Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
alice

alice

01-10-2011 om 22:03

Enquête over jongeren

Toestemming van Forumredactie

Hallo,

Ik heb voor mijn scriptie de mening nodig van ouders over 'jongeren van tegenwoordig' ik zou het dus heel fijn vinden als u de volgende enquête voor mij zou willen invullen, alvast bedankt!

Wat is uw mening over ‘jongeren van tegenwoordig’ in het algemeen?

Wat merkt u van jongeren in uw eigen omgeving, is dit voornamelijk positief of negatief?

Heeft u zelf wel eens wat naars mee gemaakt wat door slecht gedrag van jongeren kwam?

Hoeveel procent van de jongeren gedraagt zich volgens u niet hoe het hoort? (dit is natuurlijk een ruime schatting)

Zet de volgende ergernissen op een rij met op 1 waar u het zich het meest aan ergert en op 5 het minst:

Taalgebruik
Kleding
Criminaliteit
Alcohol en drugs gebruik
Zich overal tegen willen afzetten

Worden jongeren teveel negatief afgeschilderd in de media, of juist te positief?

Wat vind u dat er verbeterd moet worden in de ‘jongeren maatschappij’ van tegenwoordig?

Zouden scholen strenger moeten zijn als het bijvoorbeeld gaat om roken onder de 16?

Zouden er meer controles moeten zijn om jongeren op het rechte pad te houden?

Denkt u dat het tegenwoordig moeilijk is voor een puber om op het rechte pad te blijven?

Denkt u dat er veel is veranderd voor pubers in vergelijking met vroeger, en zo ja wat?

Vind u dat pubers van tegenwoordig het moeilijker hebben dan de pubers van vroeger?

Is het losser worden van bijvoorbeeld scholen en hun sancties een reden voor het (foute) gedrag van jongeren?

Als een puber de fout in gaat in hoeverre zijn de ouders dan verantwoordelijk en moeten deze eventueel ook gestraft worden?

Welke factoren kunnen ervoor zorgen dat pubers zich afzetten?

Welke factoren kunnen ervoor zorgen dat pubers zich niet op het foute pad gaan begeven?

Wat zou bijvoorbeeld de overheid of de scholen kunnen doen om pubers op het juiste pad te houden?

Zou er een vak op school moeten komen over correct gedrag?

Vind u dat er genoeg voorlichting word gegeven over bijvoorbeeld alcohol gebruik of over de risico’s van sex, zo niet wat moet er dan verbeterd worden?

Zouden de leeftijdsgrenzen van bepaalde producten omhoog moeten gaan en zo ja welke en met hoeveel jaar?

Gebruikte u middelen voordat u oud genoeg was volgens de wet, en zo ja welke?

Heeft u verder nog vragen of opmerkingen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jesse_1

Jesse_1

01-10-2011 om 23:08

Even wat open deuren:

Heb je toestemming om je enquete te plaatsen?
Verwacht je dat mensen hier in dit draadje antwoord gaan geven? Zou je het niet liever ergens naar toe laten mailen (voor het geval dat mensen hun antwoorden niet publiek willen plaatsen ook handiger)?

koentje

koentje

03-10-2011 om 16:36

Dit zijn

zoveel oipen vragen dat ik er echt niet aan begin om die te beantwoorden. Dan kan ik wel een boekwerk gaan schrijven. Ik zou zeggen; maak een echte enquete er is een site waar je die kan plaatsen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.