Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Dendy Pearson

Dendy Pearson

23-10-2015 om 16:39

Engels boek jeugd gezocht..spoedje

Dochter moet over een week een engels boek hebben gelezen en er een uitgebreid verslag over hebben geschreven. Ze doet 2vwo.
Lekker op tijd, maar dat is blijkbaar des pubers.

Weet iemand een goed boek waar ze in een paar dagen wel doorheen komt? En wat ook bij haar niveau past?

Angela67

Angela67

23-10-2015 om 17:01

kijk bij "lezen voor de lijst"

naar titels van vertaalde boeken.

Want wat kennelijk mag tegenwoordig is voor je Nederlandse lijst, vertaalde boeken lezen.

Misschien zit er iets bij dat ze al in het NL heeft gelezen, en anders zoek je daar iets wat qua belangstelling en niveau past wat van origine uit het Engels komt.

Er staat ook altijd aantal pagina's bij volgens mij.

gr Angela

Inanna

Inanna

23-10-2015 om 17:05

herkenbaar...

Hier ook zo'n figuur, dus ik weet hoe je je voelt

Zoon suggereert Goblins van Philip Reeve, 324 blz, maar leest volgens hem wel lekker weg.
Moet ik erbij zeggen dat hij Engels net zo makkelijk leest als Nederlands.

Lusithania

Lusithania

23-10-2015 om 17:13

ehm

diary of a wimpy kid
dork diaries (dagboek van een muts)
charlie and the chocolate factory
secrets, lies and algebra
Dit zijn de suggesties van mijn dochter. De laatstgenoemde vond ze wel grappig.

Lusithania

Lusithania

23-10-2015 om 17:15

pdf

Van: do the math, secrets, lies and algebra heb ik nog een pdf die ik je kan mailen. Het is ook een dun boekje.
Ook gelezen in 2 vwo.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

23-10-2015 om 18:40

Dat wordt m

Ik ga dat boek nu bij bol bestellen. Morgen in huis en als ze het uit heeft schuif ik het wel door naar een andere puber

Katniss

Katniss

23-10-2015 om 18:52

Haha

Typisch ja Ik heb wel eens op vrijdag een e book besteld voor een boekbespreking die op maandag ingeleverd moest worden. Erg bevorderlijk voor een ontspannen weekend.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

23-10-2015 om 19:15

Anderhalve week geleden kreeg haar klas de opdracht om een boek uit de kast in het lokaal te pakken. Dochter heeft toen uiteraard niet goed geluisterd, een dikke pil van ruim 500 bladzijden gepakt en 's avonds pas op magister gezien dat ze 2 november een verslag met diagrammen enz. moet inleveren.

Ze heeft de docent wel gemaild met de vraag of ze een ander boek uit de bieb mag gebruiken, maar de goede man ging op vakantie en pas vanochtend kreeg ze de reactie dat dat mag, maar dat ze dan wel het boek erbij moet geven, ik neem aan voor controle.

In die dikke pil is ze nog niet ver, ze had natuurlijk ook hele andere plannen voor haar vakantie

Dus vanaf morgen zit dochter met haar neus in een boek.

boeken van Judy Blume

Judy Blum vond dochter in ieder geval in de brugklas nog erg herkenbaar en waren mede daardoor goed en snel uit te lezen.
Als je in het noorden (Groningen) zou wonen- mag je ze met alle plezier lenen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.