Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
guera

guera

13-09-2016 om 20:21

Engels boek voor puber (2vwo)

Zoon moet voor engels een boek bij zich hebben o af en toe in te lezen. Dus niet voor een lijst of opdrachten maar gewoon voor leesvaardigheid e.d Welk boek is leuk voor een 13 jarige?
We hadden hem gauw een boek van onszelf meegegeven. Maar veel te moeiljk en echt niet leuk. Hij houdt niet van Harry Potter en de Hunger games heeft hij in het nederlands al gelezen. Iemand nog een leuk idee?

The outsiders

The outsiders van B. E. Hinton

Niet te moeilijk, niet te dik maar met een verhaal over twee gangs; de gang met rijke jongens en de gang met arme jongens.
Het boek is ook verfilmd. Door eerst naar de film te kijken, kan je tijdens het lezen opletten of je dit ook in het boek herkent.

De schrijfst was trouwens een meisje van 17 die niet zo zeer dure taal wilde gebruiken maar een verhaal wilde schrijven over rangenverschil en de impact.

young adult books

young adult books zoals de twilight saga, of de divergent trilogie?

Li

Li

13-09-2016 om 21:19

Ranger's apprentice

van John Flanagan. Spannend en grappig.

guera

guera

13-09-2016 om 21:41

ah dank

De grijze jager heeft hij in NL gelezen. Die divergent is misschien wel een goede inderdaad.....

Thursday Next

Thursday Next

13-09-2016 om 21:42

a serie of unfortunate events

van Lemony Snicket. 13 delen.

Elke

Elke

13-09-2016 om 21:57

Inderdaad

Lemony Snicket! Ik vind ze briljant En misschien Maze Runner als hij die nog niet in het NL heeft gelezen. Of wat ik ook een supergrappig boek vind: BOOM van Mark Haddon. Of Stardust (of andere boeken) van Neil Gaiman. En omdat het toch niet voor z'n lijst is: Hero's Guide to saving your Kingdom van Christopher Healy (zijn er drie van, echt ontzettend leuk, vinden wij ) Of de boeken van Artemis Fowl.

Magalí

Magalí

13-09-2016 om 22:14

Adrian Mole

De dagboeken van Adrian Mole, er is een hele serie van. Geschreven door Sue Townsend. Ik vond ze als puber erg grappig.

Artemis Fowl

Mijn niet graag lezende puber vindt Artemis Fowl leuk.

skik

Face

Of Maze Runner (is tandje moeilijker) of Percy Jackson.

Sukran

Sukran

14-09-2016 om 02:33

Gary Paulsen

De boeken van Gary Paulsen, beginnen met Hatchet en dan de drie boeken die er op volgen. Spannend, niet te dik en mooi maar niet te moeilijk Engels. Of Lawn Boy. Heel anders dan Hatchet, wordt hier grappig gevonden.

Guera

Guera

14-09-2016 om 18:49

Dank!

Wat een leuke tips! Dank.

Mussie

Mussie

14-09-2016 om 19:21

Animal farm

Mijn zoon vond destijds Animal Farm leuk. Het sprak hem ook aan dat het een 'serieus, volwassen' boek was. Bij zoon 2 hoef ik daar niet mee aan te komen helaas.

maan.

maan.

04-10-2016 om 16:47

geen tips vam school?

heeft school niet wat tips gegeven? Anders zou je eens kunnen kijken welke titels blackbirds er zijn (engelse lijsterboeken) deze sluiten vaak erg goed aan op het schoolniveau. Vaak ook als 'gewoon' boek elders te koop.

dc

dc

04-10-2016 om 22:51

Alex Rider

Mijn zoon heeft die verslonden van Anthony Horrowitz. Een soort jonge James Bond.

Mickey Bolitar trilogy

van Harlan Coben. Ik weet niet of het te moeilijk is, maar qua belevingswereld past het wel goed denk ik. Soort detective-achtig iets op een highschool.
En die Alex Rider van hierboven is ook een goeie.

Threeboys

Threeboys

07-10-2016 om 16:00

Bones

Bones
Las min zoon

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.