.
Herinner me dat we meeblerden met liedjes van de Poppys.

Van kleding voor die gelegenheid weet ik niks meer, maar dat was begin jaren 70, toen was allerlei decorum hélemaal not done.

Niet helemaal tonny

ik ook een klassenfeest in de brugklas, begin jaren zeventig, en alle meiden droegen maxi! Geen galajurken in het lang ,maar hippie jurken.
En ik schuifelde voor de eerste keer, wat een sensatie!

Marjan Vlaardingerbroek

Marjan Vlaardingerbroek

20-05-2013 om 16:14

Stof, patroon uizoeken

En dan zelf maken

Hoofddorpse

Hoofddorpse

23-05-2013 om 14:05

Lady mo

Bij Lady Mo in Hoofddorp. (http://www.ladymo.nl/)

Willem

Willem

25-05-2013 om 23:54

Dresscode

En toch ben ik blij dat we dat op mijn middelbare school in de jaren '80 niet deden. Als meisje wilde ik tussen m'n 8e en m'n 30e (pakweg) absoluut geen jurk aan. Dus naar een feestje met 'dresscode cocktail- of galajurk' was ik niet gegaan.
2 van onze 3 pubers willen trouwens niet naar welk feest dan ook met een dress-code. Ze willen gewoon zoals ze zelf zijn en als dat niet binnen de dress-code past, gaan ze niet. En ik kan ze geen ongelijk geven ...

Fiorucci

Fiorucci

26-05-2013 om 09:55

Willem

Vaak kun je aan een dresscode op de middelbare school wel een draai geven zonder jezelf tekort te doen.

Primavera

Primavera

27-05-2013 om 17:33

Bestaan er nog tweede-hands winkeltjes in nederland

In mijn tijd (sprak opoe) ging ik altijd met een vriendin de stad in en dan struinden we tweede hands winkeltjes of de markt af voor iets 'aparts'. Die zoektocht maakte toch echt de helft van de lol uit.

Dit jaar heeft de oudste (14) voor het eerst een gala-feest van school. Ik heb haar nog voorgesteld om tussen mijn prachtige oude merk-kleding te neuzen van toen ik nog haar maat had (hàd, zucht). Maar ze was zelf al met een vriendin gaan shoppen en had haar hart verloren aan een zwart jurkje van €18,- met één mouw en één blote schouder.
Leuk toch? Daar heeft ze nu kleedgeld voor.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.